Men ååååh...

Nej, jag orkade inte skriva ett riktigt inlägg idag heller, men jag skrev enligt min mening en del riktigt skojiga saker i statusen på FB.

Kolla bara!

"Martin Timell sa i TV att de första människorna i Sverige bodde i skåne. Således är det alltså sant, och det är hög tid att beröva samerna sina ursprungsbefolkningsprivilegier, och äta upp deras gräshoppsvärmsproblematiska renhjordar.
"

"I skenet av dessa nya avslöjanden om Skåningar som de första svenskarna, kräver jag omedelbart status som ursprungsbefolkning, så jag liksom Samerna kan anmäla folk för "hets mot folkgrupp" om man kallar mig kortväxt, girig och/eller illaluktande. Äntligen!
"

"Predikar nykterhet.
"

"Min spotify vill helt plötsligt få mig att godkänna nåt avtal där det verkar som att jag ska börja betala? Någon som kan sprida ljus över situationen?
"

"Fick plötsligt ett begär efter att klappa en ko. En riktig Mu-kossa alltså, inte en kvinna med ett ofördelaktigt yttre. Jag gillar Mu-kossor.
"

"Sverige i ett nötskal; de enda som agerar handlingskraftigt utifrån sitt missnöje är ett gäng efterblivna dalmasar i nån jävla flanellskjortemaffia som tror på Rödluvan och är rädda för Vargen. Hur skulle det vara om man tjuvjagade verkliga faror istället, som bensinbolagsdirektörer och katolska präster?
"

"Det finns en spellista på min Spotify som heter "Rövkärlek", som är full av usel musik, och som jag inte kan komma ihåg att jag satt ihop? Vad är hemligheten mamma?
"

"Många härliga vallöften från Mona nu, det gamla skinnskaftet måste lärt sig värpa guldägg.
"

Kommentarer
Postat av: Elin

Kan det inte vara så att det var samerna som kom in via Skåne och på vägen upp glömde kvar dig, det skulle liksom förklara så mycket?!

2010-05-02 @ 19:29:57
Postat av: Mr.Pentex

Lite politiska funderingar =)



Jo, Höjd bensinskatt = rödgröna blocket tror att man bara åker runt för skojs skull. Mona Sahlin tror att Sverige endast består av Stockholm, "man kan ju alltid ta lokaltrafiken" kommer drabba många hårt tillsammans med elpriset.



Höjd skatt på tobak och sprit = alla studier visar att konsumtionen INTE minskar pga höjd skatt, endast att smuggel sprit och tobak kommer att öka lavinartat. Fler som reser till tyskland över dagen m.m. fler som bränner själv m.m.



-kanske bättre och lära barn från tidig ålder att handskas/umgås med sprit/vin, som i Tyskland, Schweiz, Frankrike, Österrike m.m.



-märkligt att i dessa länder finns ingen åldersgräns för att köpa sprit och ändå har inte ungdomarna i dessa länder fylleslag som svenska…



Förmögenhetsskatten = tja, du har redan beskattat pengarna när du tjänade dom så varför igen, vad man kan kalla det är en sparskatt, för om du sparar pengar så får du skatta för dom. Problemet är att dessa ”tillgångar” oftast inte består av kontanter som Mona Sahlin tror utan det kan vara en gård, ett familjeföretag osv. och att man blir tvingad för att belåna upp dom för att få ner egenvärdet. (grattis sossejävlar!).



Men dom som nu har ”likvida” tillgångar lägger dessa i kapitalförsäkringar eller liknande så har du i princip 0kr skatt. (Kapitalförsäkringen registrerar du på en skattfri ö). Detta är dessutom lagligt. Så konsensus är att den skatten kringgås utav dem den är riktad mot. Dessutom kostar förmögenhetsskatten skattemyndigheten mer att hantera än vad den ger tillbaka.(grattis igen sossejävlar!) men det är principen arbetarna gillar, - att man tar ifrån dom rika även om det kostar oss andra och det ändå inte ger något.



2010-05-03 @ 13:13:08
Postat av: Tolkien FTW

Först - tack för din helschyssta blogg, jag har glatt läst den länge. Lycka till i Fjollträsk!

Sedan - om du också har läst så mycket av Tolkien, t.o.m. Gillis Bonde, då kvalificerar nog även du som nörd. Inget (större) fel i det - eller hur?

Sist - Tolkiens böcker kan självklart tolkas olika, jag tolkar dem på annat sätt.

2010-05-03 @ 15:12:00
Postat av: Trulle

Pentex skriver: "men det är principen arbetarna gillar, - att man tar ifrån dom rika även om det kostar oss andra och det ändå inte ger något."

Hur ska man tolka detta påstående, att du inte jobbar eller? Vilka är "oss andra"?

Dessutom kan väl vem som helst skaffa en Kapitalförsäkring på t ex kanalöarna, inte bara de "förmögna" som du menar att vänstern är ute efter. Så om du har sparade pengar på banken så kör i vind.

Angående skatt på tobak och framförallt sprit så är det bara en myt att Danmark, Frankrike med flera inte har stora problem med spritkonsumtionen bland befolkningen. Finns många undersökningar att ta del av i ämnet.

2010-05-11 @ 13:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0