Anakronismer och slisk.

Jag sitter och ser senaste avsnittet av "Californication", när en utav rollkaraktärerna plötsligt vill se en av de sliskigaste och mes överskattade filmer som någonsing gjorts utan Richard Gere; "Dirty Dancing".

Jag blir alltid lika irriterad när den kommer på tal. Det är inte bara hela den klichébesudlade storyn som suger episk röv, utan det som verkligen får mig att börja gnaga på knogarna är låten de dansar till i slutet; "I've had the time of my life". Filmen ska alltså utspela sig 1962 om jag inte minns fel, och så dansar dom till den smörjan?

Varför gör dom så? Antingen är det 1962, eller inte! Man kan inte bara hålla på och trycka in en massa vidriga anakronismer i en film bara för att den är dålig, då blir ju bara mer folk irriterade och förvirrade.

Fast ändå inte; jag tycks vara världens ende människa som tycker den här filmen är skit, och anakronismen har så vitt jag vet aldrig kritiserats av någon annan än mig. Och DET irriterar mig mer än något annat i ärendet.

Förstår ni?



"Wöhöhö, jag sätter baby i hörnet när som helst!"


Sämst just nu: Risktagande.

Bäst just nu: Nya insikter.



Kommentarer
Postat av: sandra

Hahahaha bildtexten var underbar! haha!

Jag tycker iofs också att den filmen och det soundtracket är otroligt uttjatat och överskattat.



Och btw så är den glittriga saken på min blogg en mössa:)





2008-11-24 @ 18:39:40
URL: http://hollywoodah.blogg.se/
Postat av: sandra

Hahahaha bildtexten var underbar! haha!

Jag tycker iofs också att den filmen och det soundtracket är otroligt uttjatat och överskattat.



Och btw så är den glittriga saken på min blogg en mössa:)





2008-11-24 @ 18:39:56
URL: http://hollywoodah.blogg.se/
Postat av: sandra

Hahahaha bildtexten var underbar! haha!

Jag tycker iofs också att den filmen och det soundtracket är otroligt uttjatat och överskattat.



Och btw så är den glittriga saken på min blogg en mössa:)

2008-11-24 @ 18:40:50
URL: http://hollywoodah.blogg.se/
Postat av: sandra

öööh sorry... det där cpstörda att man måste skriva in ord för att kommentaren ska komma fram suger. Ibland är det så segt att man blir helt stressad och trycker enter igen och igen och igen och sen uppstod ett fel och så gör man om skiten igen och sen har tydligen kommentaren kommit fram ALLA gånger.

suck.

2008-11-24 @ 18:43:13
URL: http://hollywoodah.blogg.se/
Postat av: Elsa

vilka är dessa risker du tar och vilka insikter talas det om? se så, inte vara snål nu! säg!

2008-11-24 @ 21:10:53
Postat av: Elin

Jag tror inte att du är ensam om att tycka Dirty dancing är skit, den uppskattas nog mest av kärlekstörstade tonårsbrudar!

2008-11-25 @ 00:02:01
URL: http://elinha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0