Konversationer.

SMS-dialog med "S" igår på eftermiddagen.


Higge: Nu hittade jag en kladdlapp med "kul" frågor, som jag spånade på för att undvika pinsam tystnad inför sushiträffen. De behövdes ju dock aldrig. ;)


S: Haha! Fan vad kul. Var det bra frågor?


Higge: Nja... typ, "Hur fort har du kört med din bil, och var?" "Om du var i ett förhållande, och ni fick varsitt frikort, vem skulle du då ta?"


Higge: Nå?


S:Haha, ska jag svara på dem? ;-P


Higge: Nja, om inte svaren är typ "110" och "Taxi-Henrik".


S: *är "tyst" i drygt 1½ timme*


Higge: Ok, jag tolkar tystnaden som att det faktiskt var "110" och "Taxi-Henrik". Lite oväntat ändå. Själv säger jag 160 med Saaben, 210 med taxin, och Clint Eastwood. :)


S: Haha, jag har kört 160 någonstans med saaben och 200 med min brorsas förra bil. Och jag skulle nog välja Johnny Depp ;-P Jag tog en paus i meddelandet och glömde skriva klart...


Här gick jag och sov ett par timmar, i väntan på att kläderna som hängde i torkrummet skulle torka, samt för att ladda batterierna inför kvällen. Sen blidde det inga fler SMS på ämnet. Men jag tycker hon får klart godkänt på det här?


"Clint Eastwood"  var förresten ett skämt. Det är säkert! Ni känner ju mig, det skulle nog bli Tilde Fröling  för hela slanten... eller Alizee (klicka för guds skull på länken) kanske? Hmmm... Jo så får det nog bli. Frikort ska väl kännas lite ouppnåeliga, och Tilde skulle jag ju fixa kvickt som en grisfjärt om hon hoppade in i taxin. 

Bara låsa dörrarna och bränna ut i skogen, och springa iväg med henne över axeln. "Sluta skrik Tilde, det blir bra det här!" 


Samtal med gubbarna på jobbet nyss.

Henning: Har du varit berusad, din jävel?

Jonne: Jääävla knarkare.

Jag: Det är lögn och förtal!

Henning: Gå ut och testa få igång bilen, så ser vi!

Jag: Men den är ju på service...

Henning: Ta inredningsgubbarnas, den är ju här.

Jag: Just fan! (går mot garaget)

Jag: (passerar två pallar mineralvatten med texten "Varannan Vatten") WOHOO! Jag kommer att sno ett par flaskor härifrån, det ska ni ha jävligt klart för er!

Jag: (kommer in på inredninsavdelningen) Lasse, ge mig nycklarna till er lastbil!

Lasse: Är det "fullast kör"?

Jag: Det är det vi ska kolla, ser du! (går ut och sätter mig i lastbilen, en "Mercedes Springer" med alkolås)

Henning och Lage kommer in i garaget och ställer sig och tittar på föreställningen.
Jag blåser i den elaka mackapären då meddelandet "Blås i munstycket" visar sig i displayen.
"BIIIIP", låter den. "Test ej godkänt" kommer det upp i displayen.

Jag: Äh!

Henning: Hahaha, du tar dig ingenstans!

Går in igen, passerar vattenpallarna och snappar åt mig en flaska!

Jag: AAH!

Jonne: Man får inte uppträda berusad på arbetet, din jävla knarkare!

Jag: HÅLL FLABBEN!

Bäst just nu: Den lätta arbetsbördan och "Youtube".

Sämst just nu: ?


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahahaha.. jag är imponerad att du minns att du träffade mig. Vi pratade om hur mycket sprit du luktade. De andra detaljerna håller jag för mig själv. ;)

2007-08-03 @ 11:06:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8083
Postat av: Damien

Alizee är ju helt sjukt rävig! Hennes "musik" lär det väl inte skrivas om i historieböckerna, men det är ju som sagt av marginell betydelse i sammanhanget.

2007-08-03 @ 12:41:40
Postat av: Keyser Söze

Va fan!!! Menar du att mina icebreakers inte kom till användning? :o)

2007-08-04 @ 11:15:27
Postat av: Keyser Söze

Och den där Alizee skulle man vilja rulla i lönnsirap och toppa med lite chokladströssel!

2007-08-04 @ 11:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0