Så där ja!

Så ska det se ut! Lite kommentarer att reflektera över.

Det var väl inte så jävla svårt?
Men ni brukar vara duktiga, det är sant. Vad beträffar era synpunkter på musiken, så är det trots allt så att det finns två sorters åsikter här i världen. Mina åsikter, och fel åsikter.

Moar: Jo, jag anar att det kommer därifrån också, och jag är fullt medveten om att jag har ärvt frustrationen över stoppklossar efter dig. All heder åt detta karaktärsdrag.

Men jag kan ju bemöta kritiken lite konstruktivt. Jo, jag uppskattar musik, absolut, och jag lyssnar gärna på hela album. Jag undviker dock att göra det för ofta, då man riskerar att lyssna sönder artisten. Något jag förövrigt gjort med exempelvis Deep Purple, samt nästan med The Who, Led Zeppelin och Offspring. Bloodhound Gang är mina favoriter eftersom jag inte tycks kunna bli less deras fina skit, och texterna är ingenting mindre än geniala.

Att det dessutom skulle finnas ett samband mellan att inte uppskatta musik och lyssna på blandband, det har ni hämtat ur arslet. Jag utgår ifrån att ni har sett "High Fidelity", med John Cusak och Jack Black? Playlists är de ny blandbanden!

Förresten kan jag som exempel nämna min vän Håkan som sjunger i ett deathmetalband, och i övrigt är en duktig gitarrspelare, han gillar utöver deathmetal den närmast perversa blandningen Jazz och Eddie Meduza.

Inte sant, Håkan? Jag vet att du läser. 

Vad beträffar Eddie Meduza kan jag bara bemöta Damiens tidigare uttryckta skepsis med överseende, eller som Bert Karlsson sa; "Han var en otroligt underskattad musiker". Må så vara att han hängav sig för mycket åt nonsens emellanåt, men han sa åtminstone vad han tyckte. Jag skäms inte för att säga att en spellista i min iPod lika gärna kan vara 90 stycken Meduzalåtar med titlar som "Ronka kuken" eller "Här har du legat och knullat med Willy". Det får mig att fnittra när han gör skojiga röster och sjunger "oooooooooonanera". Inga konstigheter, som man säger. 

Och om du ska fiska prettopoäng Damien, så kan du inte bara säga att det var bra att jag hade med Metallica, du måste säga; "Ja, det var ju bra att du hade med en Metallicalåt från Master of Puppets iaf, som är en tidig och bra skiva". Eller hur?

Sedan kan jag bara säga att jo, jag kan lyssna på alla genrer, men definitivt inte allt. Jag vill upplysa om, att när jag jagar musik, så söker jag enskilda album av specifika artister, icke "Absolute Crap 39".
Opera? Jodå, jag har Jussi i iPoden, där finns Tchaikovskij och Grieg också. Där finns för all del även Kim Larsen och så klart idel Queen. Robban Broberg? Lysande! Glenn Miller? Japp. Beach Boys, Fred Åkerström, Taube, Ultima Thule, vad ni vill!

Där det finns hjärta.

Jazz? Njaa... helst storbandsjazz isf.
Death Metal? Nja lite, Håkan har försökt få mig att lyssna, men jag uppskattar definitivt Trashmetal som exempelvis Slayer.

Sen kan jag ju bara avrunda med att om man inte gillar Amy Winehouse eller Imperiet, så är man något utav en åsna.

Några konstigheter?

Förresten Keyser, så läser jag din blogg, och visst har du rätt i vad du säger om Dubai. Kommenterade jag inte? Nåväl, har skrivit ett liknande inlägg själv, och då med paralleller till Norge, som håller på att totalt invalidiseras av oljan. Det är en bra blogg, men du är inte så produktiv. Men du kanske inte är statsanställd som jag? :p


Kommentarer
Postat av: Damien

Jag blandar alltid ihop Metallica-albumen eftersom jag alltid lyssnade på blandband (!) med metallica-låtar i min ungdom. Därför undviker jag alltid lite skamset dessa diskussioner...
Amy Winehouse tvingas jag lyssna på varje dag. En huligan har brutit av min bilantenn, och jag får bara in P4 där nämnda artist matas friskt. Jag hajjar inte grejen, men det är mycket jag inte hajjar.
Jag har även en uns skepsism till politisk musik, eftersom det i dessa fall ofta rör sig om extra åsikter som jag sällan skriver under på. Således förpassas även Imperiet till listan på musik som inte intresserar.
Sorry!
Däremot är jag en big fan av Death metal. Och David Bowie. :)

2007-08-17 @ 17:26:55
Postat av: Damien

Inte "extra", jag menar "extrema".

2007-08-17 @ 17:27:35
Postat av: London

Inte mycket hip hop va?? Mest gammal white trash rock...

2007-08-17 @ 17:45:43
Postat av: London

Och faan vad jag borjar hata det dar med "inga konstigheter...". Alla javla bloggare ska halla pa och skriva att de gjorde ditt och datt.. "Inga konstigheter"... Sluta upp med sant skit!

2007-08-17 @ 17:47:50
Postat av: Keyser Söze

Prata inte skit om Imperiet Damien, då jävlar!
Och förresten, jag är inte statsanställd som du Higge. Därför den ohyggligt låga produktiviteten!

2007-08-17 @ 22:51:24
Postat av: Moar

Ingen Van the Man och ingen ELO, ingen Creedence och ingen Bruce, ingen Daniel Lemma lr Danne Stråhed, ingen Status Quo och ingen Smokie, ingen Elton lr Tina T, inte Totta lr Rolf Wikström. Hur f-n har jag fostrat dig? Utan nåt nerknarkat elände m fruktansvärd frisse *urk*

2007-08-18 @ 14:50:40
Postat av: janni

är det du på bilden vid vägskylten?

2007-08-19 @ 15:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0