Eller hur?

Avklarat: En 150 minuter lång konsert med kören, och jag var INTE utklädd till brudgum. Great success. Vad jag däremot tvingades göra skall aldrig nämnas här, eller annorstädes.

Nog om det, nu till vidare filosofier kring det här med rödhåriga. Det kanske inte är någon nackdel att ha lite rödgener i sig. Vid närmare eftertanke så slår det mig, att med den här mutationen, som förvisso kan innebära direkt livsfara för bäraren vid oskyddad exponering för solljus, så följer en del nästan övermänskliga förmågor.

Visste ni att det krävs dubbel dos narkos för att söva en rödhårig inför exempelvis operation? Denna giftresistans skulle kunna förklara min fenomenala oförmåga att utveckla beroende. Alkohol, tobak, spel, sex; allt detta har det visat sig att jag under lång tid kunnat konsumera i mycket höga doser, för att sedan vara utan, utan att ens blinka.

En tröst i eländet, får man säga!

Bamse: Ja, det där vecket har jag på mina shorts. Man ser ut som en sån där gammeldags lodis som knutit upp byxorna med ett snöre. Men som någon vis man sa; det kostar att ligga på topp...

Keyser: Menar du korsningen alldeles vid Apoteket, eller den en stenkast längre mot brandstationen, vid bron över Rönne? För det är en jävla bajskorsning. Där är det upplagt för vredesmod!

Nej, jag kan inte fly till ett liv i träden, det skulle bli ett jävla väsen. Tänk själv samtalen till snuten, från bekymrade medborgare!

Snuten: Ja hej, Polisen Luleå!
Bekymrad medborgare: Ja hej konstapeln, jo det är så att det hänger något slags fetlagd rödrufsig varelse ute i björkarna här, den skrämmer barnen och hunden!
Snuten: Fetlagd och rödrufsig....?
Bekymrad medborgare: Ja!?
Snuten: En... ...orangutang?
Bekymrad medborgare: Ja, nu när du säger det så. Fast den har Ray-Bans och ett solparasoll med sig uppe i träden.... Vad fan gör den häruppe? Kan det vara klimatförändringarna?
Snuten: Troligen, ett par norska turister siktade Tjurhaj i Piteälven förra veckan. Låt mig bara dra ut drulen ur min kollegas ändalykt och äta upp burgaren jag köpte på JV-grillen, så ska vi åka och ta en titt på apjäveln.

Nej, efter "Rockbåten" tror jag skägget ryker, så jag väntar med trädklättring tills dess.

Sarah: Hehe... Jag håller ALLTID utkik. Om det nu har undgått någon.

Moar: Det var roligt. Där ser man åter hur lika jag och morfar är. Det är klart han inte berättat något sådant, det var ju annorlunda förr. Idag är det ju relativt accepterat att låta rödhåriga röra sig fritt ute i samhället, men förr i tiden, då satte man dom ju på "Lytes-stugan" med klumpfötterna och de svagsinta. Och nej, jag har inget värre problem för tillfället. Ganska sweet!

Elsa: Nej, det är inga elakheter riktade mot dig det här. Jag tycker helt seriöst att du fått lida nog i veckan. Hade du inte kinkat om din bikiniform hela tiden hade jag gjort tröstmuffins åt dig.

Ingvar: Du är rödhårigare än mig. OCH göteborgare. HAHAHA!

Anneli: Ah, nu kan jag sova lugnt!

Bäst just nu: Jag är så oerhört snygg! OCH cool, dessutom! Helt sjukt! Härmed förklarar jag alla kvinnor som inte är attraherade av mig lesbiska och/eller efterblivna! HA! In your faces!

Sämst just nu: Den cykel jag förärats av Onormalin (clint välsigne henne) har nagelfarit min allt benigare ändalykt så till den grad, att det känns som jag ådragit mig ett alldeles tvättäkta Rysk U-båtsodomirelaterat ändtarmsframfall! Nästa prioritet: Inköp av gelsadel.

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Jag menar den vid bron över Rönne. Vilket jävla "hittepå"! När Asta 86 varit på Apoteket och kommer i sin Opel ;) bränner hon bara rakt över. Eftersom den vägen KÄNNS som huvudleden. Syftet är enligt kommunen att få ned hastighet i korsningen. Det funkar ju på sätt och vis eftersom det står en klunga bilar ihoptryckta allt som oftast. Vilket ju faktiskt drar ned hastighet hos de andra bilisterna, när de ska försöka tråckla sig förbi.

Nu blev det här väldigt lokalt, känner jag...

2009-05-13 @ 10:51:49
Postat av: Anneli

Jag vill ha muffins!

Och jag avråder dig starkt från att ta bort ditt fina skägg.

2009-05-13 @ 17:43:26
Postat av: ingvar

mnjaa... men jag är rödlätt på ett otroligt smakfullt sätt dock!

2009-05-13 @ 22:24:55
Postat av: Moar

Bikiniform, vad är det? Något man häller sockerkakssmet i?

2009-05-14 @ 14:02:57
Postat av: Lilla H

Kom på en sak... Kat von D borde ju vara din bild av idealkvinnan? :)

2009-05-14 @ 19:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0