"Har du visat stjärthålet för någon?"

Jag är hemma välbehållen igen, efter en middag på O'Learys med mina kompisar Olefin, Gäby, Jonas, Biffen och Bananen. Med var också Bananens lillebror med flickvän. Jag informerade Gäby om hedersuppdraget att vikariera som författare på "Higge Erövraren", och hon verkade acceptera, om än en smula skakad.

Som vanligt blev det idel pikanta/intressanta diskussioner, som det blir när vårat crew (jag använder uttryck som dessa med en gnutta ironi, så alla nu vet det) kommer ihop. Här är ett axplock. Notera förresten hur det är jag som ofta står för det intellektuella inslaget.

Olefin: När jag och mina pojkvänner ska somna, så brukar jag leka bajsleken med dom. Det är när man tar en filmtitel och byter ut ett ord i den mot bajs! "Mannen som kunde tala med bajs", t.ex.
Gäby: IIHIHI!
Jag: ja... det är skoj. Men då måste ju förresten "Yrrol" bli "Sjab"!? Är hon medveten om att hon sa pojkvänner i pluralis?
Olefin: "Schab"? Varför det?
Jag: Hmmm... Ja, varför det?
Gäby: För att "Yrrol" är ju baklänges, och "Sjab" är ju då bajs baklänges.
Olefin: Jaaaa... Hihi, just det.
Jag: (klappar Gäby på axeln) Olefin, det är därför Gäby ska vara stand-in för min Blogg, och inte du, serru.
Gäby: IIIIHIHI!
Olefin: Mäh!
 
Vidare har Olefins pojkvän sedan ett år, Jonas, nu flyttat in hos henne. Hennes nära vänner (jag och Gäby, bl.a.) får ibland vara bollplank för funderingar som hon har kring sin pojkväns beteende, och vad som händer i deras (förvisso lyckliga) förhållande. Jag har lärt mig att se vad hon fiskar efter när hon kommer med vissa typer av frågor. Sedan Jonas lämnat oss för en fest, dök följande diskussion upp.

Olefin: Higge, har du visat ditt stjärthål för någon?
Jag: (tänker efter) Alltså... Apagnu borde ju iaf ha sett det någon gång, men det är ju inget man "visar". Du har inte fått se Jonas?
Olefin: Nej!
Jag: Och du vill se det?
Olefin: Ja!
Jag: Ja... för han har förstås sett ditt!? Om de inte kört "Missionären" hela tiden, vilket är uteslutet.
Olefin: Ja, just det!
Jag: Jaa... hehe... jo... Är det kärleksfull nyfikenhet, eller är det månne "rättvisa" hon vill ha?


På storteven visades en fotbollsmatch, nåt lag med gäja rosa dräkter, Sevilla sa någon, mot nåt lag där Messi spelar, tydligen Barcelona. Olefin och Gäby är båda fotbollsintresserade, och jag roar mig ibland med att dela med mig av mina egna mycket fasta åsikter om vad som händer inom sporten.

Jag: Där är ju Messi, morsan gillar honom. Hon sitter säkert bänkad nu.
Gäby: Håller hon på Barcelona?
Jag: Nää... Men hon gillar franska ligan, Lyon då, och så Real i den Spanska. Hon är vass som fan på det där nu.
Gäby: Ok.
Jag: Vet ju inget, men jag har lekt med tanken att läsa på som satan om fotboll, bara så jag kan ha nåt i ryggen när jag säger sanningen om hur jävla överskattad Zlatan är!
Olefin: Men ÅÅH! Det är bara för den där diskussionen vi hade, det är typiskt dig!
Jag: Japp, men du måste ju förstå att Henke Larsson var så mycket bättre!
Olefin: Nää, så är det inte, bla bla bla (här lyssnade jag faktiskt inte så noga, jag diskuterade mest offensivt. Higges diskussionsregel nummer ett: "När Higger tycker olika än den han diskuterar med, så har den personen automatiskt fel, och dennes åsikter är då inget man behöver ta någon vidare notis om. Mal istället på med skärpa och slughet, och bryt ner motståndaren")
Jag: Men förstår du, statistiken ljuger inte, Zlatan är så jävla ojämn. Han levererar max 2 gånger av 10, Henke levererade minst 9 gånger av 10. Kolla poängskillnaden dom emellan i landslaget! Det är målen som räknas, förstår du, det är dom man vinner på i fotboll.
Olefin: Ja, men det handlar ju om laget och hur...
Jag: Ja, och Zlatan är inte någon vidare lagspelare, hör du vad jag säger?!
Olefin: NU ÄR DU SÅ DÄR IGEN, SOM EN TREÅRING! Jag vill hälla ölen över dig! Nu lägger vi ner den här diskussionen!
Jag: Hähähähä! Jajjamen! Yes! Higge 1 - Motståndet 0

Det slutliga diskussionsexemplet får bli följande.

