Idiotisk roadtripp? För mycket bilder?

Ibland får jag såna jävla fina idéer så jag totalt frapperas av min egen briljans! Jaha, vad har jag nu kommit på då? Jo, i sommar är det dags för min första riktiga semester någonsin. Av olika anledningar har jag alltid antingen jobbat eller haft lov över sommaren. Någon regelrätt semester, d.v.s. planerad och betald ledighet i syfte att ge vila och rekreation, har jag aldrig haft.

Så hur spenderar man en semester då? Tja, man kan köpa en tacky suparresa till Bulgarien och bli magsjuk, eller så kan man nöta på stranden vid Luleälven, eller så kan man fimpa variatorstrypningen på en av sina käraste ägodelar  så den gör 70, och köra ner till Uppsala för att hälsa på en polare  som vid det laget då har övergivit sina sörjande vänner för ett glamouröst liv i sus å dus med Fjollträsks finest  för att sedan stabilisera tillvaron och slå sig ner i något högborgerligt näste  och värpa fram små familjemedlemmar .

Då kan man passa på och se helt nya sidor av huvudstaden också, från mopedperspektiv. Fränt! Det borde om inte annat generera en del uppfriskande blogginlägg.

Måste planera en färdrutt. Kan ju inte ta moppen på motorvägar... Har jag förresten nån läsare i Sthlm med moped, som har bra tips för när jag kommer fram? Säkert inte, ni parasiter sitter väl mest och hoppas på att det ska skita sig, så ni kan läsa om misär!

Det var ni som hade ihjäl Prinsessan Diana!!!

Nu måste jag slafa, så jag orkar upp å luncha med Olefin innan hon åker söderut.


Bäst just nu: Ett samtal jag hade med en kvinnlig kollega tidigare under gårdagskvällen.

Kollega: Så du har en blogg?
Jag: Jo... och nu måste jag skriva nåt slags försvarsinlägg.
Kollega: Vaddå om?
Jag: Min inställning till kvinnor, att den är bra.
Kollega: Jasså, vaddå då?
Jag: Jo, en tjej som kände mig i gymnasiet skrev att jag hade samma dåliga kvinnosyn nu som för tio år sen.
Kollega: Haha, jasså? Näää.... du är ju en gentleman.
Jag: Va? Hur menar du?
Kollega: Ja, det känns ju liksom på dej, i det du gör. Liksom som en gentleman.
Jag: Seriöst!? Sweet! Det kan jag skriva på bloggen! Fan va najs! Tack!

Så där har ni det, jag är en gentleman! Jävla slug och sympatisk brud det där, må jag säga.

Mest överskattat just nu: Pimpelfiske. Jag och Gäby dryftade ämnet tidigare i en SMS-korrespondens.

Gäby: O du man som äger allt möjligt, har du en pimpelborr?
Jag: Nä, sånt sysslar jag inte med. 
Jag
: Är verkligen pimpling nåt för dig? Hur känns det inte när nåt as vid ett hål 10 meter bort drar upp dussinet, medan man själv kammar noll? Jag blir vansinnig!
Gäby: Har aldrig fått fisk vid pimpling. Dock är det ett ypperligt tillfälle att äta god matsäck. Och till dom som får fiskjävlarna säger jag bara: "bra på att pimpla, dålig i sängen".
Jag: Väl rutet! Sist jag pimplade, så somnade jag på isen och ådrog mig alla förkylningars moder!


Kommentarer
Postat av: Damien

Variatorvaddå?! Kan du inte typ bara... fila insuget. Eller borra kröken. Eller skota focken?

2008-02-21 @ 05:52:56
Postat av: Keyser Söze

Ja, eller hacka kolven...
Känns som man är femton igen :O)
Vad fan, ni borde ju ha bra fiske där uppe! Röding, sik and shit.
Sitta på Västersjön i 5 timmar och få 3 aborrar ur tusenbrödrasläktet är däremot inget kul. OM det nu skulle råka bli is någon mer gång, men det verkar ju dåligt nu i dessa GLOBALA UPPVÄRMNINGSTIDER som man hör så mycket om... Vi måste återvinna mer bregottförpackningar så det kan bli is på Västersjön!

2008-02-21 @ 09:38:31
Postat av: sandra

Falafel smakar godare i munnen än vad det luktar i kläderna.
Fast det kan lika gärna vara lamm gyro jag luktar... Men jag kallar allt för falafel.

2008-02-22 @ 05:43:52
URL: http://hollywoodah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0