"Där låg bög vid bög, varhelst jag såg"

Jag hade en rejäl släng av bakisrelaterad skrivlust i söndags, och gjorde fem inlägg på en dag. Sen dess har jag inte kommit på något att skriva om. Det är nog egentligen ingen bra grej att skriva så mycket på en gång, eftersom folk kanske inte förväntar sig det, utan då utgår ifrån att det bara finns ett enda nytt inlägg, och läser det översta utan att scrolla ner och kolla de tidigare.

Nåväl, vidare. Rent spontant kommer jag nu på QX-galan, och det märkliga jippo som det är. Helt uppriktigt börjar jag tröttna på hela den här hysterin som det är runt homokulturen. Vad vinner man på att identifiera sig så starkt med sin sexualitet? Vem bryr sig?

Jag skiter väl fullständigt i om dom hellre använder bakdörren, helt ärligt skulle man rent av kunna säga att jag avundas bögar för att de slipper framleva sin vardag utan att ständigt behöva leta efter fruntimmer som är någorlunda mentalt friska, och som har gener värdiga att blandas med mina egna.

Och vad lesbiska beträffar bryr jag mig inte heller. Iaf inte så länge åtminstone en av kvinnorna i paret är ful, så det inte sabbar balansen i tillgången på attraktiva kvinnor.

Men allt det här fjäderboaviftandet och skrikandet med läder och smink? Det börjar bli jävligt gammalt. Eller som Lisa Simpson säger i ett avsnitt när Gay pride-paraden åker förbi, och någon skriker "We're here, we're queer, get use to it!".
"Yes, we know, and we are use to it. You've been coming here every year for the last twelve years!"

Jag menar, hur gammal var jag första gången jag såg Jonas Gardell hoppa upp och jucka på någon åskådare på "Norra Brunn"? Jag var nog inte mycket äldre än 10. Då var det jävligt kul, men sen var det överallt, hela tiden.

Kan det inte få räcka nu? Kan dom inte bara dra sig tillbaka och bli bögsvenssons? Ge dom det dom vill ha, adoptionsrätt och rätt till kyrkliga bröllop, så vi slipper fjollkampanjerna hela tiden. De som vill ha det kan gå å kolla på "After Dark".

En annan sak som är en smula irriterande, är att man som bög tydligen per automatik betraktas som en oantastlig auktoritär inom mode och inredning. Med någon slags diplomatisk immunitet kan de beträda provrum med kvinnor i, och ta dom på brösten. Skulle någon opponerar sig då, skulle det utan tvivel betraktas som ett homofobt beteende. Ett annat exempel är när den där homosexuelle reportern från "E!" helt skamlöst tar Scarlett Johanson på brösten vid en filmpremiär.


Varför ska homosexuella få gå runt och ta kvinnor på brösten? Det är ju inte okej när kvinnor går och tar kvinnor på brösten, eller hur? Och JAG kan definitivt inte gå runt och ta någon på brösten. Och om inte jag får göra en sak, då ska fanimej ingen annan få göra det heller!


Vilket skitinlägg det här blev. Nå, så går det!

Bäst just nu
: Gordon Ramsay

Sämst just nu: En uppföljare till det där när man försökte hitta män till tre mammor är på väg. Man ska nu försöka hitta kvinnor åt tre norrländska män.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0