100 frågor och svar.

Nu gjorde jag en sån här lista igen. Det blev rätt mycket jolm och svammel den här gången.

1. Tre namn jag lyssnar till: Pontus, Skåne, Higge

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag kan fungera i alla sällskap.
 
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag ofta har svårt att finna motivation till att göra sådant som skulle vara bra för mig.

4. Detta är jag rädd för: Höjder.

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Mat, de två andra tänker jag inte gå in på.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Åka skridskor, Hoppa höjdhopp och spela piano.

7. Detta tycker jag om att göra: umgås med bra människor, festa med dito människor, skriva.

8. Detta vill jag göra just nu: Äta

9. Bästa känslan: Att vara kär i någon som är kär tillbaka. (Ööööörgulh, vilket jävla Harlekin-novell-svar... men det är nog åndå så)

10. Värsta känslan: Den när man är hos veterinären för att avliva sin gamla hund, en livskamrat som villkorslöst givit en all sin kärlek fast man inte alltid har förtjänat den, och veterinären säger "Nu har hjärtat stannat".  

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har:  Att den står ut med mig, och har humor.

12. Är jag kär just nu? Nej

13. Jag vill gifta mig: Jag skulle nog vilja vilja gifta mig, eftersom det skulle betyda att jag hittat någon speciell, men jag vill inte.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Skriva en bok, skaffa ungar, göra en FN-sväng, skaffa en motorcykel... sen är det ju grejer som "äta pekinganka, besöka Kina, fiska Haj"   

15. Min käraste ägodel: En Carl-Gustaf 3000 Kal. 222

16. Något jag vill ha i present: Det är nu tydligt att den här listan är skriven för tjejer.

17. Detta har jag på mig just nu: En adidas t-shirt och ett par kamofluerade "Hälge"-kalsonger (jag ska tvätta i kväll)

18. Favoritkläder: G-Star jackan, Phat Farm shortsen och senaste Hawaiiskjortan.

19. Favoritdjur: Domesticerade: Hund. I skogen: Vildsvinet.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Kan egentligen inte precisera. T.o.m inom Jazzen finns bra låtar. Det är väl dock såklart inom rocken som det mesta bra finns.

21. Favoritlåt just nu: "Laugh and a half" men i morgon kan det vara en annan.

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Historia och Matte

24. En bok jag älskar: "Älskar" vete fan, men den bästa bok jag har läst, är "Shike" av Robert Shea.

25. En film jag älskar: "Kellys Hjältar"

26. Tv-program jag gillar: "24", "Family Guy", "South Park", "Lost", "Californication", "House"... kommer inte på fler, men säkert ett dussin till. Ser dock inte tv, laddar ner.

27. Favoritdoft: Den när man går förbi ett tjejgäng på sommaren, men den får svår konkurrens av nymalet kaffe och grilldoft.

28. Detta äter jag gärna: Sushi, övrigt asiatiskt, Julmat, Smörgåstårta det mesta som morsan gör (allt utom Rotmos, eg.) 

29. Dricker helst: Öl, Mjölk, Kaffe och Julmust.

30. Favoritgodis: "Dragster" men det var längesen jag åt det.

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Thailand

32. Färg på mina ögon: Gröna

33. Min längd: Hehe... 1.70

34. Jag tror på: Att hyss straffar sig.

35. Jag spelar: Travian

36. Person jag beundrar: Finns flera stycken.

37. Så här bor jag: I en 47kvadrats etta på bottenplan.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: inga, ännu. 

39. Det här tänder mig: Jag är kille, beroende på omständigheterna så kan det vara allt mellan damcyklar och Tilde Fröling.

40. Det här gör mig avtänd: Desperation

41. Favoritfärg: Svårt att säga... Lila kanske.

42. Favoritcitat: "Det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha" av Lönnmördaren "Junior" i nerlagda serien "Kingpin"

43. En hemlighet jag vet: Ett par stycken.

44. Bästa present jag fått: Generna (de som gjorde mig slug, inte de som gjorde mig kortbent)

45. Senast köpta skiva: HAHAHA.... Oj... hur fan ska jag komma ihåg det? Hmm... Jo, beställde nog tre skivor samtidigt för några år sedan, "Use your fingers" av Bloodhound Gang, "Skulls & Bones" av Cypress Hill, och "The Legend of Wu-Tang-Clan" Av WTC.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina ögon.

47. Den kollar jag efter först när ja loggar in på msn: Mejlen

48. Udda förmåga/egenskap: Kanske att jag är snabbt framme om nån råkar illa ut, eller sätter nåt i halsen. Det är tyvärr lite udda.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Ett vildsvin

50. Vad lyssnar du på just nu?: Inget just nu.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Sovit länge, spelat travian. Ska tvätta, spela travian, kanske basta.

52. Var är dina föräldrar födda?: I Kalmar och Östra Ljungby.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?:torrentrackermojängen.

