Obegripligt.

Det finns mycket som jag inte förstår här i världen. Jag råkade klicka mig in på lilla frökens blogg, och slöläste litegrann. Detta trots att jag inte tycker om bloggar.

Folk brukar nämligen aldrig skriva nåt kul, utan det är mest "idag kom ja hem och upptäkte att min katt Göran hade kissat i tvättkorgen *SUCK*! Aja, nu iväg å fika med Kattis på stan, å kolla om dom fått in den där najsiga halternecktoppen på Veromoda! Tjingeling

Förutom bloggar som skrivs av folk jag känner, och några få andra roliga, t.ex. den här, så läser jag inte bloggar. Läser inte ens några Schulmann-bloggar längre, om det nu finns några kvar.

Lilla frökens blogg verkade till en början lovande, sen sket det sig. Första intrycket var bra. Söt tjej med egen stil, och ett välskrivet inlägg. Men sedan föll det. Med snygga tatueringar, och sånt där smink runt ögonen som får objektet ifråga att påminna lite om en thinnersniffare från proggeran, samt piercade smilgropar, så får man lite intrycket av att man har att göra med en rebell. Sedan läste jag: "+ 0,1 kg på vågen idag och det är störigt eftersom jag skött mig!!!" och tappade intresset för att läsa vidare.

Trots mitt intryck, visade hon sig vara bara ännu en i mängden av viljelösa får, som nervöst och osäkert jagar nån jävla utseendemall, satt av plastmänniskor och pederaster.

Men jag fortsatte ändå att scrolla ner i hennes blogg en bit till, och fick då se bilden som liksom sätter fingret på en sak som jag alltså inte riktigt begriper.

image77 Just det, Frida Kahlo. Av någon outgrundlig anledning så har denna ludna latinamerikanska med sitt "unibrow", blivit någon slags ikon som beundras av allt fler unga kvinnor.
Jag kan för mitt liv inte begripa varför? Hon levde ett skitliv och målade en bunke gräsliga tavlor.

Det här  självporträttet är ett stilexempel på gräslig dynga hon gjort, och som jag hellre skulle äta rotmos än hänga upp på väggen, ens i ett utedass.

Jag reflekterade inte så djupt över det här, förrän Fanjunkarens flickvän tog upp det. Hon är utan tvivel den största konstnärsbegåvning jag träffat, och jag hyser en djup respekt för hennes kunnande. Hon sa exakt samma sak som jag just ventilerade, med några av sina klasskamrater på konsthögskolan som exempel på Frida-dyrkare.

Det som irriterar mig mest, är ju att Salma Hayek är en sån här Frida-dyrkare, så jag är rädd att det aldrig kan bli vi två.

Nåväl, goda nyheter för Tilde Fröling, med andra ord. Seriöst, den här bristen på självdistans har tagit år att förädla.

Bäst just nu: Snart är det inflyttningsfest.

Sämst just nu: Att Spelbord.se har skickat en faktura, men inget foosballbord. Skicka bordet, era jävla klåpare, annars bli're inge pröjs.

Sämst just nu för Svempa: Att han kallat sin gravida flickvän Gäby vid sin exflickväns namn. I vilket sammanhang vet jag inte, men en smula vredgad är hon allt, vår kära Gäby.

Det påminner mig förresten om nyårsafton 2001, när Johnny Skan råkade kalla vårt ex. Apagnu vid ett annat namn, hela två gånger. Det resulterade i att jag inte fick något på nyårsdagen. Jävla Johnny.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får göra någon sorts vlogg där du visar din nya lya. Eller snarare din gamla lya version 2.0. Jag vill dels se ditt fussballbord och dels höra din röst. Om jag låter som Guillou, så det är väl inte mer än rätt att jag får höra din röst så att jag kan säga vem du låter som?

Jag kan lova att jag ska snacka lite mer som Guillou om du vloggar en enda gång.

Deal?

2008-01-28 @ 20:28:46
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Lotta

Håller med dig om bloggare- läser INGA förutom din då o då. Kan nästan spy på min egna...fattar inte varför jag skriver dyngan...skriver dessutom inte ALLT av hänsyn till ev. läsare! Feg o patetiskt?? Absolut! men mamma tycker såå mycket om att läsa om mina dagar *ler*....fast vi pratar varannan dag. Men jag fortsätter tills jag inte känner för det mer. Skiter i om ingen läser...bara mamsen är glad.
Ha det så väldans bra!
Lottenpotten

2008-01-28 @ 21:03:07
Postat av: sandra

Haha... jaadå... Du filmar det du ska filma. Lägger in det på datorn. Tror att det är bäst i windows-media-player-format om du ska lägga upp det på youtube. Du kanske vet hur man lägger in filmer där btw. Jag utgår från det.
När du lagt upp filmen på youtube så går du in och tittar på filmen. till höger om den står det en kod som heter embed.
Du kopierar den koden och går in under html i ditt nya blogginlägg där filmen ska ligga.
Där klistrar du bara in embed-koden och voila!! you got a video in your blogg:)

Hoppas det funkar.
Fråga om du behöver veta ngt annat.
Kram sandra*

2008-01-29 @ 00:18:06
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: Honken

Lindberg du borde testa min blogg, kanske den hetaste bloggen just nu i mediasverige...

Googla Rydells blogg så hittar du nog den..

2008-02-07 @ 23:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0