"Ja, det var från polisen"

Det är så svårt att komma ihåg vad man tänkte skriva om när man väl sitter här. Speciellt med sådana här märkliga sömnstörningar. Sover någon timme och vaknar till, med obehagliga svettningar och ont i halsen.

Fanjunkaren var förbi ikväll. Han tyckte lägenheten hade blivit ett riktigt hem, och undrade med en statsanställds självbelåtenhet varför jag valt att bo i min egen smuts så länge. Han hade ju rätt. Varför? Tja, efter att ha bott på 14-15 ställen sen jag var 12, iddes jag helt enkelt inte packa upp flyttlådorna. De fick stå här, sen rotade jag i dom när jag behövde något. Nån slags märklig depression, kanske?

På tal om polis, så ringde det någon som lät som en gammal livstrött filmsnut ur en svensk deckarproduktion i morse, och väckte mig för tidigt.

Polisen: Ja hejsan, det var från polisen i Luleå, är det Higge?
Jag: Öuhum... *smack smack* Joo..?
Polisen: Ja, det gäller misshandeln som du utsattes för på en fest i Norra hamn den 7 april förra året.
Jag: Jasså?
Polisen: Jaa... jo jag hade tänkt utreda den nu!
Jag: Åfan? driver den fan med mig? nu? jag trodde skiten var nerlagd!? Och så tycker dom att jag är slö?
Polisen: Jadå, så jag tänkte höra med dig här lite om uppgifterna som du lämnade den kvällen.
Jag: Javisst... ok.

Sen följde ett halvtimmeslångt samtal med några korrigeringar från min sida, om hur Johnny Skan hamnat i handgemäng med tre ligister, som orsakat ett tumult där Gäby knuffats omkull. Johnny lyckades nedgöra en, knuffa bort en andra ligist, varpå en tredje hoppade på oss och tog ett rejält strypgrepp. Då Johnny slutligen lyckades nedgöra även denne, passade den förste på att sparka Johnny några gånger i skallen, så vi fick en del kosmetiska skador.  Johnny skulle just till att utkräva en tämligen våldsam hämnd, då länsman  dök upp och haffade två av busarna. Och det var alltså uppgifterna som jag/Johnny lämnade den kvällen, som jag i morse fick gå igenom med den trötte, men dock fryntlige konstapeln.

Han undrade slutligen om jag hade något krav på ersättning, ifall åtal skulle komma att väckas. "Jo... men jag vet inte hur mycket. Det som är brukligt i sådana här fall" sa jag, och med det lät han sig nöja. Klart som fan jag vill ha lite pröjs. Får jag det ska jag skriva tackkort till grabbarna. Hähähähä!

Damien, mer av Olefin? Nå, håll till godo.  

Höhö... Nå, jag vill dock höja ett varningens finger. Efter parningsakten, har hon vanligen ihjäl hanen och förtär hans mjukdelar. De pojkar hon setts i sällskap med har alla på något märkligt vis försvunnit. "Flyttat till Skellefteå" är t.ex. en förklaring som har getts på frågan om vart en av dom tog vägen.

Och det är ju inte realistiskt. Jag menar, vem fan flyttar dit? Hennes nuvarande pojkvän Jonas, har bara klarat livhanken så här länge p.g.a. sin muskulösa fysik. Men han har utan tvivel fullt upp med att dagarna i ända värja sig mot hennes bönsyrselika anfäktande!

Bäst just nu: Här finns plats för BÅDE en fåtölj och ett foosballbord!!!

Sämst just nu: Inget. Jag trivs som en sundsvallsnekrofil i ett gravkapell, här i min nyinredda lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Är det lite så att bakom detta vackra yttre hos Olefin lurar en mycket farligare varelse? "welcome to my parlor, said the spider to the fly"
Kul att du har fått till din lya, ibland behövs en envis och målmedveten kvinna för att styra upp saker och ting och få en att inse att det misär man kallar liv inte funkar längre.

2008-01-11 @ 09:15:08
Postat av: Olefin

Vill dementera alla påhopp som liknar mig vid en bönsyrsa! Mitt inre är vackrare än mitt yttre..

2008-01-11 @ 14:25:43
Postat av: Damien

Tack Higge! Tyvärr blir det inget mellan oss Olefin, känner inte för att "flytta till Skellefteå" riktigt än... Du är mycket fin i jpg-format dock och jag får nöja mig med det. :)

2008-01-11 @ 16:20:59
Postat av: Olefin

Damien: Ja du får nöja dig med det. Har inga planer på att skicka Jonas till Skellefteå, han får stanna hos mig.. =)

2008-01-11 @ 16:25:21
Postat av: Guillou

skönt att du är tillbaka.
/Guillou

2008-01-11 @ 16:27:36
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Moar

Först måste jag kommentera din usla ursäkt i ditt tidigare inlägg. Du hittade dina solglasögon ....men snälla du, med bättre ordning hade dom aldrig varit försvunna !!
Om, jag säger om, Olefin nu skulle vara en bönsyrsa, då borde ju du också tillhöra insektsriket, hm, drönare kanske??
Just ett snyggt sätt att tacka din "saviour"!

2008-01-12 @ 13:10:11
Postat av: maua

vilken blåklocka! gjorde det mycket ont?

2008-01-12 @ 21:31:52
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0