Min alldeles egen religion.


Det råder stor förvirring kring religion idag, och för någon som söker en bra religion är det en djungel därute. Men då kan man ju göra som jag! Hitta på en egen! För det är ju så att all religion härstammar ur en eller flera människors fantasi, så rent teoretiskt så borde min religion ju funka lika bra som dom andra.


Jag skulle t.o.m. vilja gå så långt (ungefär lika långt som utövarna av de flesta "konkurrerande" religionerna) och säga att min religion är mycket bättre än alla andra religioner. Ta exempelvis Scientologerna, de är ena jävla knäppgökar. Dom tror bl.a. att jorden befolkats utav de ångestfyllda själarna från utomjordingar, och att detta ska ha skett med hawaii som utgångspunkt för en miljon år sedan.

Att sedan denna ögrupp bara är cirka 40 000 år gammal är inget de fäster någon större vikt vid. Denna sekt håller för närvarande att korrumpera halva Hollywood! Det är inte lätt att hitta en vettig idol där idag, för är de inte nerknarkade och söndersupna, eller hänger sig åt sodomi och smittospridande otukt, så tillhör de Scientologrörelsen.


Gud (min gud då förstås, d.v.s. jag!) bevare oss när Clint Eastwood en dag dör.


Islam är den kanske hetaste frågan i världen idag, tillsammans med terrorism. Och för inte så få människor är dessa två i princip synonyma.Om Islam tänker jag själv bara säga att vad det än är synonymt med, så är det iaf inte Happy days och Bikinipartys! När vi gick över från Thailand till Malaysia förrförra sommaren, var det som att komma från en jättebuffé utav allt man kan önska, till en mulen långfredag i Säffle.

I det buddistiska Thailand gäller två saker: att ha roligt och att tjäna pengar. I det muslimska Malaysia gäller en sak: Att vara en god muslim. Och detta är alltså inte synonymt med att ha roligt. Inga taxibilar stannade för oss, bara arroganta blickar och skepsism överallt. Öarna vi besökte var relativt kul, och snorklingen var ju fantastisk, eftersom fiskarna inte var muslimer. De var färgglada och lekfulla. Men utöver det var kanske den positivaste överraskningen att de hade Sunkist på frukostbuffén i Kota Bharu. Ja, och ungarna förstås.


Ett gäng killar med mer eller mindre hemmagjorda BMX-cyklar på en plats där man sällan såg västerlänningar, gjorde storslagna tricks för oss och väntade storögt på vårt bifall. Imponerad gjorde jag ju tummen upp, men inom mej bad jag dom om ursäkt för att jag var en falsk profet som gick runt i grymma amerikanska kläder från Bangkok, vilka gjorde sken av att även jag var en hejare på BMX.


Visst, jag har en schysst BMX, men provar jag göra några coola tricks bryter jag arslet av mej, och min karriär på hojen tog slut när en kärring cyklade på mej och knäckte min framfälg, samt efteråt skällde ut mej på värmländska.


Kristendomen är inte heller någon kul religion. Vad fan skulle vi med den? Vi HADE ju en helt utmärkt religion här sedan länge. Vad var det för fel på den? "Hänge dej åt ett liv i action på de sju haven, så får du komma upp till valhall å supa med gudarna, frossa i helstekta svin och ha orgier med valkyriorna sen, dräpa troll o.dyl.". Det låter väl nog så bra?

Nä, tydligen skulle vi omvändas till katoliker. Man får bara vara tacksam för att Gustav Vasa lindrade skiten sedan och reformerade om oss till protestanter. Jag säger som Martin Luther: "Den som avstår kvinnor, vin och sång, förblir en narr sin levnad lång!". "Kärlekens religion" kallar man den. Jo tjena, det finns flertalet påvar som skulle få självaste Adolf Hitler att se ut som en stackars sodomerad konfirmand!


Nej, tacka vet jag min religion! Jag har nallat det bästa utav allt! Basen är lite som i "My name is Earl", denna fantastiskt bra, men scientologkorrumperade komedieserie. Alltså: Gör du bra saker, så händer bra saker dej, typ. Men man kan inte göra som katolikerna, att två sina händer med bikten efter ett planerat brott, och tro att man är syndfri. Nej, att försöka uppväga en dålig handling med en bra är bakslugt, och i sej en dålig handling, det kommer alltså att straffa sej. Man kan dock få göra dåliga saker mot dåliga månniskor, då dessa bara får vad de sparat ihop till. Man är således "Karmats" hantlangare.


Om jag t.ex. hade tagit biltjuven som stal min saab på bar gärning, hade jag utövat ett våld som fått trottoarkantscenen i "American History X" att se ut som en dispyt mellan Pippi Långstrump och Prussiluskan.

Och eftersom återfödsel verkar tråkigt i längden snodde jag kristendomens tanke på ett paradis. Fast ett kul paradis, med lättklädda nymfomaner och ändlösa buffér, bäckar med Baileys, Dooleys och Sang Som. Racestrippar i överflöd, fri bensin och djurparker där man kan få se feminister göra tricks i utbyte mot rå fisk, likt sälar. Något helvete finns inte. Det är nämligen tillräckligt illa i jordelivet som det är, även om man samlar "brapoäng" och har en dräglig tillvaro.


Nå, min uppfattning är alltså bara: skapa din egen religion, gå inte med i någon flummig trams-sekt. Och om du bara söker dig dit för att du känner dej ensam eller har svårt för att passa in, så sök dej till Ung Vänster eller Grön Ungdom istället. Där begår man åtminstone inte gruppsjälvmord eller så. Man blir eventuellt stämplad som
en smula efterbliven, men det är kanske att föredra.


Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Ja! FÖRST!
Sug på den Kokobello...

2007-07-09 @ 10:01:36
Postat av: Kobayashi

Kokobello?
Dina Föräldrar kan ju inte vara annat än nära släktingar...
Inavlet lyser starkt i dig, men ut och mjölka kossorna nu Keyser... Nu på en gång!!!

2007-07-09 @ 16:23:33
Postat av: Keyser Söze

:-)
Kossor?

2007-07-10 @ 09:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0