Utmanad.

Jag såg att Maua "utmanade" mig på sin blogg. Det är skönt, för då slipper jag fundera så mycket på vad jag ska skriva om.

Vad gjorde du för 10 år sedan? Läste Djurvård, Jakt & Fiske på Tannbergsskolan i Lycksele.

Fem snask du gillar? Cashewnötter, Torrostade jordnötter, Pringles Sourcream & Onion, Turkisk Peppar, Dragster.

Fem sånger du kan hela texten till? "Cecilia Lind", Ebba Gröns "Die Mauer", Joddla med Sivs "Inte ens en kolvastång", Eddie Meduzas "Mera Brännvin", "Du gamla du fria".

Vad skulle du göra om du var miljonär? Köpa fordon; en old school chopper , en Willys Jeep WWII  och en Mercedes 600 Pullman , hyra en privatspanare för att bevisa att Peter Eriksson kör på smuggeldiesel, inreda en s.k. rundloge  med värsta feta grejerna och schyssta möblerna, å bo där. Anställa varsin Butler till farmor och morsan. Bo i Thailand på vinterhalvåret.   

Tre dåliga vanor? Spelar fickpingis på bussen, biter på tånaglarna, stoppar senap i rumpan på katter. Nej, nu ljög jag! Jag skjuter upp saker... Ja, det är väl det enda jag kan komma på. Olefin kan säkert fylla i. 

Fem saker du gillar att göra? Skriva, se film, träffa folk, köra/cykla runt i solen, simma. Hade kunnat skriva en massa mer.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa? Hampakläder, Päls, make-up för "män", Uncle Ben's boil-in-bag ris (folk gillar den där reklamen med spånhuvet som slänger en sån där rispåse i en gejser, men själv blir jag bara arg av den), sex. (Kan tänka mig att sälja, dock)

Fyra favoritsaker? Rådjurstudsaren, Omegaklockan, Moppen och iPoden. (Datorn är väl för min del mer en nödvändighet än en favoritsak)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0