Svenskt kött, svensk jävla bluff!

Idag köpte jag en hel oxfilé. Den ska jag grilla på midsommarafton. Jag ska dricka mycket öl, lite Turkisk Peppar och ett par Breezers. Detta ska ske tillsammans med Fanjunkaren och Gullan, samt förhoppningsvis Lindbloms. Det hela kommer att bli en mycket trivsam tillställning.

Oxfilén kommer naturligtvis från Nya Zeeland.

"VA!!??" hojtar då varje god skitnödig och lurad svensk. "Jag har väl aldrig hört på maken, köpa utländskt kött, nej nej nej!". För som alla vet så är ju svenskt kött av en så vaaaansinningt mycket högre kvalité!

För i utlandet, där springer bönderna hela tiden runt och piskar sina djur, ger dom elstötar och trycker i dom hormoner, mediciner och annat gift! Det vet man ju, det har man ju sett! På Irland, där har alla djurproducenter horn och bockfot, och skrattar elakt medan de misshandlar sina djur. När dom sedan räknar profiten av sin verksamhet, så gnuggar dom händerna och flinar som voro de judar på gamla tyska propaganda-affischer. Likadant är det i Tyskland, Belgien och Italien. Fasansfullt.

Här i Sverige, här vet man minsann bättre. Här äter ju köttdjuren bara obesprutade sommarblommor, medan de klappas av linblonda flickor och lyssnar på politiskt korrekt reklamradio.

Fläskfilén, denna ofta misshandlade och torrgrillade svennefavorit, kommer hit i stora lass från Danmark och Finland. Men vem som köper dom vet jag inte, för det måste ju vara rena giftet. För det vet man ju hur det går till i Danmark; medan grisarna (som är muterade monster, tre meter långa och med taxben) ligger i sin avföring och kannibaliserar på ihjälstressade kamrater, samt dubbelsnortar svindroger som om de vore Orup på en releasefest -91, så rullar djävulen själv, den alkoholiserade danske grisbonden, runt i danska dollars på sitt kontor. På lunchen går han ut och våldtar sin sekreterare så illa i stjärten, att hon aldrig kan kontrollera sitt bajsande igen. Sedan skrattar han högt, och går ut och piskar ihjäl en gris av ren elakhet.

Detta tycks vara svenskarnas gängse bild av hur det går till hos köttproducenter världen runt.

Jag är emellertid skeptisk. Jag tror det är jävla skitsnack. Dessutom ifrågasätter jag vad dessa människor äter, då de är i utlandet? "Åh gud, du skulle smakat korvarna i Tyskland" eller "Shit, du skulle sett biffarna vi fick på 'Steghuset den glade Invalid' i Köpenhamn, skitstora, och jättegott var det!" eller "Burgaren jag fick när jag var i Florida var den godaste jag ätit!"

Vem har inte hört något dylikt från någon man känner? Men vad fan, varför var det köttet plötsligt så förträffligt bara för att man var där som turist? Trams och jävla hyckleri!

Men det är helt okej att smäda utländska bönder, och hävda att dom kör med oetiska metoder, trots att det i de flesta fall bara är bullshit. Dessa fördomar är helt okej att odla, av någon anledning.

Jag får säga att danska bönder är djurplågare, men jag får INTE säga att nyanlända Somalier stökar till i tvättstugan, för då är jag en fördomsfull rasist. Detta trots att jag sett Somaliestöket och faktiskt dömer dom på efterhand (således ingen "fördom", förresten så dömer jag dom inte heller, jag fattar att man inte förstår hur en tvättmaskin fungerar om man aldrig ägt en, och jag förstår att man inte kan rensa bort luddet om man bara blivit utslussad i ghettot av sossetjänstemännen på kommunen, utan att ha fått reglerna förklarade för sig. Felet ligger hos tjänstemännen och i korkad integrationspolitik).

Men jag har aldrig sett en dansk behandla en gris illa (även om jag inte är så naiv att jag inte förstår att det också naturligtvis förekommer, precis som HÄR).

Detta visar hur jävla skyddade vi svenskar är. Vi har haft det så jävla bra, att det värsta vi kan tänka oss hända, är att vi råkar såra någon stackare (även om det råkar vara genom att säga sanningen) eller komma i konflikt med någon politiskt korrekt vänsterkärring som råkar höra när vi säger "negerboll".

Men Nya Zeeländarna, Danskarna och Irländarna, dom kan vi ju snacka skit om, för dels så är dom ju onda vita profitörer, och dels är dom ju inte här. Förresten så är det ju i djurskyddets namn, och då är man ju ursäktad!

Vad JAG däremot inser, när kötthelvetet som flugit från andra sidan jorden är mycket billigare än det som åkt snål Scania från grannkommunen, är att något girigt jävla skitarsel här på hemmaplan försöker lura mig! Och jag är alldeles för slug för att låta mig luras av någon sniken bondjävel i Piteå.

Så! Därför ska jag njuta skiten ur den där jävla filén. Den exotiska, goda jävla filén.

Kommentarsrespons: Jo, jag såg att Tilde Fröling provar bikinis i Aftonbladet. De tar dessutom betalt om man vill se bilderna. Vilka jävla as!

Bäst just nu: Midsommar i antågande.

Sämst just nu: Svårt att säga. Kanske mina korta armar, fetma och ålderdomsfeghet kanske, som gör det svårt att "slajda" med longboarden.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Ehm, skillnaden är väl ändå att danskarna som behandlar grisarna svinigt(höhö) är fler än somalierna i din tvättstuga?

2010-06-23 @ 23:19:16
Postat av: Bellander

Fi fan va bra inlägg Pontus!

Bra det där du skrev om hur det är när vi åker dit till andra länder och njuter av maten, men jävla om någon skulle våga tycka att den Nya Zeeländska file´n är god här hemma....



Rammmm Steiiinnnn

2010-06-24 @ 00:47:26
Postat av: Nolen

Hatten av! En helt förträfflig analys!



Ha en underbar midsommar!

2010-06-24 @ 07:34:04
Postat av: fröken småland

du kan ju läsa hela aftonbladet och plusgrejerna på flashback varje dag. flashback som är så festligt. jag spenderar alldeles för mycket tid där....

2010-06-24 @ 16:45:22
Postat av: Simon

Tyvärr är det väl inte "Bonnjäveln i Pite" som är den stora lurifaxen, det är väl som vanligt att det är grossisterna som tar den stora delen av kakan.



Trevlig midsommar. Hissa gomseglet, full fart frammåt!!

2010-06-24 @ 18:46:18
Postat av: Elin

Här intervjuade de en veterinär från SVA på lokalradion angående att de använder grisblod och grisfett i grisfodret. När han svarade att grisar är allätare som kan sätta i sig en råtta då och då och till och med äta av en död gris avbröts han snabbt med kommentaren att det väl ändå är etiskt fel att äta gris som ätit gris. Öhhm om grisarna inte har något problem med det så har fanimej inte jag det heller! Ät din utländska oxfilé och njut det ska i alla fall jag göra.

2010-06-24 @ 22:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0