Gris-Beatrice

Jag hade inget vidare upplägg för ett skojigt inlägg ikväll, så i hopp om att kläcka en idé for jag ut en sväng i natten, för att sniffa på försommarens dofter av nyutslagen Hägg och premiärklippt gräs.

Hade jag varit heeelt säker på att absolut ingen skulle se mig, kanske jag hade spunnit lite ringar på någon grusbelagd plats också. Men jag tordes inte; jag vill inte heta "Lekande 30-åring på moppe" på youtube.

Däremot åkte jag förbi en nattöppen Statoilmack (Luleå har hela 4 nattöppna mackar, vilket känns som rekord för en svensk stad av den här storleken) för att köpa en liter mjölk. Macken var full utav äckligt irriterande människor; fulla 18-åriga tjejer och deras kepsprydda pojkvänner med slö uppsyn och fåniga smeknamn.

Jag hajade till när jag fick se kassörskan, och smackade lite förnöjt för mig själv. Det var en attraktiv blond tjej i min egen ålder, med lite "rockigt" utseende. Något kändes dessutom bekant med henne, och strax kom jag på vem hon var.

Beatrice, som hade en gris!

Jag följde med henne hem efter en höstfest på en av de lokala Harley-klubbarna i stan, och på morgonen vaknade jag av att en minigris stod i hennes vardagsrum och skrek. Det hela var väldigt förvirrande.

På mc-klubben förklarade denna märkliga kvinna, att jag  var den snyggaste(!) hon hade sett, och att hon ville flytta till Norge med mig. Jag tänkte att om man säger sådär är man nog troligen filosofie sprutnarkoman med plusmeny, och opponerade mig aningen chockerad mot idén att bli norrman. Då menade hon att hon gärna flyttade till Bahamas istället, och att vi där kunde starta ett liv med hennes sparkapital.

"Ja för fan" sa jag, och följde med henne i en taxi hem. Till saken hör att hon då jobbade som fotograf, och jag är väldigt svag för "nischade" tjejer. Dessutom hade jag och Apagnu avslutat ett drygt tre år långt förhållande, så jag var nyfiken på vad som fanns där ute i friheten.

Men dagen efter väcktes jag alltså utav en liten gris, som hette Nelly. Beatrice visade att Nelly kunde göra konster för att få mat, varpå ett otäckt bakishunger-sug gjorde att jag tackade för mig och sjappade.

Det kanske var dumt? Kanske skulle jag stannat och bondat? Men vem kan lyssna på "HUI-HUI-OUUUIIIIIII" när man lider utav bakisvallningar, skunkmun och vakuum-mage?

Bäst just nu: Att jag kan spara min skojiga idé om ett inlägg baserat på ett stulet inlägg från Linda Rosings blogg (i vilket jag bytt ut vissa ord mot "bajs") till ett annat tillfälle. 

Sämst just nu: Att endast Gris-Beatrice tycker att jag är snyggast.

Kommentarer
Postat av: Lintin

Trots att jag helst inte vill hålla med en människa som har "gris" som prefix om något, så kan jag villigt erkänna att även jag tycker att du är ganska tjusig ;)

2008-06-03 @ 19:09:47
URL: http://www.lintins.blogspot.com
Postat av: Higges Milf

Du e snygg vännen! det har jag sagt förr o jag står för det!

2008-06-04 @ 12:30:20
Postat av: Nolen

Varför inte bli norrman? De är ju rikast i världen?

Jag tycker att vi startar krig mot Norge. Vi skickar fram en gubbe med kulspruta till gränsen, och i samma stund som han lite förstrött drar iväg en omgång kulor så "ger vi oss". På så sätt blir ju Sverige Norge, och vi är alla norrmän och kan dela av den härliga oljebuffén, som tyvärr har lite bismak av intelligensbrist och torra lusekoftor...

2008-06-05 @ 11:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0