Kajak!

Räknade just ut att jag skulle tjäna 63 kronor i månaden på att blogga på metrobloggen. Först fick jag det till 630 spänn, och blev lite kinkig, då det hade kunnat finansiera en ny EU-moppe. Men sen så trillade polletten ner hela vägen, och jag drog bort en nolla till. 3 öre per sidvisning, det kan jag faktiskt vara utan. Det är värt mycket att vara oberoende, så att säga. Det bjuder jag på, hörni!

Trots att ni är nog så snåla med kommentarer.

Vidare har jag kommit fram till att gymkostnaden är åt helvete. Innan när jag jobbade åt universitetet, så kunde jag gymma för 60 spänn i månaden. Nu kostar det 339 i månaden, om man binder sig för ett helår. Lösa månader kostar drygt 500. Kyss mig i röven! Jag ska tjacka en roddmaskin och en curlstång, sen ska jag stoppa in 339 spänn i månaden på ett sparkonto tills nästa sommar, då tjackar jag en Kajak för degen. Roligare än att sponsra skithuvena på Sveriges mest löjeväckande administrerade Universitet iaf.

Faktum är att jag varit sugen på en havskajak länge. Luleå har en vacker, stor skärgård, typ Sveriges näst största eller nåt (det där tog jag ur arslet, men det KAN ju vara så). Med en dylik farkost är ju somrarna räddade. Man hoppar i och kryssar ute bland öarna en vecka, tar med tält, spritkök och ett najs teleskopspö. Sen kommer man tillbaka som en friskare, brunare och piggare snubbe.
 
Faktum är att det är en bättre skärgård än den i Stockholm, för på vintern plogas det upp många mil bilväg på havsisen, så man kan köra bil och snöskoter mellan öarna, och så slipper man de där förbenade nollåttorna. Inte många taxichaffisar i det här landet har kört hem krogfyllon över isväg, men jag är en av dem. Taxichaffis alltså, även om jag gästspelar som krogfyllo ibland också.

Det är intressanta människor man får köra hem över isvägarna. Ibland är det bohemer som valt ö-livet för att de får vara ifred därute med sin "alternativa livsstil" och som passar på att rulla ihop en joint på vägen hem, och ibland är det fartglada tandläkare som erbjuder en tia extra för varje handbromsladd man gör på isen.

Keyser, det där känner man igen, att lämna fram en hög pengar och hoppas på det bästa. Ofta har man dock turen att hamna i en affär där man inte bara tar svenska pengar, utan också kan räkna på svenska. Alltid en lättnad att stöta på.

Damien, vad gör en stockholmare i Danmark? Eter reker? HA! It´s funny 'cause it's true.

Dagens fråga: Jag lägger nog ner det här med frågandet snart, kommer fan aldrig på nåt. Och inte heller kan man räkna med att ni hittar på nån skoj fråga. Förresten, Che Guevara improviserade en fågeljakt en gång när han var ute och gick med Fidel, vad använde han att skjuta på fåglarna med?

Bäst just nu: Wokade nudlar ikväll.

Sämst just nu: Den rödmosige busschauffören som glömde min hållplats trots avv vi var ett halvdussin som ville kliva av där. Vem fan har hjälpt honom blåsa upp alkolåset? Kollektivtrafik... suck...


Kommentarer
Postat av: Damien

En stockholmare i Danmark är troligen på väg till Tyskland. Tyvärr måste man stanna för bensin ibland...
-
Och ju mer du pratar taxi ju mer sugen blir jag på den där skämmiga radio-storyn du lovat oss.

2007-09-19 @ 18:48:46
Postat av: Fröken Småland

Nej, inte kobra från mig, jag vill att du dansar! Det skulle verkligen lysa upp min dag som annars endast har bestått i plugg. Ja, jag är student. Vem skulle annars ha tid med att läsa din blogg så ofta?

2007-09-19 @ 20:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0