Divansoffan

Jag släpper aldrig en divansoffa över tröskeln. De är praktiska (rymliga) och jag kan uppskatta designen utifrån modet och de normer vi (inredningsmässigt) har idag. En soffa bör dock vara mjuk och gosig, medan dessa kantiga bjässar oftast är ganska hårda. Dessutom är jag övertygad om att divansoffan är en av alla de saker som kommer att hånas i framtiden, som hockeyfrillan, axelvaddarna, bakmaskinen, modsfrisyren och snowjoggingsen. Det är INTE en tidlös design.

En säng däremot, tycker jag ska vara hård. Min säng är hård som det svenska urberget, en av de hårdaste resårmadrasser jag träffat på. Min gamla plyschsoffa är däremot en göttigt svampig historia. Intressant är att min vän Olefin har exakt det omvända förhållandet.

Kan det vara så, att folk som har en hård säng, vill ha en mjuk soffa och vice versa?

Olefin har en stor snygg divansoffa, men den är ganska hård. Hennes säng däremot, är ett högbudgetmonstrum med en hel massa olika madrasser, och om man lägger sig i den, sjunker man ner så till den grad att man får känslan av att sängen begår ett övergrepp/äter upp en.

Fanimig om jag inte är något på spåren här?

Ärkegeneralfältmarskalk Lindström: Nej, Dalle höll på att få ett skott i skallen när Ahlström vådasköt i TPC-tältet, det var ju universalgeniet Ekström som lallat iväg på bondpermis och lämnat över sin AK-5 till någon, sedan inte tagit tillbaka skiten när han kom tillbaka och vi packade ihop lägret. Då stod den ju kvar, ensam och lutad mot en sur, småländsk granjävel. Ahlström tog ju också bondpermis med en av våra passater, jag undrar om kanske Ekström hängde på där? De skulle ju så tvunget iväg och knulla, de svagsinta hjonen, det dög ju inte att omvandla den sexuella frustrationen till våld och ta ut det på Kalle när han satte igång med sina jävla samlagsljud i sömnen, som vi andra gjorde. Fast du smög såklart iväg och runkade?

Sanity N/A: Skönt att se att du hänger kvar.

Bäst just nu: Att jag har Lindström med mig här på bloggen. Finare psykopat/pervo/humanist har jag inte tjänstgjort med.

Sämst just nu: Äh, inget värt att notera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0