Filmcitat.

Nu är jag inne en snabbis igen, via biblotekets allmänna burkar.

Alex Schulman frågade efter vilka filmcitat man tycker bäst om på sin blogg, och Damien ska ha en eloge för att han bidrog med ett Clintancitat. "Your life", Vackert.

"Opinions are like assholes, everyone's got one" var ett annat Clintancitat som nämndes, och det kommer från den sista av Dirty Harry-filmerna.

Mitt favoritcitat är när juveleraren som låtsas vara jude i "Snatch" försöker lugna den irriterade Avi som hellre vill vara hemma i Florida på sandstränder med parasolldrinkar, än att behöva vara i Englande med det sketna vädret och den usla maten.
Juveleraren: "But we've got sandy beaches, Avi!?"
Avi: "Well who the fuck wants to see them anyway?"

Fantastiskt....

Vilka är era favoritcitat då?

Kommentarer
Postat av: HA HA HA

Alla har ett, och du är ett - dvs ett rövhål.

2007-08-22 @ 21:01:14
Postat av: Lotta

Näääee, nu har jag suttit o glott in i min faktiskt lätt smutsiga vita vävtapetprydda vägg o kan inte komma på något bättre filmcitat än "Jippi kaeyy motherfucker" med Bruce W. Jag önskar så att jag skulle komma på ngt annat men Bruce grusar tankevägen....jävla Bruce! Sorry! Hoppas du har det bättre än jag!Lotten

2007-08-22 @ 22:49:30
Postat av: Karmapolice

Clintan måste lämna i från sig brickan/stjärnan till polischefen.
Clintan: Här har du ett sjuarmat stolpiller !
Chefen: Vad sa du ?
Clintan: Du hörde, kör upp den i röven !
Något sådant, den exakta ordföljden lär sig bara nördar utan liv. =)
Filmen är Enforcer.

2007-08-22 @ 23:33:47
Postat av: Greven

that you call hell Rambo call home.

2007-08-23 @ 09:49:43
Postat av: Keyser Söze

Jag envisas med att tycka The Big Lebowski filmen är en aldrig sinande källa av mäktiga citat!
"Fuck it Dude! Let´s go bowling."
Efter att överlämnandet av lösensumman till nihilisterna totalskitit sig och kidnapparna kört iväg med en väska full av orena kalsonger.
"This is what happens when you FUCK a stranger in the ass!"
När Walter försöker skrämma tonåringen som tagit pengarna genom att slå sönder en helt ny Camaro med ett baseballträ. De tror han köpt bilen för pengarna. Olyckligtvis är det grannens bil...

2007-08-23 @ 10:22:21
Postat av: Damien

"Fear and loathing in Las Vegas" är också en citat-kavalkad. Tex:
"As your attorney, I advise you to drive at top speed, it'll be a god damn miracle if we can get there before you turn into a wild animal."

2007-08-23 @ 10:55:49
Postat av: Moar

You and your negative waves, Moriarty!
It doesn't matter how positive I think. It's a peace of junk!
Kelly's hjältar!!

2007-08-25 @ 06:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0