Nostalgi, första bloggen.

Är inne och gräver bland skiten på min gamla lunarsida. Om någon av er har access i denna vidriga företeelse, så heter jag "Higge79", om ni vill läsa mina gamla blogginlägg. Det var en stundtals mörk period, då jag plågades utav studiebekymmer, penningbekymmer, samt kollapsen av ett 3,5 år långt förhållande.

Det här inlägget är lite som ett sånt där avsnitt i någon dussinserie, där man tittar tillbaka på vad som hänt under åren.Så här skriver jag i mitt första inlägg någonsin, från den 9/10 2003.

"Var i stan och skulle köpa nya piercingprylar, men dom var inte inkomna än!
Köpte inflyttningspresent åt exet, och tekanna åt mej själv på indiska.
Ska träna till stententa imorrn, men har ej börjat... Tränade på gymmet en timme runt sju, å käka pizza sen. Nu sitter jag här
."

Kort och koncist.

Alla är vi barn i början, men efterhand som humöret stundtals började svänga uppåt, så började jag även försöka vinkla inläggen lite mer komiskt. Som i det här fryntliga inlägget från den 13/6 2004.

"Nej, jag ska inte cykla till Gällivare, min röv är för otränad, det har jag känt efter att ha använt min kära gamla gubbhoj ett tag nu. Dessutom är framgaffeln fortfarande skitsned efter att jag somnade på cykeln i fyllan och cyklade in i en parkerad bil, tumlade upp på bagageluckan och trillade ner på asfalten och krossade armbågen.

Jag har börjat vara på bra humör igen, och faktum är ("och rektum är", kan man skoja till det med, hihihi!) att jag sanerat dagboken. Ni kanske ser att några inlägg försvunnit, likt Strindbergs "Inferno", var dessa skrivna under en period med mental obalans. Inte för att jag var wackobacko, men lite för arg över tillvaron var jag allt för att få ner något förnuftigt i skrift.

Längtar till midsommar nu, midsommar här i Luleå, på nåt mysigt ställe med badmöjlighet.

Var på Olivers nykter igår. Nå, en whisky, två dooleys och 8 starkisar, men jag grillade och käkade potatissallad och drack det under en period från 3 på dagen tills två på natten, så det var inte så intensivt.

Kollade in folk där igår. Silikonhyndor, fula i ansiktet som stryk, med världens pamelainlägg för att kompensera. Jävla tur att man är kille, egentligen. Och även om jag kanske inte är normen för hur en kille ska se ut och vara, så är jag iaf inte så hopplöst ute som den där tunne, blodfattige snubben vi såg igår som såg ut som mister Beans misslyckade lillebror, och som gick och knackade tanter på axeln.

Jag kom dessutom på en sak när jag satt där och såg alla feta, svettiga femtioåriga äckel med "Lule Plåt & Svets" tryckt på t-shirten, vingla iväg med brudar och milfar som var helt gångbara för ett one-night-stand. Det kommer ju sällan fram nån brud och tar kontakt med en. Skälet till det måste ju vara detsamma som varför jag aldrig går fram till nån sviiijnsnygg brud och börjar limma. Jag är för snygg! Brudarna tror inte jag är intresserad av dom, eftersom jag är så snygg, så då väljer dom Svett-Börje, 47, istället. Fan vad korkade brudar. Mina homeboys P och Greven höll med mej om teorin, och menade att det ju inte gärna kunde förhålla sej på något annat vis.
Tragiskt.... >;p
"

Ganska dåligt, och utan vidare flyt. Jag hade inte börjat orka lägga energi på utformningen utav texten ännu. Lägg dessutom märke till den märkliga smileyn på slutet, som liksom ska vara rebellisk.

Hoho...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0