Bästa/elakaste gärningsmannaprofilen någonsin?

Nej, jag hade ingen lust att dricka öl ikväll. Jag käkade hos Olefin, och blev himla mätt.
 
Däremot så fick jag plötsligt lust att göra en sån där himla intressant "gärningsmannaprofil", som jag alltid gör när jag finner någon som är tillräckligt lättläst.

Turen har därför kommit till K.K; denna idoga och obstinata kritiker. Damien, var lugn. Du tycker K.K. är konstig, men jag ska ge en tydlig bild utav personen bakom kommentarerna.

Personen uppvisar ett beteendemönster som till en början kan verka komplext. Personen säger sig inte gilla mig, men läser ändå bloggen regelbundet. Här kan man göra en könsbestämning, grundad på en kvalificerad gissning. Hade personen ifråga kritiserat mig med en krydda utav ironi, hade man kunnat gissa att kritiken var en i grunden välmenad provokation i syfte att få mig att skriva än mer svavelosande inlägg. Detta är en typisk manlig företeelse, och något som Lindbloms kompis St. Alin sysslade med i kommentarsfältet ett tag.

Någon ironi kan dock icke utläsas i personens kritik, ej heller förstår personen när denne blir utsatt för ironi. Detta är vanligen specifikt för individer ifrån Norge, men kan även ofta förekomma hos ett ordinärt svenskt fruntimmer (särskilt om detta är "skadat gods", och anfrätt utav bitterhet).

K.K. är således kvinna! Detta förklarar också beteendet att fortsätta läsa min blogg, trots att hon inte tycker om den. Att visa intresse för något man föraktar är typiskt kvinnligt. Det har med deras nyfikenhet att göra.

Hon använder sin fäbless för Gäbys inlägg som en förevändning att uppehålla sig här, vilket säger mig ett par saker. Att demonstrativt ställa sig på en specifik sida, och förbehållslöst börja kritisera den andra sidan, är ett drag man vanligen finner hos folk på vänsterkanten.

Det här är ofta även ett beteende som man finner hos folk som är traumatiserade utav något. Kanske en dålig självbild, någon otrevlig upplevelse eller något annat. Då vill man gärna se världen i svart eller vitt; "Vi har rätt, ni har fel" "USA är mördare, rädda Irak" "Porr är förnedring". Detta gör omvärlden mer lättfattlig. Saker som ligger i gråzoner tar man inte in (som t.ex. Ironi).

Vad traumat som gör att just K.K. tar skydd i detta beteende är, kan jag bara gissa. Men eftersom hon så tydligt valde att hylla Gäby just efter ett inlägg som till viss del beskriver brister och fel hos det manliga könet, samt de obekvämligheter som kvinnor kan råka ut för då de interagerar med sagda kön, så gissar jag att just K.K. lider utav garderobsångest.

Hon är alltså i princip helt lesbisk, men kallar sig offentligt för "bisexuell", eftersom det känns tryggt att ha en fot kvar i garderoben. Men hon kollar alltså inte efter killar på krogen. Därmed alls inte sagt att detta skulle var något fel. Jag välkomnar alla lesbianer ut i samhället! Speciellt om de har ett ofördelaktigt yttre, så de inte fuckar upp ration.

Detaljerna då? Tja, åldern ligger på ca 26 år ungefär, +/- något år. Det grundar jag på den tid det tar för en kvinna att rekvirera K.K.s allmänbildning och erfarenhet, samt hennes bitterhet. Det är vid 26 man börjar tappa illusionerna.

Vidare kan sägas att hon är singel, har en kastrerad hankatt (eller möjligen en sån där stövarliknande blandrashund som man brukar se fyllon med ibland) och bor i en hyrestvåa. Hon livnär sig på ett lite halvslött kneg som inte krävt några akademiska insatser, men har någon slags ambitioner till högre studier. Specifik stad är svårt att säga, men jag tror inte hon är landsortsbo.

Ja, och så är hon förresten glutenallergiker, de brukar ha en fis på tvären! Jag har jävligt svårt för glutenallergiker!

Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att jag känner mig lite elak, i synnerhet som personen i fråga inte begriper sig på ironi. Därför vill jag tillägga att du är lika mycket värd som alla oss andra, K.K. Jag har haft himla skoj på din bekostnad under författandet utav detta inlägg, och det tackar jag för.

För att bemöta din senaste kommentar; Visst kan du ha rätt i att jag är min egen största beundrare, men det är inget jag störs av. Nej, jag blir glad, för det är få förunnat att ha så fina beundrare. Att jag inte är med i mensa är korrekt. Det är ingen förening för intelligenta, det är en förening för asociala sängvätande skuggboxare och krubbitare med benskörhet och snedvriden klimatuppfattning. Var det lamt skrivet? Då bjuder jag på det. 

TS-dad: Fortfarande sugen på att co-spela lite, gamle galosch? Night är tillbaka i Daft, och vi är rankade 16 nu. ;)

Bäst just nu: Den här briljanta profilen.

Sämst just nu: Att jag kan komma att vara lite bakis imorrn, för det slank nämligen ner ett antal Lapin Kulta under skrivandet iaf.
 

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Jag är förvånad att du inte kommenterat att jag var i Paris över påsk. Om jag minns rätt har du inte mycket till övers för Frankrike? Tyvärr befläckades min resa av vitmålade franska mimare! Finns inget värre, man har ju bara lust att gå fram och brutalt slå ner dem!
Intressant gärningsmannaprofil du gjort, vad skulle du skriva om någon som har en utombordare på toaletten :P

2008-03-28 @ 09:25:50
Postat av: Damien

Det kan stämma, glutenallergiker är ju konstiga. De kan liksom inte äta... gluten.

2008-03-28 @ 16:59:28
Postat av: Anonym

Lapin kulta var godare förr.
Nu smakar de surt.
Testa Nils Oscar God lager. Lite dyrare, lite godare.

En lyxfylla helt enkelt.

2008-03-29 @ 14:24:13
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Ts-dad

Går det att svara nu månne?

Hör av dig med login å lösen på bästa sätt så kan jag nog göra nåt.

Ts-dad

2008-04-06 @ 22:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0