Fy faen.

Hårdaste helgen sedan tiden i Adak är över. Hur fasen pallade jag?

Onsdag: Jobbade på dagen , körde taxi på natten.

Torsdag: Klev upp efter drygt 2 timmars sömn och stack till jobbbet, efter vilket det var fest. Var väl hemma efter 3 på natten mot fredag.

Fredag: Upp och började 07:00 som vanligt, direkt efter jobbet var det fest.

Lördag: Kunde inte sova längre än till 08:29 Drog på stan, tjackade nya dojor. 18:00 var det fest igen. Dock lugnt, jobbade på söndagen mellan 13:00-18:00.

Jag har ju tränat mycket på sistone, och cyklat ett par mil om dagen sen någon stal min saab. Detta har drastiskt förbättrat min fysik, även om det kanske inte syns så mycket. Det måste vara anledningen till att jag inte la mig ner och dog redan på fredag eftermiddag.

Torsdagen var roligast, även om Johnny Skan och Biffen söp varandra halvt under bordet. Biffen blev nog dock den fullare av oss, Älvsbybo som han är. Johnny lyckades faktiskt att med pinnar stoppa in ett gäng vårrullar i vår mun senare på kvällen.

Men så har han ju också varit i Thailand en månad.

Fredagens förfest var väldigt stimulerande, dock nådde vi en ny botten i samband med att Johnny Skan tillsammans med festens värdinna, förödmjukade oss genom att imitera John Travoltas "Jack Rabbit Slim's"-dans från Pulp Fiction. Johnny framförde eländet så han tyckte det skulle märkas att det hela var ett helt oseriöst och parodiskt framträdande, men ironin gick troligen det övriga sällskapet förbi. Misären fångades dessutom på film av ett par mobiltelefoner. 

Någon mer än jag som börjar avsky de här nya telefonjävlarna?   

Inne på festivalområdet tappade Johnny sedan bort mitt sällskap. Bitter och trött satt vi på McDonalds uteservering och slölyssnade på vad fjortisarna vid bordet bakom pratade om. En av tjejerna hade precis piercat ena bröstvårtan. Hon var stereotypiskt blond, med stora bröst och korkad uppsyn. En kille som hörde om piercingen frågade förhoppningsfullt; "åh, vad fränt. Det är så schysst med piercingar, får jag se bara?".

"Jodå, vänta lite", sade blåbäret till kossa. Hon vände sig lite åt sidan, och grävde fram ena bröstet ur urringningen. Hon var givetvis övertygad om att han ville se hennes behag för att han var seriöst piercingintresserad. "Åh, det ser ju riktigt välgjort också, det blev snyggt", sade han samlat. Inom sig jublade han sig harmynt över den nya onanifantasi han just vunnit. Johnny blev då så förtvivlat bitter över det monumentala mått av kvinnlig naivitet som just spelats upp framför honom, att vi högt utbrast; "ÄÄH, FY FAAEN... så duuuum... jag MÅSTE härifrån..."

Kvinnlig naivitet är Johnny Skans mentala kryptonit, speciellt i de fall då den inte gagnar honom själv.

Förtvivlat försökte vi ringa en taxi, men det var såklart kört. Nätet var överbelastat, och alla bilar upptagna. Bittra satt vi kvar, och unnade oss till slut en liten lur.

Plötsligt knackade någon oss på axeln. "Jaha du, hur var det här då? Ryck upp dig, va!?". Vi tittade upp på en lång blond polisman med skyddsväst och skinnhandskar. "MÖHÖVRVL-MHRMPF, jodå för fan!" sade vi kvicktänkt till denna lagens långa gris, som tornade upp sig över oss. Johnny bestämde sig för att det fick vara nog, och vi började gå hemåt, ivrigt knappandes på telefonen. Plötsligt svarade Taxi-Henrik!

Han kunde hämta oss på en gång! "UTANFÖR STEP-IN, NU STRAX", hojtade Johnny Skan i luren, sen sprang vi mot "Step-in" som en dopad häst!

