Vardagslunk.

När jag satt på bussen hem idag, lyssnade jag på Bloodhound Gang och smålog för mig själv åt geniala textstycken som "If I were God i'd get a bunch of slaves to do everything, norwegian lesbians that feed me grapes and know how to sing" och "Like the Jim Jones cult, I'll take you out with one punch".

Plötsligt kom jag på att jag måste förbi Konsum och tjacka toapapper. Då dök samma gamla monolog upp i huvudet som alltid kommer över mig när jag ska tjacka toapapper; "Det måste ju vara mer pinsamt att köpa toalettpapper än kondomer, eller hur? Jag menar, vilket känns bäst att tänka i kassan; 'Ja du kassörjävel, det är rätt, jag ska hem och få lite pälskrage på Petter-Nicklas' eller 'Ja du kassörjävel, det är rätt, jag ska hem och bajsa!'"


Den börjar irritera mig lite nu, den där monologen. Funderingarna på detta dog dock bort, och ersattes utav funderingar på smutsig synd och depraverade lidelser, då jag såg vad som trillat in genom brevinkastet. "Hela Luleås Månadsmagasin Luleå Guiden", med stränga tjockisplågerskan Anna Skipper iförd raffigt svart fodral, på framsidan.

Under bilden stod "Anna Skipper" som en slags rubrik, med underrubriken "Må bra och gå ner i vikt". "Jag kan må bra och gå ner i vikt med Anna Skipper, men då har hon svårt att gå sen, hehe" tänkte jag, och packade upp toapapperet.

Sedan satte jag mig vid datorn, och surfar nu runt och söker inspiration till ett halvdant inlägg. Här fann jag lite inspiration. Det fick mig nämligen att tänka på en gång för många år sedan, då min storebror hade köpt en gammal BMW 2002  som jag testade vägegenskaperna lite med. Den gick fint som fan, och jag höll hög fart genom byn. Plötsligt skuttade det ut en Duva på vägen. Eftersom jag inte väjer för något mindre än en Älg, sade det "poff".

Duvor lever i par, och är varandra trogna hela livet. I backspegeln såg jag en ensam Duva vagga ut på vägen, för att kika på resterna av sin livskamrat. Då kände jag mig faktiskt som ett riktigt skithuvud!

Mr. Pentex: Jag trodde miljöpartisterna tog sina gamla krossbara termosar, och gick och la sig i parken för att kunna fika ifred, bland hundskiten och kanylerna?

Bäst just nu: Snart är mina ti-sjörtar hemma!

Sämst just nu: Beatrice Ask.

Kommentarer
Postat av: sandra

Haha jag är inte gravid för fan!
Bara föråldrad.
Gulligt det där med duvorna..inte det du skrev i din blogg alltså(poff) utan det du kommenterade i min. Gillar monogama djur.

2008-02-28 @ 04:15:14
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: sandra

När något är västkustskt säger nog ngn det.
om en inredning, maträtt, stämning osv påminner om västkusten så säger man västkustskt.

2008-02-28 @ 15:09:06
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: Mr.Pentex

Nja det var nog så för att stadsparken invaderades av Ung vänster och miljöpartister, men nu är det estet elever med fler färger än vad vetenskapen lyckats hitta och frisyrer som hämtar ideer från fanta reklamen (killen som rakar huvudet men lämnar kvar tussar om man inte kommer ihåg den). Där sitter dom och diskuterar abstakt konst och lyssnar på underground musik som är så långt borta att det är ett under att man lyckats hitta den överhuvud taget. Lite som att vara på tullakrok festivalen, kanske börjar man bli gammal :S

2008-02-29 @ 12:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0