Olefin: På lördag är det fest! Då är det bara att pallra sig dit!
Jag: Sweet! Vad firas?
Olefin: Det är Jonas inflyttningsfest!
Jag: Fan vad schysst! Kommer det några lösaktiga skökor? Kan ni inte fixa dit några?
Gäby: Ska dom vara singel?
Jag: Jo...
Gäby: Jag och Olefin kommer ju att vara där annars!
Jag: Jo men ni är ju inte singel längre. Alltså inte för att ni var lösaktiga skökor innan heller, men ni vet... Äh, förresten skiter jag i om dom är singel, lösaktiga är det primära!
Gäby: Vaddå då?
Jag: Jag behöver någon kvinna jag kan släta av framför Strandh, för att liksom få bukt med eventuella homosexrykten! Strandh kommer väl, Jonas?
Jonas: Öööh, nej just det, Strandh kommer inte. Han är någon annanstans och häckar.
Gäby: Haha, vaddå för homosexrykten?
Olefin: För jag berättade för Strandh att om det var någon kille Higge blev tvungen att hångla med, så skulle det bli honom, förutom Clint.
Jag: Jag skämtade ju!
Jonas: Haha, Clint Eastwood?
Jag: Just det! Förresten så lyckades jag vifta bort det den gången, Strandh köpte det inte.
Olefin: Nej, men sen så sa vi ju det till Berglund under Luleå Kalaset.
Jag: Just det, och jag såg hur det liksom glänste till i ögat på honom! 
Jonas: Nä, han säger inget, han säger aldrig nåt.
Jag: Gött! 
Gäby: Förresten så tycker jag ändå att du ska ha en tjej som kan stimulera ditt intellekt!
Jag: Ah va faaan.... Börja inte nu igen. Vad fan ska jag med en sån till?
Gäby: Ja, vi tycker det.
Jag: Ja, det är väl bra om dom är smarta, men det be-höööövs ju inte, det är liksom inget måste! Jag stimulerar mitt intellekt själv!
Olefin: Inte tillräckligt!
Jag: Niii stimulerar ju mitt intellekt, jag stimulerar mig med er två... det räcker!
Gäby: Jag kanske kan skriva om att du behöver någon i Bloggen? Hihi!
Jag: NÄÄ! Du utmålar inte mig som någon som "behöver någon". Fy, det är ovärdigt ju! Jag klarar mig fint, jag! Hör du vad jag säger!!?

Ni bör alltså komma ihåg att tolka Gäbys vikarieinlägg kritiskt, hon kommer eventuellt att försöka göra neslig narr av min obefläckliga karaktär och person.

Keyser: "Nick's" heter/hette haket. "Jaaaaa, just det!". Ja eller hur, biatch!?? Nu vill jag att du skriver "Higge har inte fel" 100 gånger på kommentarsidan!

Martin: Hinner inte ta Kendogrejen idag, för de ska köra nåt underhåll på sajten nu, men den kommer imorrn, promise!

Bäst just nu: Fest på Lördag, Johnny Skan och Biffen sätter ribban! Jag kommer förmodligen att publicera "Higge Erövrarens" första "fylleinlägg" då.

Sämst just nu: Jag är så svag inför mitt nedladdningsmissbruk, bu-huuu...

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Jaha du, det ligger ju OVANFÖR Sandbergs salong!
Och ja, det finns fortfarande, men eftersom gatan ligger i en nedförsbacke som fortsätter ned mot stationen så ligger det ingenting NEDANFÖR Sandbergs salong. HA!
Don´t mess with me boy...

2007-09-23 @ 16:37:51
Postat av: Moar

Nervös, gossen ?? Go, Gaby, go !!

2007-09-25 @ 07:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0