Att hora eller inte hora

Jag vill börja med att upplysa om att det här är en blogg som främst ska syfta till att offentliggöra mina (ibland fabricerade) åsikter och umbäranden i ett lätt cyniskt och komiskt perspektiv. Följande inlägg är dock skrivet på fullaste allvar. Om ni hänger kvar till slutet, hinns dock lite humor med i kommentarsresponsen.

Låt oss titta på prostitutionen som samhällsfenomen. Den är i sin helhet smutsig, skadlig och besudlad. Ofta är det missbruk som leder till prostitution, och ibland är det desperation som leder till prostitution, som i sin tur leder till missbruk. I en del fall är det kidnappning och tvång som är orsaken.

Oftast är det män, kriminella, skrupellösa och giriga, som sköter verksamheten. Men det är inte sällsynt att även kvinnor ligger bakom bordeller och liknande koppleriverksamhet.

Det är inget tvivel om att det som gjort prostitutionen lönsam för dessa ljusskygga element, i första hand är det stigma som följer med "yrket", och i andra hand det förbud mot att köpa sex som vi i Sverige fått pådyvlat oss av svagsinta sossefeminister. Medan dessa vidriga kvinnor firade lagen de drivit igenom, tvingades de prostituterade ner från en relativt överskådlig tillvaro på gatan, till den mörka tillvaron i den organiserade brottslighetens källare.


Kvinnan på bilden är tidigare ordföranden i Socialdemokratiska Kvinnoförbundet; Inger Segelström. Hon kan näst efter Mona Sahlin sägas vara Sveriges farligaste kvinna. Inger är nämligen en av de starkaste krafterna bakom sexualköpslagen från 1999, och personligt ansvarig för hundratals, kanske tusentals prostituerade kvinnors lidanden.

Kristendomen har med hycklande moralism, i tusen år hämmat oss i vår jakt på lycka och frigörelse. Från barnsben får vi lära oss vart vi inte får peta och klia, och att vi är dåliga människor om vi släpper efter för lustar och gör vad vi vill med våra egna kroppar.

Men om man bortser från allt det fula, från alla påhittade och påtvingade normer, och analyserar själva kärnan i prostitutionen; Den enskilda kvinnan och hennes egen kropp.

Låtsas att vi har en kvinna, sund, stark och vid sina sinnes fulla bruk. Hon har ingen hallick, hon är i sitt hem och hon drivs inte av drogberoende. Vad gör det försvarbart att hon inte får sälja något där, som det är fullständigt lagligt för henne att ge bort, hur mycket som helst av?

Vad är det som gör hennes arbete med sitt kön till något kriminellt, och inte en massörs arbete med sina händer? Varför är det lagligt att betala en fabriksarbeterska för att hon ska slita ut sina axlar vid ett löpande band, men förbjudet att betala en prostituerad för att runka av en?

Jag är en människa, horan är en människa. Jag behöver pengar till mat, likaså horan. Om jag får använda mina armar till att tjäna mitt levebröd, varför får hon inte använda sin slida?

Det finns ingen som kan ge ett godtagbart svar.

Elin: Jag måste erkänna ett eget hyckleri här, eftersom Göran var den som lät Mona ränna runt och svina sönder samhället. Men jag kan inte låta bli att roas av hans person, bristen på självdistans och hans härliga sturvulenhet. Han är den perfekte ledaren, det är bara tragiskt att han har den partitillhörighet han har.

Jag älskar Tilde, och vi ska faktiskt gifta oss! Så de så! Ser du inte hur snygg hon är? Seriöst?

Mmmmmmm.....

Robin: Oavsett om man uppskattar humorn och skämten i "Solstollarna" eller inte, så är det ett lysande dokument från en tid innan moralpanik och förtryckande politisk korrekthet. Det var ett barn/ungdomsprogram som visade nakna bröst, och i dagens samhälle är det så otänkbart att jag tamejfan bara vill lägga mig ner och skära mig, som ett EMO-barn.

Bäst just nu: Bilden här på Tilde, som liksom finner hennes innersta sensualism, och kittlar min åtrå. Synd att jag bara hittade en bild där någon "Hitlerfierat" det där barnet hon poserar med. Lite omoget.

Sämst just nu: Driften att hitta en mer lättåkt longboard inför sommaren kommer att kosta mig pengar jag egentligen inte har.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag kan bara konstatera att jag aldrig kommer förstå din smak på kvinnor. Visst kan jag medge att hon ser bra ut, på stillbild, när hon är tyst men det glömmer man liksom bort så fort hon öppnar munnen men det är klart det finns ju alltid en chans att hon blir stum någon gång och då kan ni säkert bli lyckliga.

2010-05-15 @ 11:10:21
Postat av: Moar

Bra talat Elin. Allvarligt talat Higge så gör du mig orolig ibland. Och ska du gifta dig m knarkaren så vill det nog till att du utvecklar kärlek till lille Hitler också.

2010-05-15 @ 19:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0