Jag var fanimej först!

Nu ska jag göra slag i saken, och köpa ett musikinstrument. Ödmjuk och full av självinsikt som jag är, ska jag erkänna att efter bordtennis och skridskoåkning, så är hanterandet utav musikinstrument det jag är sämst av allt på. Det närmsta en lyckad spelning jag någonsin har åstadkommit, var när jag lärde mig "Blinka lilla stjärna" på en liten färgglad leksakskeyboard, på vilken man kunde välja mellan fyra olika djurläten (Ko, Hund, Kyckling och Katt, vill jag minnas. Hunden lät bäst.). 

Men jag drömmer ändå om att lyckas lära mig ett riktigt instrument, och bestämde mig för några dagar sedan för vilket jag vill ha. I en lokal musikaffär fann jag nämligen skitschyssta sexsträngade Yamaha-ukulelar, för 695 spänn!

Jag har väldigt länge velat ha en Ukulele, mycket tack vare Hemlige-Arne. Han var ett tag min stora idol, och var i övrigt även en hejare på Ukulele. Till mitt stora förtret, märker jag nu att detta på nytt verkar vara en fluga! På den ena bloggen efter den andra, så skriver folk om att skaffa Ukulele! Jag riskerar att se ut som en efterapare! Som nån jävla Säfflebo med Lovikkavantar!

SÅ ÄR NÄPPELIGEN FALLET!

Därför vill jag få påpeka, att jag egentligen var först! Det där människorna var för bövelen knappt födda när jag kollade på Hemlige Arne! Hör ni det? I morgon är det jag som går å köper en Ukulele, och jag var fanimig först med det. Att jag i själva verket inte gör det förräns nu, är bara en ren formalitet!

Kristians dotter: Jag bugar mig imponerat inför din insikt. Visst förstår jag att det var i det syftet Gäby efterlyste en erövringsmanual för tjejer (iddes dock inte fördjupa mig), och som jag sa, visst förekommer det även att tjejer erövrar. Det ser dock ändå aldrig så ut ur betraktarnas, pöbelns vinkel. Om en tjej lyckas nedlägga en riktig hunk, så har han "förbarmat" sig. Lika lite som ett Lingon kan erövra en bärplockare, kan en tjej erövra en kille (även om det mycket väl är det hon gör). Hon släpper till, eller blir erövrad.

Gammal Bekant: Ja, ni måste minsann ha nån torftig orsak till allt ni gör.  

Sämst just nu: Alla droppar av snor och kondens som hänger från pensionärernas näsor, i det kyliga vädret. Vad fan är det för fel? De känner en massa krämpor och luftdrag, så de måste ju uppenbarligen ha god känsel! Hur kan de då missa att det hänger en hoskeblaffa från näsjäveln? Bryr de sig inte? Är det ännu ett privilegium de ska åtnjuta, efter att ha betalat skatt hela livet, och "byggt landet"?

Bäst just nu: Ny omgång Travian nu.  



Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken nostalgi med hemlige Arne. :) För övrigt var Robert Wells en riktig läckerbit där i slutet. ;)

2008-02-29 @ 23:00:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8083
Postat av: Damien

Hemlige Arne är lika vidrig nu som då, jag kan inte titta... Han skrämde mig med sina mongo-fniss redan som barn.

2008-03-01 @ 01:44:14
Postat av: Lintin

Man kanske kunde bli rik på att konstruera någon fiffig snoruppfångare åt panchisarna...? Då blir dom varma om nosen också och slipper bli förkylda så förbenat ofta.

2008-03-01 @ 17:34:02
URL: http://www.lintins.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hemlige Arne är nojig. Men om du skaffar en ukulele får du faktiskt vlogga om när du spelar någon barnlåt.

2008-03-01 @ 20:57:30
URL: http://grapoluponape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0