Milf ohoj!

Idag traskade jag runt på stan en sväng, och bestämde mig för att smita förbi Willys i Södra Hamn för att kolla vad de hade för korv. Då jag rundade knuten på byggnaden och kom in på parkeringen, fick jag se en liten kvinna i mörk dräkt och röda mockastövlar stå i snöslasket och pusta över fyra stora kassar. 

Vant och blixtsnabbt analyserade hjärnan situationen jag konfronterades med. Hon föreföll vara runt 40, näppeligen över 155 cm lång, mycket attraktiv samt smakfullt sminkad. Från ett mer bakomvarande perspektiv kunde jag även notera att den ändalykt hon draperat i en snygg kort kjol, var fullständigt perfekt formgiven. Ja, kanske rentav oöverträffad!

Jag: Åhå, "Come to Butthead"... är det jönssons gamla flamma? Nä, den här är yngre, och betydligt snyggare. Vilken figur! Dom där orkar hon aldrig, hon måste vara på väg till sin bil. Jag måste ju erbjuda henne hjälp iaf, där kan hon ju inte stå och knota. Hej du, vill du ha hjälp med dom där?
Kvinnan: Ååh vad snällt, vill du verkligen det?
Jag: Jadå, det är inga problem (tar de fyra kassarna). Vart ska dom?
Kvinnan: Vill du verkligen bära dom hela vägen? Är du en sån gentleman?
Jag: Jodå, det är ingen fara.
Kvinnan: Åh vad snäll du är, verkligen... jag måste skriva en insändare eller nåt!!?
Jag: Haha, typ "dagens ros"? Det låter fint.
Kvinnan: Jaa! Jag bor där borta, bakom det där huset, högst upp (pekar mot ett av de högre husen in mot centrum).
Jag: Jaha, oj!  Hur hade hon tänkt släpa allt det här ända dit? Jag trodde hon hade en bil här på parkeringen.
Kvinnan: Ja jag vet inte alls hur jag tänkte, det blev plötsligt bara så mycket... Men du ser ju stark ut iaf!
Jag: Höhö, njo, det går nog bra det här.
Kvinnan: Ja, nu får du pluspoäng på karmakontot!
Jag: Ja, eller hur? Det är alltid bra! Faan, den här situationen är helt oöverlagd, vart är mina repliker? "Böh böh", skärpning för fan!
Kvinnan: Däruppe bor jag! (pekar mot fönstrena på en stor takvåning, då vi kommit närmre huset)
Jag: Oj, schysst!
Kvinnan: Ja där har jag det mysigt. Vad heter du förresten?
Jag: Higge...
Kvinnan: Hihi, nu tror dom kanske jag har skaffat en man som vi kommer gående... det kan jag ju säga, hehe!
Jag: Höhö! Singel minsann? Här krävs ju handling! Mmmm... handling...


Vi kommer fram till porten, varpå hon slår portkoden och jag går in och ställer ner kassarna vid hissdörren.

Kvinnan: Tack ska du ha, verkligen! Jag måste skriva en insändare (hon ger mig en stor kram)!
 Jag: Ja det får du göra, men det var inget besvär.
Kvinnan: Du får komma upp på kaffe nån dag, så jag får tacka dig!
Jag: Ja, det kanske jag gör?
Kvinnan: Ja, gör det (hon skyndar fram till namntavlan i trapphuset, och pekar på sitt namn)! Där är jag, "Lagerqvist", högst upp! 
Jag: Det låter fint, då kommer jag förbi nån dag!
Kvinnan: Ja, gör det! Tack ska du ha! Hej då!
Jag: Hej hej. Sweet! Kaffeinviten var seriöst menad, det framgick tydligt. Hmmm.... hur ska jag då gå till väga? Hmm... Muffins! Jag tar med mig en påse muffins, det blir bra. Ska jag stoppa små nougatklumpar i dom, som till Bob? Nä, hon kan ju vara nötallergiker... Men apelsinkrokanttryffel på toppen blir det. Choklad, det gillar dom... och muffins, det gillar alla. Alla måste fan gilla muffins... vilken människa kan inte gilla muffins? Undrar om hon har ungar? Pff, isf så gillar dom också muffins, för alla gillar muffins.


Ja, vi får väl se hur det här utvecklas. Fortsättning följer, får man hoppas.

Elin: Nä, för jag jagar öht inte alls, såvida inte ödet serverar mig något likt ovanstående. Jag har blivit för bekväm, vilket egentligen är jävligt illa. Jag förstår att du kanske irriterades lite över mitt lite för hårda ordval förstås. Ja, det var väl att ta i. Eller? Tja. Skit i det nu, och sparka liv i bloggen din.

Bäst just nu: Snön smälter med ryslig fart.

Sämst just nu: Ipred-lagen. Fanjunkaren och Krocket-Judas pratade skrämt om den på festen, och menade att dom helt slutat ladda ner redan. Efter att ha läst upp mig lite på ämnet så inser jag nog att det kan vara klokt att ligga lågt med tankningen efter den 1/4, då lagen ska träda i kraft. Jag väntar och ser vad som händer, kollar om det blir något eventuellt prejudikat. Tills klarhet inträder så får jag väl läsa lite böcker istället. Jag har läst alldeles för lite på sistone!  

Senare tillägg: Det här ser ju bra ut; "Oneswarm", krypterad fildelning.

Kommentarer
Postat av: R

higge, kul å se att du producerar så mkt på bloggen these days.



men en sak undrar jag - på facebook kommenterade du på en bild som taggats av dig. du vill bli utsuddad från den. Men ändå har du bytt ut din profilbild här på blogg.se...



förklara.

2009-03-17 @ 02:32:29
URL: http://www.grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Lindblom

Haha, grymt ragg. Hoppas det är något att åka med =)

2009-03-17 @ 05:47:44
Postat av: Elin

Jag måste sparka igång en ny blogg i stället.En lång historia, jag kan maila dig den du finner den säkert jävligt underhållande.

Nej jag är inte irriterad över ditt ordval,höns är väl en ganska passande beskrivning på många kvinnor, jag kan nog komma på mycket värre ord än så för att beskriva dem.

2009-03-17 @ 09:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0