Radioincidenten, Del 1.

Släkt och vänner, det här läser ni på eget bevåg.

Historiens andra del kommer under dagen.

Jag har kört taxi lite då och då när det funnits behov, sedan sommaren 2004. Det händer rätt kul grejer ibland, och man får träffa en hel del udda karaktärer. Pundare, sexuellt avvikande, tungt kriminella, någon enstaka kändis, amatörfilosofer, transor och ibland prostituerade. Det finns med andra ord ett digert upplägg för en hel del kul blogginlägg.

En alldeles spektakulär händelse inträffade en vinter för ett par år sedan, och gav i viss mån eko på riksnivå. Vi hade haft en rätt körig kväll, och klockan började närma sig den timma då det i regel är dags för efterfest för de som orkar hålla igång. I baksätet på bilen jag körde för kvällen, en silvergrå Ford Mondeo med Ghiapaketet (skinn, AC, bombomstereo, o.s.v.), befann sig vid denna sena timme två sådana festsugna damer. 

De befann sig åldersmässigt någonstans runt 40, och var rätt berusade. De åkte från stan, och den ena av dem, en omfångsrik dam i kort blont hår, ville åka till MC-klubben Red Devils (nyligen upptagna i H-A) för att efterfesta.
Folk här uppe förefaller överlag mer liberalt inställda till sådana ställen, så körningen var så långt inte någon ovanlig grej i sig. Då vi stannade utanför klubben, beslutade den ena för att hon ville vänta i bilen, och att hon inte alls ville festa där. Den blonda föreföll leta efter någon, och gick då in för att kolla om hon hittade personen ifråga. Hon lovade att återkomma snarast.

Kvinnan som stannade kvar i bilen, vi kan kalla henne Eva (jag minns inte vad hon hette, hon kanske hette Eva, fan vet) var inte lika omfångsrik som sin kompis, hade lockigt brunt hår till axlarna, glasögon, grön jacka och blåjeans. Jag noterade han hon satt och iakttog mig, som kvinnliga kunder ibland gör när det börjar bubbla nåt i huvet på dom. "Kan man kanske få en puss..." frågade hon sedan plötsligt. Att ensamma kvinnliga kunder ber om godnattpussar är inte särskilt ovanligt, och det brukar vara ganska odramatiskt.

Man ger dom en lätt kram, dom pussar en på kinden, och så brukar det vara bra. Ibland börjar dom treva med munnen, som för att hångla. Men då kan man spela dum, dra sig tillbaka och hojta om hur bråttom man har, "oj oj oj", o.s.v.

Nu var vi emellertid utanför stan, och hon skulle inte komma att kliva av bilen förrän vi kom tillbaka dit. Hon såg dock så "ofarlig" ut, d.v.s. hon såg inte ut som om hon "var på jakt", så jag svarade "Nja... det kan du väl kanske!?".
Hon lutade sig fram i baksätet, och gav mig en puss på kinden. Sen var det som om fan for i henne. Hon greppade huvet på mig, och började kyssa mig vilt på munnen. Det var en sida jag dittills aldrig sett hos någon enda företrädare för det kvinnliga könet. Åtminstone inte i ett så tidigt stadium av en "bekantskap".

Samtidigt kom den blonda väninnan tillbaka, och jag vred loss huvudet ur det pilska greppet. Då hon öppnade bakdörren, skuttade "Eva" ut, kvickt som en iller. "Jag ska sitta fram", informerade hon väninnan i förbifarten.
"Shit" tänkte jag, men frågade med god min vart vi skulle. "Vi kör mot Örnäset, det är en annan fest där" meddelade den blonda. "Eva" sa inget, utan satt bara och glodde lystet på mig.

Plötsligt, då vi kommit ut på 97an från Boden, lade hon handen mellan benen på mig, och började gnida och smeka på "Boman" (min egensinnige kusin från Dalarna kallar sin för "Boman", så jag tänkte att min får heta så nu också, för att av-vulgarisera det hela en smula).

"OH CRAP!" tänkte jag. Väninnan i baksätet såg vad som hände, och började fnittra förtjust.

Väninnan: Hihihi, jaha ja, där ser man!
Eva: Äh, vad då då, hähä, det blir nog bra.
Jag: Äääh... nja... Örnäset va? Vretvägen sa ni? Där ska dom av, det är bara 8 minuter om jag står på, sen kan jag ta en snus och be Taxi-Henrik om en ny körning!   
Väninnan: Äh, jag ser ingenting jag, hihi.

Äntligen framme vid porten började kvinnorna gnabbas i bilen. Eva ville inte följa med, utan tänkte att hon skulle anlita mig direkt för en ny körning, om bara väninnan hoppade av. "GUD, låt mig komma härifrån" bad jag, med så god min jag kunde. Väninnan krävde dock skarpt att Eva skulle komma med upp och hälsa. Till slut gick hon med på det, men lovade att hon snarast skulle beställa en körning med mig per telefon igen.

Fort smet jag ut från gården med taxin, så fort dörrarna gått igen. En smula uppjagad manövrerade jag bilen ut från bostadsområdet, samtidigt som jag fumlade efter knappen till kom-radion, som var belägen mellan sätena framför växelspaken. "Ääh... Henrik, jag är ledig... fy fasen, du skulle sett... har du kund?" anropade jag över radion. När vi ska diskutera något snaskigt, frågar vi alltid om det är kunder i bilarna först. Ibland är det familjära stammisar, som kan få höra snasket om de har tur.

