Flashbacks

Jag ringde nyss några samtal för att höra hur det var med folk idag. Först ringde jag Gäby, och under samtalet redogjordes det för ett uttalande utav mig igår. Gäby hade nämligen varit och diktat med min kylskåpspoesi, och när jag (Johnny Skan) såg vad hon skrivit, blev jag upprörd och förklarade ett och annat. Dock i skämtsam ironisk anda, vilken alltför ofta förväxlas med bitterhet.

Så här hade Gäby diktat på kylskåpet.

"Mitt enda hjärta vurmar för Gäby
hon är perfekt som pudding
Helvete älskling du är häftig
nej inte snusk älska
hennes mystisk"

Och det ledde till följande dialog.

Jag: Gäby, hör nu här, vi använder inte "Älska" i den betydelsen i det här huset!
Gäby: Vaddå, hur menar du?
Jag: Ja, i betydelsen att göka, som du hade skrivit på kylskåpet, man säger inte älska, det låter ju fördjävligt!
Gäby: Nääää, vaddå då?
Jag: Jamen för helvete! Ja, jag har iaf tagit bort det ordet ur din dikt nu.
Gäby: NÄ, det får du ju inte göra, det är väl inget fel i att säga så!?
Jag: JO! Helt seriöst, om nån, alltså nåt fruntimmer, skulle komma fram på krogen och fråga mig "Ska vi älska?" så skulle jag helt enkelt svara "NÄÄÄE! Men vi kan knulla, om du pröjsar taxin!"

Men jag står fast vid det även idag. Att använda "Älska" som verbformen utav "Samlag" är förkastligt och oerhört avtändande! Det låter fruktansvärt 70-talsplyschpedagogiskt, och jag skulle bli på dåligt humör om det så var Tilde Fröling som kom och använde ordet sådär.

Under tiden jag pratade med Gäby, kom ett sms från Fanjunkaren. Det löd bara "Jag har så ont", så jag ringde upp honom, och under samtalet kom en väldigt underhållande incident från krogen tillbaka i minnet. Så här lät det.

Jag: Tjena, vart har du ont, vad fan har du gjort?
F: Äh.... jag är bara så dålig....
Jag: Men du drack väl bara rom igår, det brukar du må rätt bra efter?
F: Mmmm.... nä, jag drack 5-6 Öl också....
Jag: Jaha.... ja dom är det gift i, fy fan....
F: Mmmmm....
Jag: Men du hade kul igår?
F: Joo, men det hände nåt på krogen... ja jag vet inte...
Jag: Vaddå då?
F: Jamen det var nåt jävla fruntimmer som kom och började klänga på mig när jag satt vid ett bord med Greven och Vera... Gullan hade gått iväg nånstans.
Jag: Jaha... vad gjorde hon då?
F: Nä, hon bara kom och satte sig liksom, och började klänga och gjorde närmanden, och tyckte vi skulle hångla.
Jag: Åh fan....
F: Jovisst, men så sa jag till henne "Hördu, jag är bög, så det är ändå inte lönt att du försöker något!" men då ville hon fortfarande att vi skulle hångla för att kolla min reaktion.
Jag: HAHAHA! Sa du så? Fan vad sjukt.... coolt....
F: Jooo... men hon gav sig inte.
Jag: JUST DET! Fan, du kom ju fram till mig och bad mig komma och flirta med dig, för du sa att du låtsades vara bög för att bli av med henne, men det behövdes en "pojkvän" för att övertyga henne!
F: Mmm, hehe... jo....
Jag: HAHAHA, jag gick ju fram och gav dig en puss och kallade dig för "älskling", HAHAHA.
F: Ja, men det funkade ju inte... Hon ville ändå kyssas för att se hur jag reagerade.
Jag: Fan va dum... 
F: Ja, sen sa hon "jag tjänar mer om året än dig", men då sa jag "Nä, det gör du inte", men det kan hon väl ha gjort, jag förstod bara inte vart det kom ifrån, bara sådär.
Jag: Haha, så trög... du skulle frågat "Vaddå, menar du att du vill betala för det?" haha, då hade du klättrat i rankingen, om du hade sålt dig, hehe...
F: HAHA, ja, det hade kanske varit något.... 

Det var en kul kväll på krogen, sånär som på att jag fastnade i en diskussion med en hakkorstatuerad kille som berättade om sin familj, och att han suttit 6 år för dråp, eftersom han hade råkat döda någon som vandaliserade hans bil, genom att trycka upp något (den avbrutna bilantennen om jag minns rätt) i näsan på killen, så han dog av hjärnskador.

Jag var dock i Johnnybubblan, och fann det hela väldigt tråkigt att lyssna på. Så här i efterhand var det ju en rätt intressant grej att höra om. Johnny är dock sällan varken intresserad av dråpare eller kvinnor, utan mest av sig själv och sina närmsta. 

Bäst just nu: Två intressanta filmer under nerladdning, "Alien vs. Predator Requiem" och "The assassination of Jesse James". Just den senare filmen har jag höga förväntningar på. Dels är jag väldigt förtjust i ord, och "assassination" låter oerhört coolt. Ordets ursprung är dessutom väldigt intressant, eftersom det kommer från arabiskans "hasch hisch'im", som betyder "Haschätare". Det fanns nämligen en lönnmördarorganisation under den tidiga medeltiden i mellanöstern, som åt hasch för att få en glimt av paradiset.

1258 svepte dock Mongolerna under Hulagu Khan över mellanöstern, och förutom att totalförstöra Bagdad, så utrotade de även "Haschätarna". 

Dessutom är ju historien om hur västernbanditen Jesse James dog ganska intressant. Han sköts i ryggen av en förrädare i gänget. James var en ganska slipad kille, som hade Robin Hood som idol. Detta gjorde honom likaledes populär hos folket, varför man på förrädarens gravsten kan läsa något i stil med "Här vilar en feg usling, vars namn inte förtjänar att nämnas".

Att den förstnämnda filmen kommer att vara bra, tycker jag att man hör på namnet. Otäcka monster med frätande blod och skräckinjagande människojägare med stark hederskod, som under tumultartade omständigheter dödar varandra i en amerikansk förort. Happy times.

Sämst just nu: Bra filmer och tacogrejer hemma. Allt är väl i mitt lilla rike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0