Nu vet jag!

Jag kom just på!

Mycket bättre "Sämst just nu": José Gonzales ska släppa en ny skiva. Jag vill spy när jag hör det. Sveriges i särklass tråkigaste musiker/människa ska börja höras på radio igen, fy fan! T.o.m. Ingmar Bergman hade ställt sig upp och skrikit "NÄR FAN SKA DET BLI NÅN ACTION, VA?" om han hade besökt nån vidrig spelning med segpitten Gonzales.

Gonzales är egentligen kvantfysiker, eller något liknande. Bara det får mig att krypa ihop i fosterställning och gråta av empati för de som tvingas leva i hans närhet. Jag hade jämt radiolurar på mig när jag klippte gräset om somrarna på världens största gelatinfabrik i skånes vackraste by, Stidsvig. Då berättade radioprataren en gång att José Gonzales brukade sitta och somna över sin gitarr medan han spelade och komponerade om kvällarna. 

Klicka på "gelatinfabrik"-länken ovan, och titta på det gula huset vid den lilla dammen nere till höger. Jag minns exakt vart jag stod när jag fick höra det. På gräsmattan mellan dammen och det nedre vänstra hörnet på den gula byggnaden. Där stod jag, och sänkte huvudet, skakade på det och sade högt för mig själv: "Å fyyyy faaaan, vilken tråkig jävel!"

Det enda jag avskyr mer i musikväg är Björk och The Knife. Jag önskar jag kunde skicka in driftkuckut Bertil med en yxa när de jävlarna står i studion för att spela in sin skit!

Bäst just nu: Prisa gud, skatteåterbäringen är här!!! Ni skrattade åt mig, Olefin och Gäby! "Haha, vad knäpp du är, det där kan du ju inte göra avdrag för!" Men att jag kunde, haha!

Epilog till förra inlägget: Bert-Egolf blev rätt snäll och trevlig med åren, och ska nu bli pappa. Jag växte upp och blev den bäste jag vet, Driftkuckut Bertil fick ett för honom alldeles utmärkt och säkert trivsamt jobb, och han har nu en egen sida på "knullkontakt".

Nazi-Britt flyttade ut till ett litet torp i skogen, där hon satt och kokade demonsoppor med fladdermusvingar, paddvårtor och folkpartistiska valsedlar, tills hon lyckades framana Generalissimo Francos vålnad, som hon köpte en bostadsrätt i Malaga tillsammans med. Jessica Paulsson känner jag inte till något mer om än att namnet ger tre träffar i mina hemtrakter på Eniro.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är stolt över dig! Ljuvligt att du använder eniro.se :)Du vet vem som kan hjälpa dig om du vill ha tag på henne. *s*

2007-08-09 @ 15:17:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8083
Postat av: Malin igen

Och det kan vi på Eniro! Sådeså! ;)

2007-08-09 @ 15:37:03
Postat av: Damien

Bert-Egolf...

2007-08-09 @ 17:56:01
Postat av: Moar

Hm, antingen har tjejerna bytt jobb eller har du gjort nåt som jag inte vill veta och har du gjort det och lyckats dra av för det så är jag lika förvånad som dom ;o)

2007-08-09 @ 20:13:05
Postat av: Malin igen

Ska kolla på ett tag. :)

2007-08-10 @ 11:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0