Extra Extra! Ingmar Bergman är död!

Fan också, fan fan! Ingmar  är död. Han plockade ner skylten tillslut.
Det var inte bra, inte bra alls. Varför?

Jo, dels för att jag har ett tag nu planerat att att dra igång en liten vadhållning med mina närmaste manliga bekanta. Den skulle vara inspirerad utav Clint Eastwoods sista Dirty Harry-film, som handlar om några som slår vad om vilka kändisar som ska dö härnäst. Kändisar dör som bekant alltid tre och tre, och det gäller att pricka in rätt trojka!

Ingmar skulle varit min första gissning. Whitney Houston och Pete Doherty skulle jag nog satt sedan. Kommer dom att sätta tofflorna härnäst? Eller var han sist i en trojka utav Git Gay och Alice Timander?

Hursomhelst, nu kommer jag inte att kunna profitera på Herr Bergmans bortgång.

I mitt stilla sinne har jag samtidigt önskat att han skulle leva i evighet, alt. överleva mig. Varför? Jo, nu kommer vi att överösas av en grotesk kavalkad Bergman-skit i media. Minnesprogram, intevjuer, hans kriminellt sega skitfilmer och så mycket överpretentiöst skitsnack, så det börjar växa hemorojjder ur öronen på oss. 

Kejsarens nya kläder för hela slanten!

Kanske kommer Svt i gammal god DDR-stil att beröva oss en smula livsglädje, genom att låta någon bra film eller serie utgå till förmån för "Scener ur ett äktenskap ". Eller för den delen någon annan ångestladdad skit med vaginalsköljningspåsen Erland Josefsson och/eller den vedervärdiga norska belsebubban Liv Ullman.

Den ende som någonsin vågat vara ärlig imedia angående Ingmars skräp, är Kjell Berglund. "Överpretentiös dynga" beskrev han Ingmars filmer som, och påstod att endast en handfull människor i det här landet orkar se skiten.

Men jag vill ändå tacka Herr Bergman för det livsverk han efterlämnar, som har fått hela världen att tro att vi svenskar är en samling bittra, sega självmordskandidater utan humor.

Tack Ingmar! Tack för att du har fått oss att se ut som Finnar .

Bäst just nu:
Björn har fått en liten Elsa.

Sämst just nu: Tv-tablåerna framöver.

Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Alltså all denna jävla ångest, jag vill se ångest.
=D

2007-07-30 @ 14:47:14
Postat av: Damien

Ja det är nästan lika illa som när Povel Ramel (en person som möjligtvis var rolig för femtio år sedan) dog. Mannen är så överskattad att man inte ens vågar yttra ett "men... han suger ju?".
Jag känner lite likadant för Ted Gärdestad, men lyckligtvis är det fanskapet dött sen länge.

2007-07-30 @ 15:41:15
Postat av: Keyser Söze

Själv fasar jag för när Bob Dylan trillar av pinnen!
Då får man flytta ut i skogen och leva utan radio och TV resten av livet.
Fanskapet har ju gjort fler låtar än vad någon människa kan räkna till.

2007-07-30 @ 23:56:43
Postat av: Anonym

Men man kan ju inte undvika att märka hur gammla alla börjar bli, typ Klintan, Sylvester stalone, Aaanold, med många fler. Detta skådespelare man växt upp med, tråkigt men sant. Tur att man inte blir äldre nu. ;)

2007-07-31 @ 07:25:33
Postat av: Moar

Hm, för en gångs skull har du rätt.Runt mitt Sportblad hade man idag virat en extratidning som bara innehåller minnen av knäppgöken.Tror jag, för skiten gick direkt i soptunnan.Alltså, egentligen är man ju idiot.Jag har tillräckligt med ångest i mitt liv för att också kunna tjäna en slant...hm, ska fundera på det!

2007-07-31 @ 19:10:27
Postat av: Moar

Hm, för en gångs skull har du rätt.Runt mitt Sportblad hade man idag virat en extratidning som bara innehåller minnen av knäppgöken.Tror jag, för skiten gick direkt i soptunnan.Alltså, egentligen är man ju idiot.Jag har tillräckligt med ångest i mitt liv för att också kunna tjäna en slant...hm, ska fundera på det!

2007-07-31 @ 19:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0