Glass i mustaschen.

Fina citat det där. Och nu anar man dessutom vem Lotta tänker på när hennes svultne make lyckats tjata sig till ett söndagsnyp. Skönt att se att Greven inte kläckte något pinsamt "Pretty Woman" citat också. 

Som en bonus anser dessutom någon att jag är ett rövhål, fast på ett glatt och käckt sätt, med en föregående kommentar om att det är härligt att leva. Spännande tycker jag, och man undrar ju om det är gripet ur luften, eller om det är någon som jag faktiskt uppträtt som ett rövhål emot.

Nu sitter jag på Bibblan igen, och försöker hämta mig efter ett nyligen kvävt raserianfall över att datorn loggat ut mig 6 minuter för tidigt. Allt jag skrivit var förgäves. Sen tänkte jag lägga upp en av de första bloggarna jag nånsin skrivit. Den ligger på Lunarstorm, och är skriven för 4 år sedan, eller nåt. Handlar om en fiskeresa som jag och Fanjunkaren gjorde med hans farsa, farfar och svärfar. Men bliotekets datorer är spärrade från Lunarstorm...

(notera att jag sedan länge är inaktiv på detta horribla kåmjunity)

Så nu tänker jag bara skriva lite om funderingarna jag har kring de två afrikanska män som nyss satte sig bredvid mig. De luktar svett, maskerad med mycket parfym. Jag kan ju förstå om man undviker att använda vattnet till att duscha med i länder som plågas av svält och torka, men kan man inte börja duscha när man kommer hit?

Det är inte rasistiskt, det är ju konstaterande utav fakta, och inte heller är det någon fördom, det är en "dom" grundad på ren erfarenhet. Från biblioteket, från bussen, från taxin. Vi har ju för h-vete hur mycket sötvatten som helst, Sverige har kanske rent av mest sötvatten i hela världen, räknat på yta och invånare. Är det inte skönt att duscha? 

Visst finns det orena svenskar också, men rent procentuellt inte ens i närheten av hur många "orena" det finns från andra kulturer här.

Och oavsett vad klimatlögnarna och domedagsprofeterna påstår, så kan man förbruka hur mycket sötvatten som helst, i varje fall här. Så märk väl, jag säger inte "Åk hem", jag säger "Duscha!".

Förresten kan den store tjocke gästforskaren från Ghana som snöt sig på mitt kontorsgolv ta och åka hem, gärna redan igår. Några jävla seder kan man lämna hemma.

Kommentarer
Postat av: HA HA HA

"Som en bonus anser dessutom någon att jag är ett rövhål, fast på ett glatt och käckt sätt, med en föregående kommentar om att det är härligt att leva. Spännande tycker jag, och man undrar ju om det är gripet ur luften, eller om det är någon som jag faktiskt uppträtt som ett rövhål emot."
Javisst är det spännande?! Är det gripet ur luften eller har du uppträtt som ett rövhål emot någon? Mystiken tätnar. Fortsättning följer...

2007-08-23 @ 19:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0