Istället för bajs.

Ni som konsumerar kött och köper detta ytterst nödvändiga livsmedel i affären, vet ni att den där tjocka, uppsugande lappen i förpackningen, under köttstyckena och färsen, har ett namn?

Ja, den har faktiskt det. På Facebook fick jag veta att den heter "Köttblöja".

Jag tycker det ligger fint i munnen, "Köttblöja"! Det är liksom schwung i det, melodi.

Och så låter det komiskt också, och snuskigt... fast på ett liksom odefinierbart sätt! Jag kan tänka mig det i hur många olika meningar och sammanhang som helst! Fast så säger dom visserligen också att jag har en ganska dynamisk fantasi!

"HÖRRDU DIN SATANS KÖTTBLÖJA, SE TILL ATT EVAKUERA RÖDLJUSET NÅN JÄVLA GÅNG!"

"Nämen Bengtsson, din jävla köttblöja! Du sitter väl inte och runkar nu igen? Rasten är ju slut! Ner på lagret och kör ut dom sista pallarna nu!"

-Har du sett Åkes morsa, vilka jävla rattar hon har?
-Skoja inte, och här ser du en som fått spänna på tanten också!
-NÄÄ!!??
-Jorå för fan, hon la upp sig när jag skulle hämta en dvd hos Åke, så jag tjaskade på henne så vi marinerade tapeterna!
-Åh, vilken grej... vet Åke om det?
-Jag tror han fattade att något hänt... du vet att jag hyvlade ju på kärringen så grundligt och hårt att hårsäckarna vrängde sig. Hon gick som Zeb Macahan efteråt!
-Shit!
-Ja vafan, hon fick ju gå med köttblöja i en vecka också!


-Hej Higge! Vet du, jag vill leka "köttblöjeleken"!
-Hej Olefin! Jaha, vilken är det då?
-Men du vet, när man byter ut ett ord i en filmtitel mot ordet "köttblöja"!?
-Mmm... okej.
-Jag börjar! "När köttblöjorna tystnar" HAHAHA!
-Ok... "Utan köttblöjor i Tyrolen"
-Men vad är det för film?
-Men åh! Jag vill inte leka längre!


"Jag såg Tilde Fröling gå ner på Sarah Dawn Finer igår på Hotel Anglais! Det var nästan så man fick ha köttblöja!"

-Nisse lille, vad gör du?
-Jag läser "Bobo och köttblöjorna", mamma!
-Jaha... kom och ät nu, maten är färdig!


Håller ni inte med? Köttblöja är lätt dagens ord!

Isse: Fan vad fint att du hittat hit. Du förekommer ju faktiskt i några inlägg. Just vilka det är kommer jag inte ihåg nu, men här är ett som handlar om när jag och Robban var på "En dag på strippen" för två år sedan.

Lindblom
: Det vet du!

Trulle: Ja, de där som skyller allt på miljö och omgivning brukar vara påfallande rabiata, men är vanligen lätta att motbevisa.

Bäst just nu: Lånat hem massa bra tidningar att bläddra i!

Sämst just nu: Nja, det får jag väl ta i ett annat inlägg, mer utförligt.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hahaha I die! Köttblöja ftw!

2010-07-16 @ 03:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0