Vad fan ska man göra?

 Förord: Det har blivit mer svordomar i "Higge Erövraren". Varför vet jag inte. Det kan tyckas som att texten blir plumpare och tappar stil. Men jag är i en fas nu, då jag vill skriva profaniteter och skita i finessen.

Usch, nu handlar allt om schlager igen. Paljetter, fjollor, Carola och utdragna deltävlingar. Fy fan vilken själsmördande cirkus det har blivit. Och sen ska man behöva lyssna på gnället i media när Sanna Nielsen, eller vem fan som kommer att åka till Belgrad (visst är det där det ska hållas sen? den där butchflatan som vann, som såg ut som Adam Alsing, hon var väl därifrån?), har fått stryk av någon andra klassens livsform ifrån nån banditstat i det gamla Öst, tillhörande "Förenade Banditstaters Schlagersamröstande Allians". Kommer någon att bli förvånad när det händer igen?

Lägg ner smörjan, gärna redan igår!

Det absolut värsta är att mitt huvud råkar absorbera en massa info om den här skiten, som upptar plats i min hjärna som kunnat användas till något bättre. Idag har jag råkat lära mig att nån jävla "Lasse Lindh" har sex till sin egen musik.

Vad fan ska jag med den informationen?

Om mer sån där skit hoppar in i mitt huvud från rubrikerna, kommer jag snart att ha glömt en massa viktiga saker. Som vad en Kuvasz är, eller hur man styckar en hare.

Vidare går jag i funderationer kring hur framtiden kommer att te sig. När nu Olefin tar examen till sommaren, så kommer hon att dra. Inga konstigheter, här finns ju inga lärarjobb. Men vem ska då ta mig i örat och säga vad jag behöver höra? Framtiden gör mig ängslig.

Hon säger att jag måste skaffa en flickvän. Jag är varken riktigt säker på vad jag ska med en sådan, eller vart man hittar ett bra exemplar. Har ni sett hur marknaden ser ut? Vet ni vilka trasiga människor det finns där ute? Bara tanken på att dejta nån stackars självförtroendelös ensamstående mamma, som röker, och som förtärs av bitterhet gentemot sitt ex. som stuckit till Säffle med nån svanktatuerad gothbrud, och lämnat henne ensam med sonen, så hon måste döva sin ångest genom att bjuda ut sig på fyllan på den lokala köttmarknaden varje helg.

Ungefär så ser utbudet ut här i stan. Jag köper hellre hund. Dagens flickvänner är ju inte mycket bättre än hundar på att baka och laga mat ändå, och sällan roligare att konversera med. Och vad beträffar de övriga förmånerna med en flickvän, så funkar nog säkert en urgröpt grapefrukt som man värmer på lite i micron, lika bra.

Den vill ju inte ha nån specialbehandling på "Alla hjärtans dag" heller, och den är tyst och sur redan innan den får en fis på tvären. "Vad tyst den är? Ja just det, det är ju en grapefrukt, den ska ju vara tyst, det är alltså inte något jag gjort... puh!"

I sak vet jag väl att Olefin har rätt. Jag är den siste singeln i min krets! En dinosaurie, någon med ett lyte. Det finns ingen plats för mig, jag är ensam och bespottad, jag blir obekväm att ha med i sociala sammanhang. Likt "Fantomen på Operan" sitter jag här ute i ghettot, och skyr samhällets dömande blickar. 

Ljuspunkter i tillvaron finns dock. Snart beställer jag tid hos tatuerarn!

Bäst just nu: Äh... eller förresten... Jag föraktar verkligen Grön ungdom, från djupet av mitt hjärta, men här tycker jag de gör en fin insats. Visst var det Lenin som talade om "Nyttiga idioter"? Det här måste vara ungefär hur han menade. 

Sämst just nu
: Prince stämmer Pirate Bay. Varför? Tror han verkligen på allvar, att någon skulle bemöda sig med att stjäla hans skit? Inte bara en av världens mest överskattade artister, utan även helt jävla dum i huvudet, tydligen.

Kommentarer
Postat av: Olefin

En dinosaurie, någon med ett lyte!?! Nu får du skärpa dig, dina läsare tror ju att vi är hemska människor! Å du vet lika bra som jag att det finns bra singeltjejer.

2008-02-18 @ 10:32:24
Postat av: Keyser Söze

Aha, ett martyrinlägg. Men så går det när man flyttar upp till permafrostens rike. Utbudet blir jävligt begränsat!
Håller med dig om Prince, en riktig pajas och totalt överskattad. Men verkligheten har nog kommit ifatt honom nu och nu gör han allt för att väcka uppmärksamhet. Se mig, SE MIG!!!!!

2008-02-18 @ 10:45:21
Postat av: Gäby

Instämmer i din oro om Olefin, vem ska hjälpa mig klä på mig ordentligt eller hindra mig från att skrika oförskämdheter på McDonalds? Dammit. Kommunen borde vara skyldig att tillhandahålla en ny personlig assistent åt oss.

Angående ditt singelskap, du har ju talets gåva, sätt in en kontaktannons eller träna in några raggrepliker. Och undvik för guds skull förvandlingen till Johnny Scan, killen är ju antingen helt ointresserad av tjejer eller ligger på
en matta någonstans och sover klockan 22.00

2008-02-18 @ 14:26:29
Postat av: Gammal bekant

Jag blev tipsad om en smårolig blogg, döm om min förvåning när det var ett spöke från det förflutna. Ett tips från någon som känt dig tidigare, din inställning till kvinnor verkar inte direkt ha förändrats de senaste tio åren så kanske passar du bäst just som singel.

2008-02-18 @ 15:31:55
Postat av: Damien

Grapefrukt?! Det måste ju svida nåt förbannat... Klassikern makaroner-i-termos måste vara bättre.

2008-02-19 @ 03:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0