Gääääsp!

På jobbet igen.

Jonne sitter och raljerar, byter ut namnet "Grace" i filmtiteln "Alla talar om Grace" mot "Barbapappa" och liknande. Jag har sovit annorstädes, och snaskar i min gamla russinburk i brist på frukost.

Jonne: Alla talar om Gräjs! Alla talar om Barbapappa... barbatörtles!

Jag: Suck...

Jonne: TEENA MUTANT HERO TÖÖRTLES!

Jag: Du är inte frisk på en fläck!

Jonne: Mfh mfh mhm... aha, aaaa, anna...

Jag (stämmer in) och Jonne i kör: ANNA ANNAKONDA, NÄR SKA BRÖLLOPET STÅNDA, KANSKE REDAN PÅ MÅNDAG?

Stämningen är avslagen och liksom fadd, men ändå på topp på sitt eget lilla vis. Jag har precis räddat tre stora monterade fotoplanscher från destruktion, de ska jag hänga på rad i lägenheten. De föreställer en "skrotare" nere i en gruvort, ett underjordiskt gruvtåg, samt Kiruna stad ("Giron", om man är Same och pratar deras språk).

Youtube spelar Fred Åkerström och Beach Boys.

Diskuterade drömmar och vad man kan hitta på i sömnen med S igår. Mindes den gamla episoden med grisdrömmen (jag vet, drömskildringar kan vara tråkiga att lyssna på, men ha tålamod). Det var på den tiden jag bodde ihop med Apa-gnu ute i "Lill-stugan". Jag drömde att jag hade köpt mig ett radhus, och att dumjäveln i huset bredvid hade börjat föda upp grisar i en hönsgård på tomten. Ett svin rymde, och tog sig in i mitt hus. Jag blev arg, och jagade det leda svinet runt i huset.

Plötsligt tog svinet sin tillflykt in i vardagsrummet. "OOOOOIIIIIIIIIIH-OOOOOIIIIIH", tjöt grisen, och for runt runt. Till slut hade jag trängt den mot dörren, och den backade motvilligt ut ur vardagsrummet. Då halva grisen var ute, gjorde den plötsligt halt, och spjärnade emot som bara grisar kan. Då tog jag ett stadigt grepp med höger hand mot dess panna, och grep svinet om ryggen för att få styrsel, sedan tryckte jag allt vad jag kunde.

Plötsligt vaknade jag av att jag skrek "MEN UT FÖR HELVETE, GRISJÄVEL!", och att Apa-gnu protesterade förvånat och yrvaket, samt att jag hade höger hand mot hennes ena knä, och vänster hand om låret på henne, och höll på att knuffa henne ur sängen.

Bäst just nu: Inget kneg i helgen, blir å testa sätta en egen sats Fishermans friend-shots.

Sämst just nu: Jag ska fundera ett tag....

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, sicken dröm. Stackars sate som låg bredvid,jag hade blivit tokrädd.
Ha det, Lottenlotten

2007-08-15 @ 09:03:56
Postat av: Higge

JANNI! Jag trodde du hade övergett mig och min blogg! Du får inte lämna mig Janni! :,) Nej, det är inte Peps, Peps kan inte dö.
Lotta, lyckas du nånsin tämja det där håret?

2007-08-15 @ 09:46:13
URL: http://higge.blogg.se
Postat av: Keyser Söze

Vad är det för dårhus du jobbar på egentligen ? :o)

2007-08-15 @ 09:54:21
Postat av: janni

men higge du hatar ju min sort(same,feminist,vegetarian osv).Dessutom älskar jag både The Knife,björk, och tycker att Jose gonzales är jättetrevlig.Jag är liksom hopplös

2007-08-15 @ 10:25:30
Postat av: Higge

Janni, "hatar" är ett väldigt starkt ord, "föraktar" räcker gott. Jag kan egentligen inte begripa vad du gör här, men du läser min skit, och det är huvudsaken!

2007-08-15 @ 13:15:50
URL: http://higge.blogg.se
Postat av: janni

efter att ha horat runt på andra bloggar har jag insett att det är vid higges virtuella spis jag hör hemma.Här kan jag stå och baka mitt barkbröd och vara trygg i att du småretas med mig bara av ren kärlek. Nu ska jag göra potatistryck på min fina hampaklänning

2007-08-15 @ 13:57:07
Postat av: Higge

Janni: Det är så vackert, och jag är så glad! Om vårt förhållande nånsin kunnat bli annat än litterärt, så skulle vi ta av dig den där hampaklänningen, leka lite "gömma sojakorven" och efteråt röka upp klänningsjäveln! :,D

2007-08-15 @ 14:31:18
URL: http://higge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0