Vilda påhopp.

Igår var det hårt. Ojoj! Men riktigt underhållande.

Vi var ett lagom litet sällskap utav trevliga personer hos Fanjunkaren, och jag var i högform. I bakhuvdet nägonstans, tog jag beslutet att grundligt sätta sällskapet på plats. De gjorde dessutom det hela ganska lätt för mig. Sällskapet bestod förutom Fanjunkaren utav en granne, en kollega (båda hette David) två av Gullans gamla klasskompisar från konsthögskolan, jag och Greven.
 
Plötsligt frågade Gullan om vi hade något emot att hon slog på Schlagerfestivalen. Kollegadavid uttryckte glatt sitt gillande. Jag utgick till en början ifrån att han var ironisk, och hängde blixtsnabbt på. Ingen förstod dock att JAG var ironisk. Plötsligt stormade diskussionen fram och åter, under vilda påhopp. Mitt ego svullnade upp, och jag fick storhetsvansinne. Ett spel för galleriet givetvis, men Gullans kompisar som aldrig hört våra smutskastardiskussioner blev förmodligen en smula konfunderade.

Gullan: Har ni nåt emot att vi kollar lite på Schlagern?
Kdavid: JA, det gör vi!!!
Jag: JA! Heja Linda Bengtzing.
Greven: Äh, det där fanskapet kommer ju ändå att vinna!
Jag: Hm?
Greven: Jamen Charlotte Perrelli.
Jag: Jaha!? Jaja... hon är med i "enmetersklubben", hon har gökat på tåget mellan Hässleholm och Stockholm.
Gdavid: Visst vann hon alltihop nån gång?
Jag: Jo, hon vann 1999 i Israel med "Tusen och en natt" året efter Dana International.
Greven: Men skönt att gammelaset där åkte ut, så man slipper henne!
Jag: Uh?
Kdavid: Carola? Ja det var skönt!
Greven: Ja, fy fan.
Jag: Men hon är ju läcker iaf.
Greven. Nä fy fan.
Kdavid: Haha, nä hon är ju äcklig! Hon måste ju svettas botox så det bara dryper!
Jag: VA? Är ni från vettet?
Gdavid: Usch ja, hon är ingen höjdare.
Jag: Ni är ju förryckta allihop, hon är ju svinläcker, riktigt riktigt härlig!
Greven: Hon är vidrig!
Fanjunkaren: (kommer ut från toaletten) Va? vad är det om? vem pratar ni om? vad är det frågan om?
Kdavid: Carola.
Fanjunkaren: Ja, hon är snygg, det kan ingen säga nåt annat om.
Jag: TACK!
Greven: Du är ju körd! Hon är dum i huvudet, och äcklig!
Fanjunkaren: Carola är vacker!
Jag: Just det, och att hon är trög, det kan man skita i!
Kdavid: Fy fan, skulle hon släppa hårknuten skulle ansiktet bara hänga.
Greven: Haha, ja, hon är äcklig. Och Bert Karlsson sa att hon är Sveriges största artist genom tiderna.
Jag: Bert är bra, han är riktigt skön! Bert karlssons personlighet i Carolas kropp, där har ni den perfekta kvinnan!
Greven: AHAHA, du vill säkert ha det tvärt om!
Jag: Sa jag så? Det gjorde jag väl inte, ehehe. Du tycker ju förresten att Julia Roberts är läcker!
Greven: Kanske världens vackraste kvinna!
Jag: HON är otäck! Usch! Och hårig under armarna!
Gdavid: Stor mun har hon iaf.
Jag: Som en babianröv!
Greven: Men schluta nu!
Jag: Höddu, kom ut ur garderoben nån gång!
Greven: Va? vad är det för påhopp?
Jag: Dina två favoritfilmer är "First blood" och "Pretty Woman", det är tamejfan det värsta fall av garderobsboende jag har sett!
Gdavid: Pretty Woman?
Jag: Gay (host) Gaygay (host)
Greven: Den har allt!
Jag: Helt kass! Kärringfilm! Men vet du vad? jag gillar dej, och skulle ändå vara din vän oavsett om du är fikus!
Greven: Är JAG fikus? du visste ju för helvete att Lindex hade en ny barnkollektion!?
Jag: Ni två (greven och fanjunkaren) är de största homofober jag träffat, och det är ni för att mörka att ni vill leka "gömma korven"! Det är alltid homofoberna som kommer ut till slut!
Fanjunkaren: JAG? Vad fan drar du in mig i det här för? Jag är väl för fan inte homofob!
Jag: Du röstade ju på Kristdemokraterna!
Kdavid: HAHA, den var bra!
Jag: Men han GJORDE ju det, för att han är en otäck homofob! Och den där fan röstade på Centerpartiet, det är ju direkt sinnesvagt! 
Greven: Men du då, du hejar ju på Linda Bengtzing!!?
Jag: Men jag var ju IRONISK! Hon är ju vedervärdig!
Greven: Men du visste ju en jävla massa om Charlotte Perrelli.
Jag: Jamen jag vet mycket om allt, jag är en jävligt smart kille! Det känns fruktansvärt ensamt, det ska ni ha klart för er era garderobsonanister!
Kdavid: Haha, men du hade ju faktiskt stenkoll på Perrelli!
Jag: För att jag låg i ett förrådstält på flygbasen i Hagshult och väntade på att det skulle komma en massa flygbasjägare och få sina "Terrängbil 20" tankade, eftersom de hade varit på en övning i Malexander när Jackie Arklöv och hans polare sköt de där snutarna, och blev omdirigerade till oss. Vi lyssnade på radion, och melodifestivalen. Därför vet jag exakt var och när det var.
Greven: Bortförklaringar!
Jag: Nä, jag hade nog vetat det iaf, för min briljans är nämligen frapperande! Herreys vann -84, året efter Carola, och hon vann åter 1991 med "Fångad av en stormvind". Hon fick lika många poäng som det franska bidraget, men hade fler tolvor. Året efter kom Tommy Nilsson 4 i den stora finalen.
Fanjunkaren: HAHAHAHAHA, "min briljans är frapperande" HAHAHA!!!
Jag: Exakt, jag är ett geni, och det är tamejfan inte ett privilegium så mycket som en förbannelse, för se vad jag umgås med för folk!? Er, snörvlande drönare i begåvningsreserven, och det ger mig ingen stimulans. Jag är ett unikum av intelligens!
Fanjunkaren: Hahaha, du är så jävla självgod.
Jag: Fattar du hur svårt det är att vara ödmjuk med min intelligens?
Greven: Hördu Fanjunkaren, hur går det med Rommen?
Fanjunkjaren: Tack det går bra, jag har satt i mig två tredjedelar av flaskan nu.
Jag: Det går lite sakta, din fjolla. Ta lite av min också, vettja!
Greven: Ja, drick nu ordentligt!

Good times.

Bäst just nu: Idag blir det bakissushi, ty jag tjackade en laxsida och en stor påse sushiris häromdagen.

Sämst just nu: Teaterapan och bekräftelsenarkomanen Linda Bengtzings utspel om fotfetischister i media.

Kommentarer
Postat av: Moar

Greven // jag gick just med i din fan-club !!
Dum i huvet och äcklig!! Finns bara en som är äckligare: Charlotte "the Alien" Pirelli.
Fy fan för konstgjorda madamer!

2008-03-17 @ 01:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0