KAMRATER, MÖTESDELTAGARE!

Puh, var med kören och gapade på ABF's årsmöte innan ikväll, vilket var lite tungrott. Lokalen hade obefintlig akustik, och publiken bestod till 45% av 40-talister som skott sig, och nu bara glider runt på tomgång och tär på samhällsresurserna. Ytterligare 45% var gamla partistötar (sossar) så långt framskridna i levernet att prio. 1 borde varit att boka tid på Fonus för att välja träfrack, istället för att sitta på ABF (arbetarnas bildningsförbund) och sörpla kaffe. 9% var överviktiga män i åldrarna 40 till 55 med slö uppsyn. Dessa var tveklöst fackligt engagerade, och det för att få slippa undan jobbet och äta gratisbuffé ibland, och kanske få åka på kurs och få ihop det med nån gammal förbibbad (på lådvin hårt nedgången) kommunalmadrass. 0,5% var en kvinna med näsring och rött hår, som troligen inte nyttjar fläskspett. De resterande 0,5% bestod av ett bättre begagnat fortplantningsövningsobjekt, förmodligen av glesbygdsbörd.

Men jag börjar känna att min tid i kören närmar sig sitt slut. Den 12e maj ska vi ha en konsert i "Kulturens hus", och nu har någon hittat på att jag ska spela brudgum i ett av de teman som konserten bygger på. Kvinnan som ska vara bruden är en mer än min dubbla ålder gammal stockholmska, som på vissa sätt påminner mig ohyggligt mycket om min egen mormor. 

Jag vill verkligen inte vara med om detta. Det ironiska i det hela är att det är min fäbless för bufféer som satt mig i knipan. Det blir en stor körfestival i Gällivare i Juni, och då ska vi dit. Kören pröjsar två nätter på bästa boendet uppe på "Dundret", vilket innebär hotellfrukostar. Sen blir det bufféer och fest på kvällarna. Anmälan är bindande, så nu kan jag liksom inte hoppa av... Min religion förbjuder ju t.o.m. ett sådant tilltag.

God damn it!

Shelley: "Omogen"? Pfff, med smicker kommer du ingen vart här, EMO. Skämt åsido, du har alldeles rätt i vad du säger. Jag tar tillbaks! Viss cred måste ni ändå ha, för er blogg känns betydligt mer äkta än Kenzas skit, och hon den där som ser ut som miss Piggy, fast med fejset snett på Stallone-vis.

Men det är fortfarande tramsigt att glorifiera ciggen, och om ni ska lyssna på "Libertines" (som för all del suger ljumskmarinerad skolfallaffel) så måste ni knarka lite, annars är ni mullvadar. Och nej, sniffa lim räknas inte.

Stuprör är omanligt, punkt.

Eleven: "Såra mig inombords"? Det är ju en jänta, inte en infekterad finne. Pfff... Ja se där, hon var ju i din ålder! Hihihihi....

Bäst just nu: Snart är midnattsolen här, och jag kan ha mina Ray-Bans som hängt med i över 14 år, dygnet runt igen.

Sämst just nu: Nä, det vet jag inte riktigt. Kanske den där dyra deon som jag köpte av den svinhärliga rockbruden i kassan på apoteket på Storheden, då när jag skulle sagt "Nej tack, jag tar den under armen" när hon undrade om jag ville ha en påse. Det var en skitdålig deo. Jag måste dit igen, och köpa den som Fanjunkaren kör med. Då ska jag säga "Nej tack, jag tar den under armen", när hon undrar om jag vill ha en påse.

+=

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, har du tänkt på vad som händer om man låtsas vara någon annan (spelar teater) samtidigt som man sjunger?? Man skulle kunna kalla det musikal! Och du som ääälskar musikaler,nästan så det skulle vara värt att åka upp i ingenmansland för att bevittna detta.

2009-04-21 @ 22:10:56
Postat av: Shelley

Tack, det är okej. Jag kan ta tillbaka att du var omogen också.



Och ja, du har antagligen helt rätt ang. rökningen, och det är nog även dumt att på sätt och vis marknadsföra cigaretter på det sättet också - då antagligen en stor del av våra läsare ännu är omyndiga. Vi får väl dra ner lite på exponeringen av ciggen helt enkelt.



Och angåenge Libertines och knark har jag ingen kommentar. Om vi nu sysslar med droger skulle vi ju inte direkt visa det i vår blogg.

Visserligen tycker jag inte att det stämmer heller. Pink Floyd är t.ex. ett av mina favoritband, men det betyder ju inte att jag trippar på syra 24/7. Haha.

2009-04-21 @ 22:22:32
URL: http://shelleyochjoachim.blogg.se/
Postat av: Keyser Söze

Elin har ju faktsikt rätt. Det luktar MUSIKAL lång väg! Det måste kännas hårt...

"Jag tar den under armen" Hehe, lite roligt är det. Men jag trodde knappt att man använde deodorant där uppe på kalfjället. Känns inte som att man skulle få särskilt många pluspoäng om man dök upp till älgjakten och luktar D&G, eller vad det nu är du införskaffat?

Shelley: Dra ned på exponeringen av cancerpinnarna låter som en bra idé. Om ni inte får betalt av Marlboro vill säga, men inte ens då är det ok...

2009-04-22 @ 08:18:05
Postat av: Lindblom

Längtar till efter nästa val. Då ska socialdemokratin knulla din blå ringmuskel och smiska din stjärt socialdemokratiskt röd. Samtidigt som en arbetare av bästa slag tvingar in sitt mäktiga organ mellan dina putande läppar. smacksmacksmack(detvarenforehandbackhandforehand) Jag vet att du vill. JA VI KAN !

2009-04-22 @ 11:04:42
Postat av: Gammal elev.

Trodde du förstod ironin i att du blev sårad inombords, eftersom du är definitionen av ironi!

2009-04-22 @ 19:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0