"Åter igen gryr dagen vid din bleka skuldra

genom frostigt glas syns solen som en huldra..."

Vad fan är en "huldra"? Ja, jag vet inte, men jag blir alltid lika förvånad över musikens vederkvickande kraft. Innan ikväll var jag nästan rasande! Men jag traskade hem de 7 kilometerna lyssnandes till playlisten "Svenska Guldkorn" i  iPoden. Fred Åkerström, Anna-lena Löfgren, Olle Adolphson och Kenta hjälpte mig alla till ett strålande humör. 

Varför var jag då på uselt humör tidigare? Jo, företaget bjöd på after work-buffé på "Olivers Inn", och jag gick dit med trenne kära kollegor. Tyvärr hade det blivit dubbelbokningar, så lokaljäveln var smockfull, varm och en ypperlig grogrund för irritation. Som lök på laxen hade man två trubadursvin på scenen, som just då vi kom uppehöll sig annorstädes.

Jag hatar trubadurer. Trubadurer av det här specifika slaget är avkomman efter norska lismande luder och miljöpartistiska hanrejer! 

Kollegorna som var med var Elsa, Emelie och Jånas. Som jag p.g.a. tidigare erfarenheter misstänkte, så fanns dessutom ingen ordentlig sås att tillgå till sovlet. Man fick nöja sig bäst man kunde med coleslaw och suspekta röror. Trängsel, såsbrist och långsamma medelålders hjon gjorde mig nästan stor och grön.

Jag: Satans i helvetes förbannade jävlar!!! Satan!
Elsa: Såja, inte bitter.
Jag: Varmt och jävligt, ingen jävla sås! Det är tamejfan kuttym att ha en rejäl skål bearnaisesås framställd som man kan slabba upp till köttet. Helvete!
Jånas: Hehe, ja, vi får be om en karaff!
Emelie: Så jävla trångt, vi skulle stått dårborta och ätit.
Jag: *mutter mutter*
Jånas: Jag ser bitterheten i dina ögon Higge.
Jag: Det finns dock en positiv sak just nu!
Jånas: Jasså?
Jag: *pekar på trubadurernas tomma stolar* de där jävlarna håller iaf käften för tillfället! Jag hatar trubadurer! De ska hålla käften när jag äter!

En stund senare äntrar trubadurerna scenen.

Jag: Fy fan...
Jånas: Ja...
Jag: Börjar de jävlarna sjunga "Ta mig till havet" reser jag mig och går hem!
Jånas: Hehe
Jag: HA! Nu vet jag vad jag ska göra när jag fyller 30! Jag ska bjuda in ett par trubadurer, sen ska jag dyka upp bakom dom med en yxa när dom spelar "Ta mig till havet" och hugga ihjäl dom! Sen ska jag sätta 30 ljus i deras lik och blåsa ut dom, HAHAHA!

Men nu är alltså bättre igen.

Bäst just nu: Entrecote till frukost.

Sämst just nu: Inget! Fred Åkerström gjorde allt bra.

Kommentarer
Postat av: Elsa

darling, det kan vara förvirrande när du skriver om både Elsa och Emelie.. och var fan höll Anneli hus?

2008-10-25 @ 08:36:37
Postat av: Lintin

Vi kan säkert rota upp både ett formidabelt såsparadis och trubadurslaktarmöjligheter när du kommer hit till storstan nästa helg hehe..

2008-10-25 @ 11:07:58
URL: http://www.lintins.blogspot.com
Postat av: Higge

Elsa min smutsiga struts, Emelie är Annelie. Vet att tiga, innan käppen talar!

2008-10-26 @ 02:06:24
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Elsa

sluta jiddra, börja trolla! vill se käppen det talas så mycket om!

2008-10-26 @ 08:53:42
Postat av: Higge

Lintin, såsparadis? Finns det en sådan plats?

2008-10-26 @ 09:58:45
URL: http://higge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0