Sommarväglag

Att byta däck är som att göra äggröra, många tror att det är något som vilken idiot som helst kan göra, tills de måste ta hand om konsekvenserna av när det blir fel.

Igår skulle Tilde skos om, men jag höll på att få en ilskerelaterad hjärnblödning då jag upptäckte att den lille blekfete ingenjörsnörden med sidbena och flaskhalsaxlar som sålt henne åt mig, hade dragit åt hjulbultarna allt vad hans lilla skrivbordsförtvinade kropp förmått, och skitit i att sätta fett eller kopparpasta på dessa.

Hjulbultarna satt som AS, och var omöjliga att rubba med Tildes löjliga lilla reservhjulsnyckel.

Raseri!

Så kalmerade jag mig, tog fram det yxskaft* jag har bakom passagerarstolen, en rulle silvertejp samt ett gammalt hederligt fälgkors (norrlandsnunchuckas). Av detta gjorde jag ett specialverktyg, som galant klarade biffen. Innan jag monterade sommardäcken, applicerade jag en klick kopparpasta (ur en liten tub för det facila priset av 85 kronor, något jag inte kommer att ångra till hösten) på varje hjulbult, samt i centrumhålet på fälgen.

Alltså; Fattar man inte hur man ska göra, så kommer nästa kille/tjej att ha ett gäng fastkärvade fälgar att brottas med (eller om det gäller äggröra, något som liknar en sönderhackad omelett) när det är dags för hjulbyte.

Jag hoppas jag har lärt er något nu.

Anneloj: Ja, inget snack om saken! Faktum är att jag har ett pärlhalsband redo åt dig i detta nu!

Ingvar: Det var bättre för, när man bara kunde lämna in sin gamla hisingenpråm till Henning och relaxa.

Bäst just nu: Brudar, brudar överallt, brudar ÖVERallt!

Sämst just nu: Brudar, brudar överallt, brudar ÖVERallt.


Kommentarer
Postat av: Elsa

var fan håller grabbarna hus då? suck! orättvist!

2009-05-01 @ 10:54:32
Postat av: Xrim

En riktig karl klarar av att byta sina däck själv, det är bara klent vaggade som lämnar in bilen för byte...

Tråkigt bara att du köpt en Opel...

2009-05-03 @ 07:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0