Fördelarna med intellektuella vänner.

Kära blogg, igår mätte Fanjunkaren mitt skägg. "Undrar hur långt mitt skägg är nu" tänkte jag högt, då jag under gårdagen jäste i Fanjunkarens fåtölj. Jag smekte tankfullt min utsläppta hakbehåring. Min reslige och konservative vän som snart blir 29, älgade då genast iväg efter en linjal.

Jag gjorde ett tafatt försöka att greppa mätinstrumentet han återvänt med, men blev strax tillrättavisad. "Nej, det här ska göras av en objektiv person", förklarade den solariefräsche yrkesofficeren med myndig ton. Jag kände trygghet av att han tog uppdraget på allvar, och kände att linjalen fick god kontakt med min hakspets.

-16.5 centimeter, konstaterade Fanjunkaren säkert.
-En bra siffra... som Strindbergs penis alltså, filosoferade jag fryntligt.
-"I upprört tillstånd" kompletterade han kunnigt inifrån sovrummet, återförandes linjalen till sin rätta plats.

Åt detta fnissade vi litegrann. Liksom så där som bara killar med god IQ, och som är säkra i sig själva, kan.

image111

Bäst just nu: Allposters.com, där jag bland annat nyss beställde den här underbara tröjan med Dolph Lundgren på, en av våra största hjältar.

Sämst just nu: Jag måste vänta 4 dagar på tröjorna...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var är bilden på dig i Dolph-tröjan?

2008-03-04 @ 18:24:15
URL: http://grapoluponape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0