Guitalele!

Jag var i kvarterets bastu igår. Jag lade då märke till en grej jag inte noterat innan. Förutom bastuaggregatet, bänkar och en vattenslang, så satt även det här elementet  på väggen. Jag undrar hur de tänkte när de installerade det? "Bäst vi sätter in ett element också, ifall bastuaggregatet blir för klent!". Eller?


Och idag var jag så äntligen och köpte min "Ukulele". Men gubben i affären tillrättavisade mig. Det var ingen Ukulele, eftersom den är sexsträngad. Det är en "Guitalele", och det är riktigt schysst ljud i den. Så här ser den ut, och jag tog med min läbbiga fot för att visa hur liten den lilla guran är.  
Eftersom jag inte åkte hem mellan inköpet och körträningen, så hade jag med den till kören. Körledaren, som är multinstrumentalist, kollade imponerat på den. "Jodå, 695 spänn gav jag. Yamaha och allt, schysst kvalitet!" sade jag nöjt, och sedan var han övertygad. Han skulle också ha en.

Nu ska jag bara hitta en bra sida på nätet, där man kan lära sig lira. Jag tror det kommer att gå vägen, den är skitkul att sprätta på med korvfingrarna.

Förresten, nån som vet hur fan man lägger upp inlägg med mobilen? Då skulle den här trötta bloggen uppdateras fan så mycket oftare.

Lintin: Ja... "skönt, slipper man klura ut ett inlägg" tänkte jag. Men det blev drygt mot slutet.

Bäst just nu: Yamaha Guitalelen för 695 spänn med väska å allt.

Sämst just nu: Ska upp tidigt, men skulle behöva natten till Travian.


Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Med hänvisning till äldre inläggg om längd osv,kanske skulle man kunna säga att en liten gitarr till en "liten" man. ;)
Jag kan tänka mig att den är mer proportionerligt riktig.

2008-03-04 @ 08:09:43
Postat av: Keyser Söze

Guitalele? Där ser man, visste inte att något sådant existerade.
Banjon är ju annars ett instrument som hamnat lite i skymundan, kan se framför mig hur du går lös på en sådan. Kanske du skulle kunna vara den som ger banjon ett ansikte?

2008-03-04 @ 10:55:44
Postat av: Damien

Ja det finns ju banjo-ukuleles. :)

2008-03-04 @ 18:00:41
Postat av: Anonym

Vet inte exakt vilken mobil du har, men jag har en Sony Ericsson. Och då gör du endast så att du reggar din blogg i mobil på något vänster.

Jag brukar gå in bland mina bilder på mobilen och ta skicka. Då får jag upp en massa alternativ, bland annat "skicka till blogg". Sen får man välja om man vill skriva en rubrik och en text som tillhör bilden.

Jag har dessvärre inte kommit på hur man publicerar inlägg som endast innehåller text.

Skönt med Ukulelen! Let's rock away the night!

2008-03-04 @ 18:13:04
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dessutom menade jag inte vart vattnet i toaletten tar vägen. Utan bajset. Le poop.

2008-03-04 @ 18:16:29
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Moar

Le poop läggs väl, iaf på somliga ställen, på marken där man odlar potatis och säd bl.a. Om det inte är för mycket tungmetaller i det.Som sagt, kretslopp heter det.Bon appetit!
Gossen lille, skulle du inte sluta spela Travian?

2008-03-04 @ 19:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0