De där jävla tyskarna.

Jag har lite lust att svina till ett riktigt vidrigt och skojigt inlägg nu, men vi ser väl hur det artar sig. Läste nyss "Handfat för jättar" och gjordes uppmärksam på en lista över låtar som nåt reservspån till modebloggerska lagt upp. Hennes inlägg gällde vilken låt som man ville skulle vara den sista man hörde i livet. Ett av alternativen i hennes lista var "Wind of change" med Scorpions. Hahaha! Hade den låten varit en levande organism, så hade undertecknad medelst brådska knivhuggit den vid första tillfälle. Vilken sönderspelad skitdynga!

På i princip alla musiktimmar i hela jävla högstadiet, tvingades min klass att sjunga antingen den smörjan, Paul Anka's "Diana" eller "Tom Dooley", och jag är övertygad om att det satte djupa spår i själen på fler än mig.

Vad beträffar Scorpions, så vill jag bara säga att det kanske största beviset på WHO's och/eller Förenta Nationernas misslyckande som organisation, är att det inte finns några jävla beslut gällande restriktioner som motverkar tyska trikårockare. Allt vad tyskar öht företar sig bör granskas med en rejäl nypa sund skepsis. De är världsledande på bilar, vapen, optik, öl och korv, och det ska dom ha en eloge för. Men hade man kunnat ta deras humor och moral och omvandla från abstrakt till fast form, hade man fått en stinkande tingest skulpterad i halvtuggat kattbajs. Typ.

Nå, hur som helst började jag fundera på en egen lista över låtar jag skulle tänka mig att utse den sista låten i livet ur. Men med den självinsikt jag tror mig besitta, så anar jag att mitt ego förbjuder mig att välja någon annan låt än Sinatras "I did it my way" när det börjar bli dags att sätta tofflorna. Stilfull och sann, ett bra alternativ.

Sämst just nu: Den åter tilltagande kylan.

Bäst just nu: I morgon lassar jag in bärs, packning och partyportfölj i Tilde, sen kör jag mot Malå för en halsbrytande helg i svineriets tecken. Om inte alla där också blivit vuxna. Ofta känner jag mig som den siste... En bastion vid randen av tvåsamhetens, föräldraskapet och vuxenhetens själsnedbrytande träsk. Jag skulle gärna ge upp och ansluta till det som inte kan besegras jag också. Men jag har blivit över, och får spela så gott jag kan med korten jag tilldelats.  

Kommentarer
Postat av: ingvar

Tvåsamheten innebär även att man förbjuds att åka på sådana resor som du strax skall genomföra. Personligen skall jag umgås med min flickvän och hennes två systrar i tre dagar.... När jag tänker efter så skulle nog ett liv i Fritzls källare vara angenämare!!

2009-03-27 @ 10:36:03
Postat av: Elin

Helt riktigt "I did it my way" är ett ypperligt sätt att tacka för sig.

Jag får nog tacka Ingvar -hans kommentar fick singellivet att se lite trevligare ut, man får väl vara rätt nöjd med att vara en av dem som blev över.

2009-03-27 @ 11:31:11
Postat av: Issa

ingvar- nånå, nu ska vi inte vara såna. Vad har du träffat för ena som förbjuder dig partajresor? Man bör ju dock hålla sig borta från att hoppa i säng med andra, men jag tar ju för givet att den andra delen i tvåsamheten är grym i sängen så att det inte behövs!

2009-03-27 @ 22:24:10
Postat av: Moar

Ingvar// Känner du så, så borde du kanska tänka över dina val?

Higge//

Blivit över? Det är väl eget val. Titta ärligt på dig själv och ställ dig frågan hur stora krav du kan ha. Om du tror att du kan hitta nån som är 100% felfri så lär du bli ensam resten av livet. Frågan borde väl vara vad du kan acceptera? Och sedan inse att det kan komma att ändras under livets gång. Det som inte retar dig under förhållandets första 10 år kan komma att göra det senare. Och då blir det kanske ändå skilsmässa om du inte kan "gilla läget".

2009-03-28 @ 11:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0