Off we go.

Som vissa trogna läsare kanske kommer ihåg, så tillbringar jag somrarna med att jobba varannan vecka i internetlöst land. Så också nu. Dock för sista sommaren, eftersom jag ju börjar som kriminalvårdare i Stockholm i slutet av augusti.

Men nu sticker jag iväg ytterligare fem dagar, utan att kunna uppdatera bloggen. Fast jag har ju kvar min fula och enkla, men syftesfyllande mobilblogg, en gång i tiden skapad för just mina arbetsveckor i Tornedalen.

Ta gärna en titt. Den är fylld med korta, men Higgetypiska påhopp och bildskildringar.

Idag såg jag förresten en kvinna på bussen jag hade velat ta kort på. Det var en medelålders kvinna med långt brunfärgat hår och däri generös råttfärgad utväxt. Hennes smink var sparsmakat kitschigt med vulgär röd ton på läpparna, vilken gifte sig fantastiskt med hennes mest iögonfallande plagg; en magnifik turkos skinnkavaj med kolossala axelvaddar. Under denna skymtade en för tilltagen urringning med raggartatuering. Med sig i en kattbur hade hon vad jag utgår ifrån är hennes livskamrat.

Trulle: Exakt. Surrealistiskt är precis vad det kändes.

Pentex: Det ska jag säga nästa gång det händer! Vad pysslar din klarsynte kollega Keyser med numer? Lever han?

Bäst just nu: Min nya trimmer från "Vidal Sasson" och mina nya skatedojjor.

Sämst just nu: Vissa oklarheter i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Visst lever han, han kommer som alltid med klarsynta kommentarer till mycket här på jobb.

Han hälsar säkert ;)



Kommer vi få läsa roliga glimtar ur kriminalvårdslivet när du väl instllerat dig i Stockholm?

2010-07-22 @ 09:44:06
Postat av: Keyser Soze

Yo! What´s up in the woods?

2010-07-23 @ 11:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0