Med i matchen igen.

Måste bara få börja med att säga grattis till Zlatan, som lyckats med konststycket att få 5 + i Expressen efter sin "insats" i EM-kvalet, utan att faktiskt göra ett enda mål. Undrar hur det måste kännas att ha samtliga tungor ur mediasveriges sportjournalister uppkörda i ändtarmen?

Men jag högaktar som sagt ändå Zlatan, men blott för att han läxade upp riksslemmet och vandrande kesoflytningen Peter Jihde i direktsändning efter en match en gång.

Oh, vad härligt det är med internet. Jag har nu återfallit i det grova nedladdningsrus som tidigare så fundamentalt marinerat mitt sinne. Jag har redan sett 10 Dexteravsnitt, 5 South Park, 3 House, 3 Family Guy och 1 American Dad.

Vidare måste jag erkänna att jag gjort något mycket oväntat. Något som förefaller mycket helylle. Ja, det är nästan så jag måste kompensera det med att redogöra för "Radioincidenten"... men bara nästan. Jag har gått med i en sångkör. Varför? Tja, jag skulle vilja säga att det är för att träffa brudar, men medelåldern där måste vara 50+. Men faktum är att körsång är bra att träna utav flera anledningar. Det är aldrig fel att öva rösten. Den är ju faktiskt det primära verktyget då man ska behärska ett rum, på exempelvis en fest.

Nuförtiden blir jag aldrig nämnvärt nervös längre. Om det är en arbetsintervju, en dejt eller att göra något inför en massa folk, så är jag lugn. Det är förmodligen alla helgnätter i taxin, och alla lunchtimmar i Korvgubbenkassan som gjort mig sådär. Men om man har problem med nervositet, så är det nog bra träning att sjunga i en kör. Och man kan ju förvisso aldrig nog förfina sina sociala färdigheter.

Dessutom log tanterna så glatt åt mig. Män är i minoritet i kören, och om medelåldern varit 20 år lägre, så hade kören haft den bästa ration jag hört talas om någonsin. Leende tanter är förresten något jag tidigare haft en ganska kluven inställning till. När jag var liten, så var jag faktiskt en väldigt söt gosse. Det hade jag visserligen ingen uppfattning om då, men så var det. Det medföljde att alla gamla tanter tittade och log åt mig, då jag stod i kassakön på Ica med morsan. "Varför glor dom och flinar åt mig?" frågade jag henne, då jag efter ett besök i "Åbyhallen" i Klippan, kände mig ovanligt uttittad (stavas det så? eller utittad? nää...). "Dom tycker ju du är söt" sa hon, eller något i den stilen.

Jag mulnade ihop ansiktet så gott jag kunde, och glodde surt tillbaka. Jag ville inte vara söt. Men jag antar att en söt liten gosse ibland bara blir sötare när han försöker skrämmas, för dom glodde bara gladare. Men med tiden slutade dom le åt mig i kassorna, och det noterade jag så småningom, inte utan ett litet mått utav besvikelse.

Men nu ler dom åt mig igen, tanterna!

Mina kamrater har alla sett ut som fågelholkar då jag avslöjat mina planer att eventuellt gå med i en kör. Men den mest uppseendeväckande reaktion kom från Fanjunkaren, som ringde imorse.

Jag: Uhm.. Higge *smask smask*.
F: Hej, det är Fanjunkaren.
Jag: Ja, hejsan. Här blir det alltid en paus i ett samtal med Fanjunkaren som den uppringande parten, som om han funderar över vem han egentligen ringt till. Man vill då reflexmässigt fråga "vad gör du då?". Ehuru blir han då trumpen, likt en sossekärring med jästsvamp, och vars parkeringsplats just stulits av en gubbe i en merca, mitt framför näsan på henne utanför Ica. Upprepar man detta ett vid ett par samtal får man till slut en irriterad uppläxning om att det är han som ringt, och således han som bör få ställa denna intrikata fråga först.
F: Jaha, vad gör du då?
Jag: Käkar frukost och laddar ner lite skit.
F: Jahaa... nej jag tänkte bara kolla om du ska bli frikyrklig nu när du ska hålla på med det där.
Jag: Höhö, va? Kören?
F: Ja, det är ju inkörsporten till sån där skit.
Jag: Hahaha... "Inkörsporten"...
F: Jaa...
Jag: Nej, du behöver inte vara orolig, jag har ju min egen religion du vet.
F: Hehe... jaha ja.
Jag: Jepp, det är mest för social träning och sånt, lära sig nåt nytt.
F: Hmm, jaja. 
Jag: Dessutom är det ingen kyrkokör, det är nån ABF-historia, det räknas som en studiecirkel. 
F: Jaha ja, då blir det en massa sossefloskler istället då! 
Jag: Är du orolig för mig?
F: Näää, jag skulle mest bara kolla så du inte fastnar i nå skit.

