Ljuset i tunneln

Nu skönjer jag finalen på lägenhetens iordningställande. Plötsligt står här en stor hylla, som fungerar som avdelare till alkoven, och som i vilken mina Kellermangrejer, kokboksamlingen, skönlitteraturen, krigshistorieböckerna, DVD-filmerna och min lilla Teac-stereo nu ryms.

Vart högtalarna ska placeras vete fan, men subwoofern som ska inhandlas får nog hamna under det kommande fussballbordet. Det kommer att bli en fantastisk plats att i muntra vänners lag, förtära rusdrycker i.

Känslan är ohyggligt bra. I nästan ett år har jag haft en plats att sova på, men nu har jag ett hem. Tack vare ett obstinat högerextremistfruntimmer från gnällbältet. Men idag var det gemytligt och trivsamt tempo. Jag lagade Janssons åt oss, och Olefin klurade på möbleringen.

Ett litet utdrag ur kvällens dialoger.

Jag (nyss utkommen från tolaetten): Höddu, den där gamle ölen jag hittade var god, men den var nog dålig för magen.
Olefin: Aahahahaha.... hur gammal var den?
Jag: den gick ut i Augusti... men den luktade ju bra!?

Olefin: Har du några rena sängkläder?
Jag: Nääe.
Olefin: Men fy fan Higge, då tvättar du!
Jag: Jamen jag ska ju! Bry dej inte i det, jag bäddar väl rent sängjäveln själv!?
Olefin: Nej, jag ska bädda rent, annars blir det ju aldrig gjort!
Jag: NAAAAJ! Jag skaaaa ju göra det, jag har för faan t.o.m. nya sängkläder och det, de ska bara tvättas ur.
Olefin: Jasså? Hur ofta bäddar du rent då?
Jag: Nja... varannan, var tredje vecka?
Olefin: Jaha... ja då så.
Jag: Jaja, då så, helvete!

Jag: Ha! Jag har minsann ett sängöverkast!
Olefin: Ja...
Jag: Jag köpte skiten på Hemtex!
Olefin: Ja, du klagade på att det vara så dyrt!
Jag: Va? Var du med?
Olefin: Jajjemen!
Jag: ...helvete

Jag: Jaha, här står BMXen, den har du inte sagt nåt om!?
Olefin: Nä, jag vet att det inte är lönt...
Jag: Just det, hihihi!

Bäst just nu: De nya snuspriserna. Nu är det exklusivt att snusa, så nu tillhör man samhällets grädda!

Bäst just nu2: Att jag får ärva Gäbys databord när hon nu flyttar ihop med Svempa. Jag skulle kunna skoja till det och säga att hon snart ändå inte når fram till det med armarna, för sin annalkande preggobuk. Men dels är hon lite känslig nu, och jag vågar inte riskera såra henne, dels finns det underlag för en ganska giftig kontring. 

Sämst just nu: Upproret i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0