"Tjenare gubben, McFeast fullkorn, fan vad fint", hälsade Taxi-Henrik och syftade på hamburgaren Johnny hade i handen, och som han skulle lägga i vår kyl åt Bakis-Higge. Johnny lägger ofta burgare i våra fickor som jag hittar när jag är bakis.

Jag gillar Johhny, han är en riktig kompis.

Lördagen sög trots en stillsam men trevlig förfest röv. Tappade nästan omedelbart bort sällskapet, och tillbringade resten av kvällen letandes. Plötsligt sprang jag på "S", men hon var tvungen att söka rätt på sin kompis, och hann bara ge mig en kram innan hon var borta igen. Bästa upplevelsen på lördagskvällen var nästan en kartong wokade äggnudlar, annars var det mest misär. Men det var dock lika bra, för sen var jag pigg och glad på jobbet dagen efter. 

Bäst just nu: Skägget. Jag har "satt upp" det med en snodd för det mesta, men jag kan lägga det över ögonen om jag tar bort snodden. Det skänker mig en sällsam känsla utav tillfredställelse. Störst skägg när han dör vinner! 

Bäst just nu 2: Vädret. Nu kommer det, nu när jag i två veckor framöver jobbar 180 %. Nåja, jag ska nog hinna klämma in någon strandvistelse för lite slutligt sommarsolbränna.

Bäst just nu 3: Markoolio blev ju förresten nyligen friad från misstankar om narkotikabrott i samband med gripandet på Café Opera för några veckor sedan. Grattis till honom, och grattis till den svenska ordningsmakten som än en gång bevisat sig grava oduglighet, genom att bete sig som ett gäng lobotomerade norrmän/imbeciller.

Sämst just nu: Från rätt säkra källor har jag hört att en väldigt känd svensk artist nog snart kommer att gå bort, en som jag har för mycket respekt för, för att sätta på någon vadslagningslista. Jag avskyr verkligen livespelningar och konserter. Jag tycker det låter för jävligt, och publiken är en enda svettig samling knuffande idioter. Den enda spelning som jag någonsin haft riktigt trevligt på, var en liten intim utomhusspelning med den här artisten som jag och morsan var på för drygt 20 år sedan.


Kommentarer
Postat av: Damien

Per Gessle?
Agneta Fältskog?
Kikki Danielsson?
(Eddie Meduza skulle jag ha chansat på om han inte redan vore död, han verkar ju vara någon slags ikon utanför tullarna.)

2007-08-06 @ 13:41:10
Postat av: Damien

Nej nu vet jag: Jan Malmsjö!!!

2007-08-06 @ 13:43:16
Postat av: Higge

Damien: Varför skulle jag ha för mycket respekt för Kikki Danielsson för att sätta henne på en vadslagningslista över kändisar som kommer att dö? Människan mörkar att hon köper falukorv.
Agneta Fältskog är en rätt intetsägande människa.
Per Gessle? Nej.
Eddie Meduza var en stor förlust, det var han. Vaddå "Utanför tullarna"? Precisera! Tvåa på Odenplan? Etta på skånegatan? När fan ska du blogga i mittt kommentarsfält då?
Jan Malmsjö? jag har tänkt ett tag att han borde nalkas slutet. Han var bra dock i "Hedebyborna".

2007-08-07 @ 08:35:37
URL: http://higge.blogg.se
Postat av: Damien

Hmmm då går jag bet.
Som 08 har jag väldigt svårt att förstå Eddies storhet, men jag har förstått att han är någon slags kulturpersonlighet ute i landet. Alla norrlänningar har tex 400 Eddie Meduza mp3'or på datorn (varav 27 heter "runka kuk"). I Stockholm är detta otänkbart. Jag vill inte vara snobbig, jag bara konstaterar fakta. :)
Och om man ska blogga måste man kunna lägga in bilder. Tyvärr saknar ditt kommentarsfält den funktionen. Men det gror ett litet blogg-frö inom mig... Snart så kanske...

2007-08-07 @ 09:45:09
Postat av: Moar

Jisses, var har du fått det ifrån?Antar att jag inte får gissa?Vet bara en gång vi var på nåt sånt och som det regna!

2007-08-07 @ 17:10:09
Postat av: janni

är det peps persson?

2007-08-15 @ 08:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0