Döden är orättvis.

Jag sa senast för några dagar sedan att Ronny James Dio nog inte skulle hänga med mycket längre, eftersom han ställt in alla sommarens spelningar. Och nu har han alltså dött, enligt uppgift av magcancer.

Jag har inte lyssnat mycket på hans sologrejer, mest för att de är så sönderspelade. Men det verkade vara en reko gubbe. Världen är full av kretiner som skulle gått hädan långt innan honom.

Mer än någon annan, Woody Allen.


Inte ens Dr. Goebbels affischtecknare skulle kunna hitta på en vidrigare typ än den här. Och då skiter jag i att han gifte sig med sin asiatiska styvdotter, mitt förakt är helt och hållet grundat på hans filmer.

Fast man får även fråga sig vad det finns för slags rättvisa i en värld där en stjärna som Dio förtvinar och dör, medan "Tokio Hotell" får leva vidare.


Era sminkade små könlösa tyska sängerknaben, upp i ett flygplan och sikta på askmolnet! MACH SCHNELL!!!

Elin: Surlurpa!

Sarah: Hon kan inte vara riktigt frisk den där, eller hur? Du är lite som en Vombat nu. Fast du bor på Tuna, och inte i en grop.

Bäst just nu: Vet inte

Sämst just nu: Vet inte

Kommentarer
Postat av: Trulle

Men lite roliga citat har han väl ändå lyckats prestera. Det måste du ge honom.



"Jag tror att brott lönar sig. Bra arbetstid och mycket resor."



"Jag kan inte lyssna på så där mycket Wagner, jag får en sådan lust att erövra Polen."



"Inte nog med att det inte finns någon Gud, försök få tag i en rörmokare i slutet av veckan."



2010-05-18 @ 11:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0