Gärningsmannaprofil..

Jag tror inte att en blogg blir särskilt bra om man i inläggen mest behandlar klientelet som lägger in kommentarer, men ibland kan jag ju inte låta bli. Som nu t.ex. när den här "HA HA HA" hånar mig och retas. Det får mig att vilja gå till botten med det hela, och då måste jag göra något som jag tycker väldigt mycket om.

Just det, skapa en "gärningsmannaprofil". I det här fallet har jag inte mycket att gå på, så jag ska gardera mig. Mest troligt rör det sig om en kvinna, i åldern 21-25 som har något slags intresse av mig. Hon kanske gillar bloggen, eller så känner jag henne i verkligheten, men då ganska ytligt. Hon är intelligent, men gör inte mycket utav det. Hon saknar "drive" och eventuellt lite självkänsla. Hon är kaxig och nonchalant på nätet, vilket är en slags kompensation för hur hon är i verkliga livet, där hon i en grupp ofta tar en ganska neutral roll, om än alls icke asocial.  Hon kan även bedriva någon form utav studier, men det säger sällan särskilt mycket om någon.

Det är p.g.a. hennes täta besök på sista tiden som jag påstår att hon har något slags intresse utav mig, eller att hon gillar bloggen, och det är på samma premisser som jag vidare påstår att hon även har tillgång till en dator på jobbet, eller så saknar hon jobb, åtminstone på dagtid. Utav någon anledning så får jag för mig att hon är skånska, men det är inte särskilt troligt, om jag ser rent logiskt på saken. 
Nu till "garderingen". Det KAN även vara en kille i tonåren, en kille i gymnasiet, läsandes något halvnördigt, samt plågad utav den sedvanliga sexuella tonårsfrustrationen som killar i den åldern ofta lider utav. 

Varför säger jag så då? Jo, den här figuren vill ju utav olika anledningar provocera, och provokationer utav den här typen brukar bara härröra från två typer utav människor, alltså intresserade kvinnor som pockar på uppmärksamhet, eller snorgärsar.

Vad tror ni, kära läsare?

Bäst just nu: Min blixtrande slutledningsförmåga.

Sämst just nu: Det magra lönebeskedet.

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Jag satsar mina pengar på en snorgärs!
Baserat på formuleringen i inlägget. Kvinnor brukar normalt inte slänga ur sig att någon är ett "rövhål" helt oprovocerat...

2007-08-24 @ 14:43:34
Postat av: Damien

Det är helt klart någon du känner, med största sannolikhet en kvinna.

2007-08-24 @ 15:28:39
Postat av: HA HA HA

Det handlar inte om blixtrande slutledningsförmåga från din sida. Du har ett sjätte sinne, men du måste ändock jobba lite med det... Vissa av dina (s.k.) intuitioner kan redan uteslutas men jag ska inte säga vilka, utan jag ska först ge dig lite ledtrådar:
http://www.youtube.com/watch?v=h5EUcYw96us
Ringer en klocka? (Kanske ska du inte ta orden alltför bokstavligt, kanske inte heller bilden eller artisten - även om han sjunger ljuvligt...)

2007-08-24 @ 22:02:58
Postat av: Karmapolice

Jag tror det var nån kille Higge legat med, men som han nu avvisar. Kanske en snorgärs. =)

2007-08-25 @ 12:15:27
URL: http://www.hahaha.fniss/fnitterochglamour
Postat av: Keyser Söze

Får nog ändra min åsikt och hålla med Damien. Efter det senaste inlägget lutar det starkt åt en kvinna som du känner.
Jag menar "fly me to the moon", allvarligt talat...

2007-08-25 @ 12:50:01
Postat av: lotta.blogdog.se

Ooops, Higge har jag på något sätt förolämpat dig?? Det har aldrig varit min avsikt!! Du tillhör ju en av dom få bloggare jag läser! I min värld tillhör du dom bästa! Fast det kanske inte var mig du menade i alla fall....jag är ju singel!
Lotten

2007-08-25 @ 21:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0