Ingen Tårkel idag.

Idag for jag glad i hågen iväg till "Djurmagazinet" för att köpa min Tårkel Torstenson. Jag hade en mycket bestämd bild utav vad för sort han skulle vara. Det fanns dock ingen som motsvarade mina förväntningar.

Jag ville ha en fågel, gärna en korpulent blå engelsk undulat. En som kunde sitta i mitt skägg och plocka solrosfrön från mina läppar, och lära sig skrika obsceniteter om norrmän och feminister. Men det fanns inga lämpliga som uppfyllde vad jag tänkt mig. Sen kostade burarna multum också, och jag vill ju ha en spatiös och bra bur.

Bestämde mig för att kolla efter begagnade burar i bekantskapskretsen, innan jag fattar något slutgiltigt beslut.

Skickade ett sms som löd "Vet du någon som har en gammal fågelbur till typ Undulater?" till Gäby, Lindblom och Fanjunkaren.

Lindblom: "Bara en, och han har fåglar i sin :)"

Gäby: "Ach nein. Min syster hade en hamsterbur men hon sålde den... Vad ska du ha för djur egentligen?"
Jag: "I nuläget kan det bli vad som helst. Utom förstås flatlöss, mus eller bäver..."

Fanjunkaren: "Det är bara fikusar som håller sig med Undulater"

Vi får väl se vad man hittar. Det finns ju faktiskt andra intressanta djur också.

På kvällen var jag och fikade med Gäby och Olefin. Vi diskuterade bl.a. graviditet, bröstmjölk, musicerande och husdjur.

Gäby var rebellisk och drack kaffe. Vi var överrens om att hetsen om vad gravida inte får äta och göra nuförtiden har gått överstyr. När någon i Gäbys klass kritiserade att hon drack en kopp i skolan, replikerade hon ungefär; "Äh, jag dricker oftast bara lite till mina Hot-shots om mornarna"

Faktum är ju att barnet inte tar någon skada ens av ett glas vin ibland. Nikotinbrukets skadeverkningar för fostret är också upphaussade in absurdum. Vår föräldrageneration rökte som miffon, och vi, "Generation-X" har ju blivit den vassaste generationen hittills.

Vidare berättade Gäby att hon lärt sig en ny dominansövning för hunden. Dialogen blev ungefär som följer.

Gäby: Idag lärde jag mig en ny dominansövning för hunden.
Jag: Jasså? (slog i bordet med pek- och långfingret, och fnös som "Hundviskaren" Cesar Milan på tv)
Gäby: Nej, den går ut på att man ska brotta ner hunden och hålla fast honom, och ligga på honom tills han somnar.
Jag: Hehe, coolt. Du skulle pröva samma sak med Svempa.
Gäby: Jaa, det är så våra samlag ser ut, AHAHAHAHA... hehe... nej fan skämt åsido, det orkar jag inte.
Jag: Hehehe, fy fan vad bra...
Gäby: Usch nej... och jag blir så less när det ska planeras sex, då vill jag inte ha det. Han gör det säkert för att slippa, höhö. Ingen spontanitet alls. Ibland ringer han och säger att "ikväll när jag kommer hem, då ska vi ha sex" men då blir jag sur, och säger "jaha du, men då tänker jag tamejfan inte göra något" sen så ligger jag bara där, hihihi.
Jag: Hehe, den här dialogen skulle vara fin i bloggen, får jag blogga om det?
Gäby: Humm... um... nja, kanske. Men då får du "blurra" namnen eller så, hihi.
Jag: Ok...

Sen så ringde vi och skrattade åt Olefins kille Jonas, för att han spelat "Euphonium". Olefin sa att han kunde spela 1 tons-, 2 tons-, 3-tonslåtar, samt "Spanien". Gäby tyckte att han då inte skulle få vara med i den "Ironiska gatumusikgrupp" som hon vill att vi ska starta, för att konkurrera ut "zigenarna med sin jävla dragspelsmusik".

Good times.

Bäst just nu: Psyko-Bob kommer till stan imorrn med mercan, vilket kommer att underlätta det omfattande Systembolagsbesök jag planerat inför helgen. Dessutom tar han med sig "Izze", en av inlandets skönaste basister.

Sämst just nu: Inga framsteg på Guitalelefronten. Ska kolla om Izze har några knep och tips imorrn.

Kommentarer
Postat av: sandra

Beklagar saknaden efter dina tidigare djur.
Så du ska köpa en pipi du.
Kan man lära undulater at prata?
Hade två när jag/vi(jag och grapoluponape) var små.
Dom var ganska trista.
Och så måste man täcka över buren med typ ett lakan på natten så dom blir tysta och somnar. Annars för dom ett jävla liv när man ska sussa.

:)

2008-03-12 @ 22:41:07
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: DayDreameR

Du ska inte ha en jävla pippi!
Du ska ha en ORM. No fucking disskutionjävel om den saken!
Snacka med Tanja så snackar Tanja med mig så snackar jag med dig!
Ha re / DDR från Travian!

2008-03-14 @ 12:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0