11 grader i kyldisken!

Sorry att jag varit borta ett tag. Min gamle nemesis migränen kom och spökade, och jag hittade inte min sista Cocillana.

Nu är jag dock tillbaka, och värmde nyss upp med ett inlägg i en diskussion på Helsingborgs Dagblads hemsida.
Diskussionen grundar sig i att någon sett att temperaturen var hela 11 grader, i en mejeridisk på Kvantum i Klippan. Arga röster hördes omedelbart, vilka krävde en omedelbar sänkning av temperaturen i disken.

Jag blev naturligtvis mycket kraftfullt motståndare till vad den första idioten hade sagt, och fabricerade hastigt och slugt ihop ett klimatsmart argument, för att få folk att tänka om.

"Ok, häng med nu. Om Provivan är kallare än 11 grader, så kommer den inte att hinna bli tillräckligt varm så att jag på ett komfortabelt sätt ska kunna inmundiga sagda dryck då jag kommer hem. Än värre blir det för den flickvän, över vilken jag för att krydda upp vardagslunken då häller Provivan över. Är alltså drycken för kall, så måste jag köra flera varv runt kvarteret på vägen hem, så att drycken ska hinna jånka till sig. Således har överflödig energi gått åt till att kyla drycken till en temperatur jag inte ens ville ha, och jag har även tvingats ödsla fossila bränslen på att värma upp den. Ser ni inte vilket slöseri det är?"

Här kan ni själv uppleva löjan, om ni ids.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0