Beskrivning av: Mig själv! Föga objektivt...

När jag var liten älskade jag Hulken och Spindelmannen. Alla karaktärerna var snygga och coola, och det var på den gamla goda tiden, innan integrerade bildrutor och överdrivna, halvsurrealistiska sinnestämningskildringar. Hulken var jämt ute och skuttade, och brukade köra en monolog med sig själv i tredje person. "Hulk ska krossa ynka människor" "Huh? Ynka människor har tagit Betty ifrån Hulk?" "Hulk får aldrig vara ifred, Hulk vill bara vara ifred!" o.s.v. o.s.v.

Riktigt kul var det, när det i tidningen hade smugit sig in faktasidor om de olika hjältarna och skurkarna, mellan äventyren. Där kunde man läsa om hur t.ex. "Daredevil" (eller "Våghalsen" som han benämndes på den tiden) kunde identifiera folk på deras hjärtslag, eller att "Captain America" hade en trimmad Harley Davidson, och inte var fysiskt starkare än en vanlig stark kille. En av mina favoriter var Tony Starks alter ego "Iron Man", för han kunde flyga, och hade en massa coola grejer i rustningen. Nästa stora superhjältefilm modell "Spiderman", kommer förresten att handla om honom.

Eftersom ränderna aldrig riktigt går ur, så kissar jag nästan på mig av iver inför den filmpremiären.


Nåväl, jag hade tänkt att göra mina presentationer av bloggens karaktärer i stil med de där faktarutorna, och för att visa hur det kan se ut, så ska jag börja med att beskriva den jag känner allra bäst, nämligen mig själv.

"Higge"

Kön: Man
Ålder: 28
Syskon: Sju stycken. Två styv, fem halv.
Yrke: Personlig assistent, taxichaufför och pausande lärarstudent.
Civilstånd: Singel
Kända superkrafter: Nästan överjordiskt slug.
Udda fakta: Samlar på kokböcker och skyddskor.
Favorituttryck: "Amen forr jävelen", "Ja, det kan du ge dej faan på"
Svaga sidor: inte sällan oresonlig, svullet ego, svullen buk.
Tycker inte om: Rotmos, Borgarnas nya skitpolitik, Kommunister, musikaler, Miljöpartister, Hippies, Norrmän, småmyntsbetalande gamlingar och biltjuvar.
Tycker om: Film, musik, mat, fest, natur, jakt&fiske, motor, samt i viss mån kvinnor.

Tja, det var väl ungefär hur jag hade tänkt mig att beskrivningen skulle se ut. Måhända lägger jag till en "Bakgrund" också.

Sämst just nu: "Sweeny Todd, the Demon barber on Fleet street" visade sig vara en musikal. Dock måste jag ändå se den, då Johnny Depp är en av mina favoritskådisar, och Tim Burton är en av mina favoritregissörer. Men ska ni ut och stjäla film på nätet, så prioritera "Stardust" och Bröderna Coens senaste mästerverk; "No Country for old men

Bäst just nu: Plundra folk i Travian.


Kommentarer
Postat av: Higges Milf

Men alltså!! kan man göra annat än att älska denna något egocentrerade skånska nalle??? Du är för skön...

2008-02-14 @ 12:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0