Han är skoj, Fanis. Och så har han spelat tvärflöjt, gubevars. Ett vackert, men feminint instrument. Om någon kommer ut ur garderoben, så är det nog inte sällan med en dylik i näven.

Kristina: Nej, jag vet inte, jag är kvar på första säsongen ännu, men jag är inne på Lysekilhubben.

Pentex: Hon vill alltså bygga ett seriöst bo? Om du är tveksam så är det nu du ska fly. Förslöv är ju å andra sidan vackert, och hemmabas för "Svänzons", hehe.

Janni: Åhå? Jag trodde du slutade läsa min blogg när det gick upp för dig att det var jag på bilden.

Keyser: Just så. "Arx" är ju hans tegelskapelse på torget i Höganäs. Jag blandade ihop hans skit.

Moar: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag trodde ju alla dina illusioner var borta? :p

Bäst just nu: "The Bourne Ultimatum" på väg hem. Hoppas det inte är samma vidriga skakiga kamerahantering på våldscenerna som i tvåan, man såg inte ett jävla skit av allt det bra ibland. Jävla dogmakomplexskadade regissör.

Sämst just nu: Nackspärren jag får av att blogg från sängen i brist på ett adekvat skrivbord.


Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Japp seriöst värre. Det e kennel, volvo och villa nu, fattas bara 2,5 barn för att göra lyckan total.
Men fly är inte ett option, man stirrar ondskan i vitögat, räcker finger, tar ett lastbils kort och gör något annat =D det e min plan. Har uppkörning nu fre den 14/9 samma dag som honan fyller 30. Så det ska bli fest för 50 pers på lör och vi flyttar in i huset under ons-tors. Mycket nu.
Jag e glad för din skull Higge... att tanterna ler mot dig igen, kanske sparade det framtida timmar hos en psykolog. he he
Dagen Vits:
Askungefyllan:
Du kommer hem och har tappat en sko och kläderna hänger i trasor.
Den fula ankungefyllan:
Du vaknar upp med en äkta hälft, men det är inte din, den här är snyggare.
Rödluvefyllan:
Du vaknar upp med mormor i samma säng.
Kejsarens nya kläder fyllan:
Du vaknar helt naken i rännstenen och upptäcker en pekande folksamling.
Snövitefyllan:
Du vaknar upp med 7 främmande män i sängen.
Törnrosefyllan:
Du vaknar upp efter 100 år av att en okänd man som tagit sig in via trädgården hånglar med dig.
Lilla Sjöjungfruns fyllan:
Dina fötter klibbar ihop och luktar fisk.
Stålmannefyllan:
Din kropp är både röd och blå, och folks viskningar låter som höga skrik.
Fantomenfyllan:
Du har såväl din pyjamas som dina badkläder på dig, och du pysslas om av en liten tjockis i bastkjol.
Microsofts fyllan:
De flesta av dina kroppsfunktioner krånglar, och du vet att du inte hinner fixa till dig innan svärmor kommer, men du vägra erkänna att det är ett problem.
Joakim von Anka fyllan:
Du vaknar och har en stor hög med pengar, men inga byxor.
Musse Pigg fyllan:
Dina öron är svullna, och du har dina vita handskar, men av fracken syns inte ett spår.
Kalle Anka fyllan:
Du vaknar hes och byxlös, och börjar skälla på alla i din omgivning.
Stora Stygga Vargen fyllan:
Du har så dålig andedräkt att du skulle kunna blåsa omkull ett hus.
Hans och Greta fyllan:
Du kan lätt hitta till toaletten, genom att följa spåret av nattens uppkastningar.
Pippi Långstrumps fyllan:
Du vaknar mellan en häst och en apa och finner en väska full med pengar.
Nalle Puh fyllan:
Din buk har svällt till dubbel storlek och din mun är kladdig.
Tarzan fyllan:
Du vaknar halvnaken i skogen och undrar varför du är så hes.
Bambi fyllan:
Dina ben vägrar lyda dig och ditt huvud känns stort som en badboll.
Attila fyllan:
Du lämnar kaos och förödelse där du drar fram.

2007-09-11 @ 09:06:55
Postat av: Malin

Tjo! Det är ju nu jag måste börja gå på A:s körföreställningar. Trodde faktiskt att du skojade sist. :D

2007-09-11 @ 09:38:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8083
Postat av: Keyser Söze

The Bourne Ultimatum, tyvärr inget vidare...
Men du får bilda din egen uppfattning.
Kör? Va fan...

2007-09-13 @ 11:33:33
Postat av: Moar

Nu e dom!!
Mr Pentex // Attila-fyllan låter som "it"!

2007-09-14 @ 06:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0