Jag skulle såklart också be honom att inte skicka tillbaka mig till Eva om hon ringde, men hann inte. "Jo, men du, dom gillade nog dig som du nyss körde, du får hämta hon igen nu!" svarade Henrik glatt. "Äähm... måste jag?" undrade jag ansträngt. "Nja, vi har inget annat just nu... vadå då?" undrade han nyfiket. "Äh, nä, jag tar det då, om det inte finns nåt annat" kapitulerade jag. Pengart är ju pengar. Kanske kunde jag klara biffen på nåt sätt.

Jag körde tillbaka, och stannade vid porten igen. Eva hoppade in, kvickt som ögat.

Eva: Kör!
Jag: Javisst. Vart vill du åka? Spela dum, det är bra! Det funkar på arga lärare, envisa befäl, irriterade föräldrar och muckande fyllon! Det funkar kanske på översexuella fyrtiotaggare också!?
Eva: Varsomhelst blir bra, det spelar ingen roll!
Jag: Äh... vad hade du tänkt dig?

Jag körde en bit och låtsades leta efter ett ställe för vad hon nu kunde tänkas vilja hitta på. Tydligen tog det för lång tid, och hon började klaga.

Eva: Stanna nu, varsomhelst, jag har så ont i huvudet, jag är så kåt!
Jag: Ehehe? Är du så kåt så du får ont i huvudet? Jaha där greppade hon Boman igen! Jag blir nog så illa tvungen att offra mig på nåt sätt.
Eva: Ja, sväng in här!

Vi svängde in på en parkering i ett bostadsområde på Västra Skurholmen, endast 3 hus från Fanjunkarens, och stannade bilen på en p-plats. Direkt slet hon av sig jackan, och tröjan hon hade under. Jag hann aldrig reagera förrän hon hade släppt ut brösten och tryckte dom mot ansiktet på mig. De var av modell large, och förvånande välskapta. Jag tänkte något i stil med "nåja, det blir ju en kul story imorrn" och började iscensätta något slags deltagande.

Som en demon for hon ner i skrevet och slet upp gylfen på mig, som om hon vore en Somalier över en Röda Korsetsäck! "BINGO" tänkte jag, "Nu är det slut på det roliga, nu kommer hon att bli rädd och kliva ur!" tänkte jag hoppfullt. Orsaken var att "Boman" är specialutrustad med en 6mm grov ring i kirurgiskt stål, i en s.k. "Prins Albert"-piercing (bilden är ur dum vinkel och med mycket mindre ring, men ni fattar kanske). Jag tänkte att hon skulle haja till och bli skeptisk. "Boman" har skrämt folk förr.

Men icke! Inte med ett ord kommenterade hon avvikelsen, utan tog för sig som en bulimisk Labrador i en burk "Pedigree Pal". Det skramlade och rasslade mellan tänderna på henne, så jag trodde hon skulle spräcka en krona.

Så knäppte hon upp sin egen gylf, och var på väg över på min sida och började gnida sig. "Jag får se om hon kan nöja sig med fingrarna" tänkte jag, och satte igång. Hon började föra ett jävla väsen. Hon gnölade och ylade, och kläckte ur sig lite profaniteter då och då. Sådär höll det på i säkert 20 minuter. Biljäveln immade igen, och jag spanade nervöst efter publik hela tiden. Skulle det vara bra eller dålig reklam för företaget, undrade jag.

Plötsligt började det skönjas ett slut på eländet.

Eva: Kom i min mun!
Jag: Hum, ehehe? Skojar hon? under de här omständigheterna? Schysst replik dock, hehe.
Eva: Nej, åh, låt mig få sätta mig på den, upp och ner!
Jag: Va?
Eva: Ja, upp och ner, upp och ner, kom igen, knulla knulla!
Jag: Eh...?



Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Damien

Yes! Nu snackar vi VM i bloggande!

2007-09-21 @ 10:12:23
Postat av: Mr.Pentex

Vet lite hur det hela fungerar. Jag har tidigare jobbat som bartender på en liten bar i Ängelholm och har stött på just dessa 4oårs krisare.
Det var på den tiden när man var en sådar 23år och tydligen ett hett byte för dessa livliga damer. Inte sällan har man hört "bjuder du på en shot, bjuder jag på en avsugning" eller klassiska "Efter stängning vill du följa med hem till mig på tvåmanna efterfest?", ja listan kan bli lång.
Det roliga är att se hur damerna börjar lugnt och städat och sedan hur ev sprit börjar fylla Full och kåt-o-metern sen bär det bara utför.
Kan det vara sista skriet som spökar för dessa damer, sista chansen typ?
Men vad man än säger är det alltid lika roligt att själv vara nykter och höra alla dessa raggnings försök.
Ha de´ bra HEJ!

2007-09-21 @ 10:31:43
Postat av: Malin

*asg* Du förgyller min dag på jobbet. Varför för jag aldrig vara med om såna snaskiga saker i min bil? *flinar*

2007-09-21 @ 11:29:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8083
Postat av: Stalin

Haha , det tog väl inte så ont !? Skulle bara publicerats för länge sen.

2007-09-21 @ 15:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0