Izze och Psyko-Bob

(OBS: I följande inlägg figurerar Psyko-Bob. Som alltid när han är med, kan innehållet bli en smula grovkornigt. Känsliga läsare varnas.)

Idag kom Psyko-Bob och Izze förbi. Jag visade guitalelen, och Bob knäppte lite på den. "Stäm den" sa han, och räckte den till Izze. Izze plinkade lite på strängarna, lyssnade och skruvade. Nu sjunger den, rent och klart.

Killarna hade varit på sjukhuset för att Bob skulle på besök för sin åkomma.

Bob: Nu har jag äntligen fått det jag vill ha, nu ska jag få biologiska mediciner.
Jag: Seriöst? Fan vad grymt...
Bob: Jo, dom ska bara ta nån jäkla lungröntgen och kolla så det inte kan bli några komplikationer med det där.
Jag: Ok... Hoppas det är ok då.
Bob: Jepp. Vet du vad det kostar, medicinerna?
Jag: Näe?
Bob: 10 000 i månaden. 2500 för en spruta! Känns lite bra att det finns högkostnadskydd, hehe.
Jag: Å fy faan... Har du nån sån cool biohazardsymbol på dom?
Bob: På burken jag slänger sprutorna i är det en sån. Det där måste ju stå i kylen hela tiden, det är ena jävla prylar.
Izze: Jävla vad brudar det var på sjukhuset förresten!
Bob: Ja, fy fan! Izze gick igång direkt.
Izze: Hon i grönt där, minns du?
Bob: Jaa, fy fan vad fin hon var, Izze pekade och bara typ; "UUÅÅÅH", så alla hörde!
Izze: Ja! "OOOOUUH"

Sedan fördrev vi dagen här och var på stan, och jag lyssnade fnissande på gamla härliga Gällivareanekdoter.

Izze: Fan vad långt ut du bor. Det här är ju som i en by, utanför stan.
Jag: Jo... men jag har bara stått 3,5 år i bostadskön, så jag kom inte närmre stan.
Bob: Fy fan, här är ju bara slask, jävla vatten överallt!
Jag: Joo...
Bob: Hehe, det är som när P-A hade fått sin första bil när vi var arton, och var i Malmberget och körde. Det var nån jävla Volvo 343, och det var så här. Vatten överallt! Då kom vi å körde förbi en busskur, och det var så inihelvete med vatten. Det var typ fränt att vi bara kom igenom det med bilen. Vi kröp ju bara fram då.
Jag: Hehe...
Bob: Sen så sa P-A "nu kom jag på en grej, nu ska ni få se något riktigt sjukt" och så vände vi, och tog sats från andra hållet. Vi hade typ full fart i 2an när vi körde i vattnet vid busskuren, och fyllde hela jävla kuren. Det fanns inte en torr fläck, och så stod det en kärring i kuren med en tung ICA-kasse i varje hand, så hon kunde typ inte göra något för att skydda fejan!
Izze: AAAAHAHAHAHA
Bob: Ja, det var helt sjukt. Jag låg på golvet i bilen och garvade så jag höll på att pissa ner mig. Jag fick nypa ihop kuken för att inte pissa på mig på riktigt. 

Sen var vi och käkade. Killarna ville tvunget äta på Max, eftersom det inte finns i Gällivare. Oturligt nog valde vi ett bord som några snorungar hade skruvat loss bordskivan på, så jag hällde mitt varma kaffe i knät. Izze sa till "restaurangchefen", som gav mig 60 spänn i värdecheckar.

Efter detta så fortsatte konversationen i vanlig ordning.

Bob: Nå, har du inte hittat nån som du är å sätter på?
Jag: Nää...
Bob: Jag har ju kvar den där gifta milfen fortfarande, vi har snart hållt på ett år nu.
Jag: Va, ett år?
Bob: Ja, och vi kör på heeela tiden. För ett tag sedan hade hon varit i Kiruna och sett "andra chansen", sen kom hon hem vid 12 på natten, och så hämtade jag upp henne.
Jag: Mhm?
Bob: Hon var ju hungrig, så vi for hem till mig, och så satt hon där och åt på en skinkmacka vid bordet.
 Jag: Ok?
Bob: Då bara hängde jag fram den, sen så greebade vi i köket!

Även Izze hade erfarenheter att dela med sig av, när vi var ute och åkte i mercan senare.

Izze: Där i den trappen satt det en brud och grät när jag var här på nån jävla festival, en skitsöt tjej.
Bob: Jasså? vaddå då?
Izze: Äh, det var nåt, inte vet jag. Men då sålde dom blommor i nåt stånd där, så jag gick om köpte en ros och gav henne, och sa; "Den här ska du ha!"
Bob: Jaha, vackert.
Izze: Jo, men sen sprang jag på henne och nån polare efter det på nåt annat jävla ställe, i Kiruna tror jag. Hon kände igen mig, hon bara; "De e ju du!!?" men jag hade ju fan glömt bort henne.
Bob: Ok.
Izze: Men sen pratade vi och så, sen blev det bissniss, HEHEHE!
Bob: Du styrde upp?
Izze: Jajjemen! Riktigt söt var hon!
Bob: Du greebade henne där? HEHEHEHE!
Izze: Jepp!
Jag: Haha, det är det jag säger; Basister!
Bob: Ja, Izze styr alltid upp!

Bäst just nu: All glädjesaft inför helgen är inköpt!

Bäst just nu 2: Izze har bjudit  mig till Gällivare en helg för att ha en "session", då vi under inmundigande utav öl ska lära mig spela gitarr.

Sämst just nu: Äh, nu har solen inga fläckar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0