Dumt och kul på tv.

Vad är det med alla program om övernaturligt skit som går nu? Folk talar med döda, folk talar med döda kändisar, letar spöken, o.s.v.

Värst är det där odrägliga äcklet med mustasch och en oproportionerligt stor skalle, James van Praagh. Med billiga musöppnartricks som t.ex. "cold reading " får han folk att tro att han snackar med deras döda anhöriga.

En liknande skitstövel, John Edward från "Crossing over" har för detta halvkriminella och moraliskt förkastliga beteende hånats i ett eget South Park-avsnitt, där han utnämndes till "Biggest douche in the Universe".
"Douche" är en slags flaska  med ett specialmunstycke, som används för att skölja rent hon-aggregatet (således är betydelsen av den i USA vanliga förolämpningen "Douche-bag" att någon är en påse med ursköljt vaginainnehåll). I slutet av avsnittet bevisar "Stan" att John Edward är en bluff, och frågar publiken: "Is this really what you want to believe? That when you die, you just float around and have to be talking to this asshole?"

Och det är ju helt sant. Jag vill absolut inte sväva runt i något mellanrum, utan istället tas raka spåret till mitt paradis som jag själv hittat på till min egen religion, när jag sätter tofflorna. För där förstår alla skånska (märk väl, "förstår" inte "pratar"), och bensinen är gratis. Kors och tvärs skuttar nakna alt. sjuksköterskeutklädda nymfomaner, som fnittrande smörjer in varandra med varm honung. I bäckarna rinner Dooleys, och mellan Bigarråträden som har sina bär där jag kommer åt dem, står gudomliga bufféer uppdukade. Wunderbaumsen luktar rökt ål, och ingen har någonsin hört talas om "Feminism", "Norge", "Miljöpartiet", "Klimathot", "Mühlegg", "Margareta Winberg", "Kristna högern" eller "Nederländerna". 

Fånigast är förresten bluffprogrammet där dom ska leta upp döda kändisar. Jag brister ut i spontant gapflabb varje gång jag ser trailern där någon idiot står med ett allvarligt ansiktsuttryck framför en mörkerkamera och frågar; "Is it Buddy Holly?" Hahaha. Vilket skit!

Mycket bättre är "Kenny vs. Spenny" , den Kanadensiska realitykomedin där två kompisar delar lägenhet och utmanar varandra på dumma tävlingar. Typ "Vem kan vara vaken längst?" eller "Vem får flest kyssar?". I söndags såg jag då de tävlade om vem som skulle kunna hålla sig längst utan att skratta. Kenny Hotz, som måste vara ett av världens största komiska genier, gjorde ett tappert försök att få Spencer Rice att skratta genom att klä ut sig.

Det var förmodligen det roligaste jag någonsin har sett på tv. Spencer sitter och ser på tv då Kenny kommer in. Han har satt på sig smoking och en peruk som ser ut som Magnus Ugglas frisyr. Men för ansiktet har han satt på sig en gummiavgjutning av en vagina, som liksom täcker hela ansiktet som en mask. Förbluffad ser Spencer hur Kenny står och petar sig i "Näsan" som ju inte alls är någon näsan. När han sedan frågar Spencer om han har en "mintpastill", ligger jag på alla fyra framför soffan och hulkar i vilda kramper. "Äääh... äääääh... uh uh uh iiiiih...." lyckas jag få ur mig. Jag har helt enkelt aldrig sett något så roligt innan.

Klockan 1225 den 4/8 på tv6 kommer nästa avsnitt, som beskrivs så här; "Kanadensisk komediserie från 2006. Del 2 av 13. Killarna går båda på dejt med samme homosexuella kille, som sedan kommer att bestämma vem han gillade bäst. "

Samma tid dagen därpå kommer grabbarna att tävla om vem som längst kan gå omkring med en död bläckfisk på huvudet.

Upplagt för succé, således.

För övrigt såg jag aldrig "Transformers" i fredags, eftersom Olefin bestämde att jag skulle gå och se den senare med hennes kille istället. Då skulle hon nämligen slippa se den. Hon utgår nämligen ifrån att den är dålig. Istället fick jag gå å se "Harry Potter" istället. Och den var väl välgjord, men om man är ett fanatiskt "24"-fan som jag är, så vill man att alla ska göra som Jack Bauer/Kiefer Sutherland , och konsekvent avrätta/stympa/tortera skurkarna på stående fot. Därför känns det alltid frustrerande när övriga hjältar har "kniven mot strupen" på skurken, men bestämmer sig för att "han är inte värd det", gärna efter ett "då är du inte bättre än honom"-tal från någon vän bredvid. 

Om vi inte kan hugga ner ens skurkarna, hur fan ska vi då komma tillrätta med överbefolkningen?  

Moar: Jag säger som de gamla Romarna: "Bullshittus!".

Bäst just nu: Kenny vs Spenny 

Bäst just nu 2: Luleåkalaset hela helgen, det blir en jävla resa!

Märkligast just nu: Att Johnny Skan i sin grava berusning råkade samla en skock lumpare runt oss på Terassen i lördags, och då höll utläggningar om hur man raggar tjejer. De satt som lärjungarna kring Jesus, och lyssnade andäktigt på hans dravel. Hur lyckades han övertyga dem om att han var någon slags auktoritet på ämnet? Mycket märkligt...

Sämst just nu: Johnny Skan lovade att jag skulle köra taxi på onsdag natt. Men det blir ju kul med ny bil och allt. Det var nog lika bra att han lovade det.


Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Ha ha ha, man kan inget annat än skratta åt alla dessa spök jägar filurer som helt plöttsligt ploppat fram i media som svampar ur jorden. Roligaste är att min sambo e helt såld på skiten, det och Dr.Phil *suck*
När man diskuterar något visentligt så kommer det offta "men på Dr.Phil sa man att...." eller "Så säger Dr.Phil att man ska göra" den snubben borde man släpa ut i en gränd och stena.

2007-07-30 @ 14:52:34
Postat av: Moar

Inte mer bullshit än allt annat härinne!

2007-07-31 @ 02:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0