54. Vilken är din favoritrestaurang?: "Sumo" i Bangkok.

55. När badade du i en pool senast?: Två veckor sedan.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?: Ja

57. Hur många barn vill du ha? Tre

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?: Jazz (finns bra stilar inom Jazzen, men jag avskyr den där omelodiösa Alice Babs-"Ooooiboopboop-do-do-doooa"-skiten) eller kanske Trip-Hop?

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Jag kommer inte att rösta fler gånger. Och till er som säger "men det måste du, det är en demokratisk rättighet som vi måste bejaka", så säger jag; "Demokrati är inte mitt val".

60. Vad har du för TV-kanaler?: Osäker på den. Standard hyresutbud?

61. Har du åkt moped någon gång?: All the time.

62. Har du busringt någon gång?: Japp. Bästa busringningen (jag var 16):
Tjej: Sparbanken i Fredrika, hejsan.
Jag: Öööh... jo, jag har en fråga.
Tjej: Jaha?
Jag: Vad har du för färg på trosorna?
Tjej: Hihi, jag har inga.

63. Har du fått felparkeringsböter?: Japp

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Bungyjump, nej. Fallskärm, ja. Svaren i berusat tillstånd är förmodligen de omvända, eftersom Johnny Skan är killen utan fruktan, men samtidigt är klok nog att tro att han inte skulle hitta rätt tåt att dra i under ett fallskärmshopp.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?: Perhentian Islands, Malaysia. Den plats som däremot kändes längst bort, var nån liten pisshåla utanför Ystad.

66. Har du en egen trädgård?: Nej

67. Vilken är din favorit bland tecknade serie? Family Guy

68. Kan du alla orden i nationalsången?: Ja

69. Badkar eller duschkabin? badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? hmmm.... svårt. "No Country for Old men" kanske, men det var nog mer än en månad sedan jag såg den...

71. Favoritpizza?: Fanns en på "Pizzeria Hörnan" i Klippan som hette "Hörnan Special" som var löjeväckande fin. Banan, Oxfile, Jordnötter och Bearnaisesås. Det låter kanske trashigt, men ojojoj.... I övrigt finns bästa Kebaben och Pizzan på "21:an"  i Klippan.

72. Chips eller popcorn?: Olika. Gärna lite Cashewnötter.

73. Vilken färg på läppstift använder du?: Nej....

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?: Kan man röka jordnötskal?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Nej.... 

76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin. Brämhults.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?: Jag och Olefin. Lunchbuffé på "Bakfickan"

78. Favoritchoklad? Mörk

79. När röstade du senast?: I ett riktigt val? Isf i senaste valet.

80. Hur många personer skulle du kunna ge ditt liv för?: Bisarr fråga. Något dussin vänner och ett antal släktingar.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Nej, bara ära... och en stor gul Anka.

82. Är du bra på matlagning?: Ja

83. Klarar du att tanka själv?: Fy fan.... Vart kommer frågorna ifrån? "Sex and the Citys"-fan-sajt? Kan man inte tanka själv, bör man inte skaffa barn.

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen? Nej, nej och nej.

85. Pepsi eller Coca Cola?: Ja, gud...

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Nej, men arbetskläder. Om man inte räknar lumpen. 

87. Vad var det senaste du handlade? Sushi, sallad och en Latte.

88. Har du kräkts offentligt? Säkert

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Vette fan. Varken väldigt rika eller väldigt kära brukar skriva särskilt bra. Jag skulle hellre skriva en riktigt bra bok, då skulle jag kanske bli rik, och då skulle jag kunna ägna mig åt att hitta den "rätta" (eller så bygger jag den av en dammsugare och en ölhållare).

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Jag vill verkligen inte svara, men ja.

91. Har du ringt något betalnummer?: Typ Eniro?

92. Kan man vara vän med sitt ex?: Ja

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?: "Martin"

94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Lagom

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?:
"Hej, det är Pontus, och hade jag kunnat svara så hade jag gjort det. Säg vem du är så ringer jag upp"

96. Vad har du i din väska?: Jag har fickor.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Kissa?

98. Antal personer du kan lita till 100 på ?
Mina kompisar och en del släktingar. Jag umgås inte mycket med människor som jag känner att jag inte kan lita på. I min närmsta krets kan jag lita på alla, och den är relativt stor.

99. Var hittade du den här listan?: http://clarissan.blogg.se/

100. vilka vill du ska skriva av listan o lägga in på sin blogg? Ingen vettig orkar göra det.

Kommentarer
Postat av: Damien

Vildsvin? En obscent ful gris som springer runt i skogen, grymtar och gräver med näsan?

Verkar ganska ballt iofs nu när jag tänker efter...

2008-03-02 @ 16:54:31
Postat av: sandra

Vi har iofs tänkt vänta några år med barn men eftersom du inte är ett barn ska vi överväga adoption.
Duktigt av dig att orka svara på alla 100 frågor.

2008-03-02 @ 18:41:16
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: Lintin

Dude, vilket jobb att fylla i den där listan. Jag gör vågen för din uthållighet =)

2008-03-03 @ 18:54:13
URL: http://www.lintins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0